Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Plugins in Thunderbird  (gelezen 966 keer)

Offline Ed

  • Lid
Plugins in Thunderbird
« Gepost op: 2012/07/07, 12:50:07 »
Ik zat eens even te kijken naar al die standaard plugins in Thunderbird, zoals Quicktime, realplayer, shockwave, windows media player, DivX en ook google talk, icetea, het zijn dezelfde als in FF.
Zijn die allemaal nodig voor een email programma?
Thunderbird heeft toch niets te maken met FF.
Ik heb nu EDS contact integration uitgeschakeld en Thunderbird start sneller op, maar standaard is het ingeschakeld en volgens mij is het alleen nodig als je meerdere adresboeken hebt.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Plugins in Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2012/07/08, 12:08:51 »
Zijn die allemaal nodig voor een email programma?
Thunderbird heeft toch niets te maken met FF.
Thunderbird kan in een tab een weergave tonen die als een browser-tab werkt (bijv. de info over "wat is er nieuw"). Deze link kan je vervolgens ook in een echte browser-tab openen door met de rechter muisknop "openen in browser" te starten.
Het vreemde is dan ook, dat via de TB-plugin-tab de functie gestart kan worden om "up-to-date" te controleren. Zoiets maakt een mail-client niet nuttiger, maar "zwaarder" - ... 't hoort niet thuis in een mailprogramma, daar ben ik het met je eens.
Maar als je sowieso niet van plan bent om van een mail-client een browser te willen maken, kan je de plugins volgens mij allemaal uitschakelen. Bij een TB-install/upgrade worden die trouwens allemaal gezien als beschikbare Mozilla-plugins.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Ed

  • Lid
Re: Plugins in Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2012/07/08, 14:54:21 »
Nou ik ga ze er allemaal uitslopen, kijken wat er gebeurt.

Re: Plugins in Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/08, 14:55:12 »
Hoho, wacht even. Maak wel eerst even een backup van je .thunderbird-map voor de zekerheid.

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Plugins in Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2012/07/08, 15:00:45 »
Ik heb ze allemaal uitgeschakeld (las jouw bericht te laat, Vistaus =D ). Thunderbird opent nog steeds zoals voor het uitschakelen, dus...........  :P

Offline Ed

  • Lid
Re: Plugins in Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/08, 15:56:26 »
Nou heb ik ze ook allemaal uitgeschakeld, Thunderbird start goed op maar alle extra mappen zijn leeg, dus blijkbaar staan er toch plugins bij die noodzakelijk zijn, gelukkig heb ik een backup, maar opgelet dus.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Plugins in Thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2012/07/08, 17:09:38 »
Nou heb ik ze ook allemaal uitgeschakeld, Thunderbird start goed op maar alle extra mappen zijn leeg, dus blijkbaar staan er toch plugins bij die noodzakelijk zijn, gelukkig heb ik een backup, maar opgelet dus.
Wat zijn dat voor "extra mappen"? Ik heb hier alle plugins uitgezet en er is helemaal niets aan de hand.
PS: Een mailprogramma of browser zou ik meteen de-installeren als bij het uitschakelen van plugins mijn profiel wordt beschadigd. Het kan toch niet zo zijn dat een "extra" gaat rommelen met de mails.
Bovendien zei ik niet slopen, maar uitschakelen. Zodra je de plugins weer inschakelt, is de oude toestand hersteld.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Plugins in Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2012/07/08, 17:14:11 »
@HarzG: Ik zou Thunderbird zeer zeker niet deïnstalleren daar het bij de standaardinstallatie hoort. Zie ook: https://sites.google.com/site/computertip/fatalevergissingen#TOC-Verwijder-nooit-enig-programma-dat-deel-uitmaakt-van-de-standaardinstallatie-van-Ubuntu

Offline Ed

  • Lid
Re: Plugins in Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2012/07/08, 17:25:13 »
Nou heb ik ze ook allemaal uitgeschakeld, Thunderbird start goed op maar alle extra mappen zijn leeg, dus blijkbaar staan er toch plugins bij die noodzakelijk zijn, gelukkig heb ik een backup, maar opgelet dus.
Wat zijn dat voor "extra mappen"? Ik heb hier alle plugins uitgezet en er is helemaal niets aan de hand.
PS: Een mailprogramma of browser zou ik meteen de-installeren als bij het uitschakelen van plugins mijn profiel wordt beschadigd. Het kan toch niet zo zijn dat een "extra" gaat rommelen met de mails.
Bovendien zei ik niet slopen, maar uitschakelen. Zodra je de plugins weer inschakelt, is de oude toestand hersteld.

Met extra mappen bedoel ik extra mappen die ik heb aangemaakt om mails e.d te bewaren, maar ik weet niet hoe het kan maar ik heb het nogmaals geprobeerd en je hebt gelijk, het maakt niets uit, alles blijft gewoon werken.
Dus je kan gewoon de plugins uitschakelen zonder problemen te krijgen.