Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST)vuilbak gaat niet leeg nog niet opgelost!!!!  (gelezen 3785 keer)

Offline vanadium

  • Lid
Re: vuilbak gaat niet leeg nog niet opgelost!!!!
« Reactie #25 Gepost op: 2014/02/27, 20:24:38 »
Als je in de terminal werkt bestaat er altijd een kans dat je met een commando je systeem sloopt door in een andere map te staan of een teken te veel of te weinig in te typen. Dat is het risico van het gebruik van  de terminal. Het is een krachtig stuk gereedschap en levensgevaarlijk. Maar beter afschaffen die terminal? Ik denk het niet, zorgvuldig mee omgaan ja.
Ik had het niet tegen de terminal, wel tegen de manier waarop dat stukje aanraadde de trash leeg te maken. Eerst een cd commando, dan het rm commando. Stel dat de cd niet goed ging? Dan wordt alles in de huidige directory gewist (standaard typisch de home).
Met één commando met absolute padnaam is het al iets veiliger.

Offline Lijn31

  • Lid
Re: vuilbak gaat niet leeg nog niet opgelost!!!!
« Reactie #26 Gepost op: 2014/03/02, 17:55:52 »
nee dan zal ik dat maar niet doen

Offline jan11000

  • Lid
Re: vuilbak gaat niet leeg nog niet opgelost!!!!
« Reactie #27 Gepost op: 2014/03/02, 20:46:49 »
bleachbit zit er gewoon in.
In software updater kun je servers wijzigen, voeg toe(aanvinken)"canonical partners¨ , dan heb je ook meer software ter beschikking.
bleachbit vond ik dan via , synaptic package manager.(via lubuntu software vond ik het niet).

Offline vanadium

  • Lid
Re: vuilbak gaat niet leeg nog niet opgelost!!!!
« Reactie #28 Gepost op: 2014/03/03, 10:50:08 »
nee dan zal ik dat maar niet doen
Om een probleem op te lossen moet je wel eens durven. Als je kopieert/plakt, kan het niet misgaan.
rm -rf ~/.local/share/Trash/files/*
Als er een foutmelding komt, kopieer die uit de terminal (selecteren, Ctrl+Shift+C om te kopiëren) en plak die hier: als er een bestand in de trash zit dat om één of andere manier niet kan gewist worden, dan weten we dat op die manier. Volgende stap is dan hetzelfde commando uitvoeren, maar dan als systeembeheerder (sudo ...).


Offline Lijn31

  • Lid
Re: (OPGELOST)vuilbak gaat niet leeg nog niet opgelost!!!!
« Reactie #29 Gepost op: 2014/03/24, 11:22:50 »
Bedankt iedereen groetjes joan