Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: starten met ubuntu  (gelezen 489 keer)

Offline darenas

  • Lid
starten met ubuntu
« Gepost op: 2014/04/11, 13:13:37 »
ik heb deze week de eerste stappen gewaagd om met linux ubuntu Desktop 12.04 LTS te werken, is me gelukt en Dvd te branden, en te starten. (via proef op de Dvd en dus nog niet op mijn harde schijf gezet)
Echter ik beluister veel muziek, er komt geen geluid door. Ik heb een Desktop Medio 64 bit, met Windows 7 voorgeinstalleerd.

Wat is een goede muziekspeler, zoals Windows Media Player. Ook kan ik nog niet goed de programma's afsluiten, zoals in windows rechtsboven het kruisje klikken. Beste dank

Offline PKing

  • Lid
Re: starten met ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/11, 14:05:02 »
Als mediaplayer is er o.a. VLC player te gebruiken, maar volgens mij kun je die niet installeren met de live cd werkend, anderen zullen dat beter weten dan mij :-*

Afsluiten gebeurd bij Ubuntu Linksbovenin :P
Hoofdmachine AMD t1055 6core 8gb mem 1333DDR3 Xubuntu 18.04 64bit/HP SFF desktop Windows 10 Pro/Acer aspire 5310(T7600 CPU) 2GB Xubuntu 18.04

Re: starten met ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/11, 14:34:32 »
Op de Live DVD ontbreken een hoop codecs, die je na het installeren wel tot je beschikking hebt. Vandaar dat je muziek dus niet afspeelt.

Re: starten met ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/11, 17:47:48 »
In een live sessie kan je prima programma's installeren.
Echter als je herstart ben je alles weer kwijt. (Uitgezonderd als je een live-usb hebt waarbij staat ingesteld dat het alle gegevens moet onthouden.)

De standaard media player is Totem en de standaard muziek speler is Rhythmbox. Beide zijn standaard geïnstalleerd.
VLC heb je zelf te installeren. Dat kan gewoon via het software center.

Betreft de codecs weet ik niet of deze standaard in de live sessie aanwezig zijn.
Gewoonlijk kunnen deze worden geïnstalleerd door het pakket "Niet-vrije multimedia-extra's" te installeren.