Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Samsung Kies  (gelezen 7826 keer)

Offline SphinxNLD

  • Lid
Samsung Kies
« Gepost op: 2011/08/16, 09:22:20 »
Hoi,

Ik heb na een tijdje maar Ubuntu op me netbook gezet. Werkt super! Lekker snel tov Windows de uitgeklede versie.

Nu heb ik een Samsung Galaxy S1 i9000 en wil via Samsung Kies gegevens syncen en straks updaten. Nu krijg ik het met Wine Q4 niet aan de praat.
Is er iemand die wel een werkende Samsung Kies heeft draaien?

Thnx.
Linux n00b!

Offline Dimi77

  • Lid
Re: Samsung Kies
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/16, 21:27:39 »
Via Samsung Kies en Ubuntu gaat zo ver ik weet niet lukken, ook niet met Wine. Ik heb het ook eerst met een Windows computer moeten doen. Ik heb later Darky rom er op gezet en dat werkt goed op de Samsung. En waarschijnlijk sneller klaar als updaten via Kies, want dat is echt vervelende software.


Groet Dimitri

Offline SphinxNLD

  • Lid
Re: Samsung Kies
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/16, 22:16:30 »
Darky Rom.. dat klinkt als dat ik de Galaxy moet kraken... of zit ik nu verkeerd? Kies blijft wel een kl*te programma inderdaad. Super traag, loopt vast. Tijd voor wifi updaten zonder Samsung Kies, laat ze ff lekker de Kies App dan aanpassen.
Linux n00b!

Offline Dimi77

  • Lid
Re: Samsung Kies
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/18, 19:51:51 »
Kraken is een groot woord.
Ik zelf heb het via deze site gedaan http://www.darkyrom.com/community/index.php?threads/gids-darky-v10-1-official-darkyrom-gingerbread-jvh-uitleg-in-het-nederlands.3197/
Mooie hier van is dat na de installatie van Darky dat je dan gelijk root bent, dus dat hoeft niet van tevoren scheldt een hoop gedoe.
Ook loopt Darky echt een stuk beter als de originele software van Samsung.

Groet Dimitri

Offline SphinxNLD

  • Lid
Re: Samsung Kies
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/18, 23:38:13 »
Thnx.. ik ga ff kijken! :)
Linux n00b!

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Samsung Kies
« Reactie #5 Gepost op: 2011/08/19, 00:12:33 »
Let wel op dat de Samsung garantie dan gelijk vervalt.

Re: Samsung Kies
« Reactie #6 Gepost op: 2011/08/21, 10:42:18 »
Er is samsung kies via wifi... dat werkt met iedere browser. is gewoon een vast samsung app. Samsung kies werkt zowiezo niet zo lekker... net als HTC sync... Gelukkig is mijn Galaxy S2 geroot en draai ik nu de lekker kale android Oxygen Rom. Dus heb ik software matig niks meer met Samsung te maken.
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Re: Samsung Kies
« Reactie #7 Gepost op: 2011/08/21, 11:39:38 »
Let wel op dat de Samsung garantie dan gelijk vervalt.


Bron? Toen ik mijn HTC Desire nog had, had ik hem geroot. Later opgestuurd naar de fabriek en ze hebben hem gewoon onder de garantie gemaakt.
Ook moest mijn moeder recent haar Motorola Defy opsturen waar een 2.3 ROM opstond. Wordt nu gewoon onder de garantie gerepareerd.
Gezien deze 2 voorvallen, is het dus helemaal niet 100% zeker dat je garantie vervalt bij Samsung.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Samsung Kies
« Reactie #8 Gepost op: 2011/08/21, 20:10:46 »
Let wel op dat de Samsung garantie dan gelijk vervalt.


Bron? Toen ik mijn HTC Desire nog had, had ik hem geroot. Later opgestuurd naar de fabriek en ze hebben hem gewoon onder de garantie gemaakt.
Ook moest mijn moeder recent haar Motorola Defy opsturen waar een 2.3 ROM opstond. Wordt nu gewoon onder de garantie gerepareerd.
Gezien deze 2 voorvallen, is het dus helemaal niet 100% zeker dat je garantie vervalt bij Samsung.
Jouw verhaal gaat over Motorola en HTC... Zijn verhaal over Samsung. Ik denk dat google het antwoord wel weet ;)

Re: Samsung Kies
« Reactie #9 Gepost op: 2011/08/21, 20:38:02 »
Haha, ja oke, maar goed, Motorola en HTC zijn ook 2 grote bedrijven, dus als die niet moeilijk doen, dan is er ook een kans dat Samsung niet moeilijk doet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Samsung Kies
« Reactie #10 Gepost op: 2011/08/21, 20:43:29 »
Heb het in mijn papieren ergens staan die ik bij de telefoon kreeg.
Natuurlijk zijn er dingen die zullen gemaakt worden maar als het software matig is of het rooten goaat fout, dan is dat voor eigen risico.

Offline SphinxNLD

  • Lid
Re: Samsung Kies
« Reactie #11 Gepost op: 2011/08/22, 18:30:32 »
Even of Samsung Kies via Wifi met Browser. Die app heb ik wel, maar daar kan je toch niet mee update naar nieuwe software als dat uitkomt? ???
Linux n00b!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Samsung Kies
« Reactie #12 Gepost op: 2011/08/22, 18:50:53 »
Natuurlijk zijn er dingen die zullen gemaakt worden maar als het software matig is of het rooten goaat fout, dan is dat voor eigen risico.
+1
De garantie op de software ben je kwijt, maar garantie op de hardware moet je gewoon houden.


garantie op software, betekend dat ook op bug's ? Hier ligt nog een CD met W95 :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Samsung Kies
« Reactie #13 Gepost op: 2011/08/23, 11:36:03 »
@Ron: Nee, geldt niet voor bugs. Anders zou Sony ook wel het Satio-probleem hebben opgelost vorig jaar.