Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Proxy online.nl  (gelezen 1199 keer)

Offline kuifje09

  • Lid
Proxy online.nl
« Gepost op: 2020/01/24, 16:51:02 »
Zijn er op dit forum nog mensen die Online.nl als provider hebben?
Zij hebben of hadden proxy.online.nl als proxy voor de hun toegewijde klanten.
Sinds nu een dag of drie kan ik niet meer het web op via die proxy, Dus mis ik een beetje privacy.
Het is niet veel, maar het helpt wat, al was het maar voor mijn gemoedsrust ;)

Kontakt met Online.nl heeft geen zin !  Ze verdommen hier een serieus response op te geven en laten de klant dus domweg bungelen.
Bijzonder onbeschoft om zo te handelen, daar de klanten er voor zorgen dat zij salaris hebben en op vakantie kunnen.
Het boeit ze kennelijk niet.

Maar, misschien gaat er wat fout in de DNS ? Ze hebben al eerder de proxy van wanado en online verwisseld, maar dat is nu niet het geval.

Volgens mijn bevindingen is het adres van de proxy.online.nl : 194.134.0.98

Dus, zijn er Online.nl gebruikers die die proxy gebruiken ? zo ja, werkt het nog bij jou?
En, klopt het adres dat ik vindt voor de proxy.

Heel graag je reaktie en misschien hulp?
Ik heb al gekeken naar iets van een proxy of proxy plugin vooor de browser, maar.... , wie kan je je verkeer nog toevertrouwen?

Ik las ergens over gratis proxies die van China zijn... Ohmggg  da ben je echt klaar dus.
Helaas staat er dan niet bij welke proxies dat dan zijn, ook niet erg behulpzaam dus.

Re: Proxy online.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2020/01/24, 17:17:11 »
Ik ga er maar niet te ver op in om een mogelijke offline discussie te vermijden, maar toch even ter overweging.
Een/elke proxy-IP kan juist ook voor onveiligheid zorgen als iemand anders voor of na jou met datzelfde IP iets stouts gedaan heeft. Dan kun je ook vragen krijgen of kan juist je eigen IP weer ontlastend zijn. In het verlengde daarvan zijn westerse proxieservers ook weer verplicht logs bij te houden van hun gebruikers om exact deze reden.

Succes met het op gang krijgen van je vaste proxyserver.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Proxy online.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2020/01/24, 20:21:30 »
Ja, dat weet ik, maar waar ik de kriebels van krijg is dat ik van youtube een playlist open en daarin dingen aantref waarnaar ik eerder heb gezocht.
Dan zitten ze me een beetje teveel op de huid.
Een refresh van de playlist is dan vaak weer "schoon", maar toch...

Iemand ervaring met VPN dan.... Ook dat heeft zijn nadeel, een singelpoint van je verkeer bij een derde partij. Spreekt me niet echt aan.
Bovendien ook weer extra kosten... en het rijst allemaal al de pan uit ineens, terwijl ik nog steeds geen rente krijg op mijn spaargeld en de pensioenen ook stil staan.
Maar dat is weer een ander verhaal. Maar de houding van online vind ik gewoon onbeschoft.
Nog maar te zwijgen van het wegjatten van de home-page service van hun klanten.  Home(s).online.nl. dat bestaat dus niet meer.
Ik vraag me af welke provider dit allemaal nog wel leverd? Ben al een beetje op zoek gegaan, maar het lijkt allemaal "De kat of De hond" als je me begrijpt.

Dus nog maar, iemand Proxy.online.nl in gebruik of ervaring met vpn?  (nord adverteerde pas op TV. )

Re: Proxy online.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2020/01/24, 21:04:04 »
Ik was afgelopen jaar in Turkije en heb toen deze VPN gebruikt https://mullvad.net/nl/

Beviel me bijzonder goed en werkt uitstekend onder Ubuntu.

Je bent letterlijk niet meer dan een nummer.

Kosten € 5 p/m
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Proxy online.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2020/01/25, 12:40:15 »
Ik begrijp nu wel dat ik de enige ben die nog bij Online zit ?
« Laatst bewerkt op: 2020/01/25, 12:44:08 door kuifje09 »

Re: Proxy online.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2020/01/25, 12:49:53 »
Ja, dat weet ik, maar waar ik de kriebels van krijg is dat ik van youtube een playlist open en daarin dingen aantref waarnaar ik eerder heb gezocht.
Dan zitten ze me een beetje teveel op de huid.
Een refresh van de playlist is dan vaak weer "schoon", maar toch...

Ja die joetjoep zoek- en playlist kom je niet omheen. Of je moet niet meer joetjoepen.
De rest wat google bij houdt heb ik allemaal uitgezet voor alle gezinsleden. Maar bij joetjoep kan dat niet.
En zoeken bijvoorbeeld doe ik met www.duckduckgo.com.

Ik probeer dan ook diensten gespreid te gebruiken zodat niet alle informatie bij 1 partij terecht komt. Want info verzamelen tegengaan lukt toch niet meer. Geen maps bijvoorbeeld maar openstreetmap.org op de pc, en OsmAND op mijn mobiel.
Verder heb ik hier de Ublock-plugin draaien om reclame tegen te houden.
De NoScript om scriptjes tegen te houden. Dat zijn de scriptjes die zorgen dat er van alles gelogd wordt.
En voor noodgevallen proxy ik via proxy websites, maar dat zijn bij mij vooral onbelangrijke dingen (een enkele zeldzame forum ban :evil: ) Zoek ze maar eens op internet, daar zijn er tig van.
Belangrijke zaken zoals bankieren doe ik uitsluitend thuis over kabel (nooit wifi), en de bank MOET juist mijn IP weten IN MIJN BELANG (mijn veiligheid). En ook daar doen bovengenoemde scripts ook nog hun werk.
En ik probeer nog zoveel mogelijk old-school op papier en face2face te doen. Brieven en persoonlijke afspraken maken. Het zal je verbazen hoe veel dat nog gewoon allemaal kan ( :evil: al sputteren ze vrijwel altijd tegen dat het "alleen digitaal kan").

Verder zal volledig tegengaan van info-grabbing niet meer lukken. Daar helpt alleen nog stoppen met internet, en dan nog zijn er derden-partijen die jouw privacygevoelige informatie op het net gooien (om te beginnen EPD).
Wat je zelf al zegt. Westerse diensten bieden geen 100% privacy (dat wordt allemaal gelogd, ben maar niet bang, vaak wettelijk verplicht), en van diensten buiten het westen weet je al helemaal niet wat er mee gebeurd. Waar moet je dan nog "volledig discreet internetten"?? Dat gaat niet meer.
Internet evolueert ook mee. De meeste sites draaien al op httpS en dat is al een beveiligde verbinding.

Ik ben dus van mening dat je zelf al heel veel kunt doen om de boel ver veilig te houden voor zover dat nog haalbaar is.
En natuurlijk draai ik 100% stand alone LINUX met uitsluitend repository-software uit veiligheidsoverwegingen.  8-) =D

Doe hiermee wat je wilt.
En ik hoop voor je dat je je proxy aanbieder probleem opgelost krijgt.
« Laatst bewerkt op: 2020/01/25, 14:12:22 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline kuifje09

  • Lid
Re: Proxy online.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2020/02/01, 15:45:00 »
Dank je PartyRabbit voor je uitgebreide reaktie.
Ik kan me er wel in vinden. Ikzelf heb een pc met linux waarop ik "speel" daar had ik graag via een proxy gewerkt zoals ik deed met proxy.online.nl.
En een andere waarop ik de serieuze dingen doe zonder proxy etc...

Waarom moet bcc of expert of mediamarkt weten dat ik 100 keer naar tv's heb hezocht enz...
Evenzo voor het inzien van reviews...

Net een paar vpn plugins geprobeerd in firefox, maar dan werken een stel sites niet, die blokkeren die adressen. Vanwege misbruik zeggen ze ?
Geen idee wat ze dan bedoelen, maar wel jammer. Ik vermoed dat het een andere reden is dan ze laten weten.

Maar om een of andere reden vertrouw ik die dingen niet.

Al met al, jammer dat de proxy.online.nl het voor mij niet meer doet en jammer dat niemand dat hier kan verifieren...
Ik heb het duistere idee dat online mij op de korrel heeft. Alleen al omdat ik klaag dat de Home-pages verdwenen zijn de voorwaarden slechter worden
en de prijzen stijgen voor minder service.
En dan nu ook nog plotsklaps de proxy blokkeren ( voor mij alleen ? ).
Overstappen dan maar. Dat is wel een zwakte bod dan.
Ik begrijp niet dat een groot bedrijf geen serieus antwoord kan geven. Gewoon onbeschoft !.

Re: Proxy online.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2020/02/02, 13:16:57 »
Net een paar vpn plugins geprobeerd in firefox, maar dan werken een stel sites niet, die blokkeren die adressen. Vanwege misbruik zeggen ze ?
Geen idee wat ze dan bedoelen, maar wel jammer. Ik vermoed dat het een andere reden is dan ze laten weten.

Plugins moeten vaak nog leren. Mede doordat jij instelt hoe je het wilt hebben. Om te beginnen geef ik meestal het bezochtte webadres standaard vrij (bv ubuntu-nl.org) waardoor de website wel ver kan ontstaan maar in elk geval scripts van derden/buitenaf geblokkeerd worden, omdat websites zelf meestal niet grabben maar dat laten doen door derden-partijen.
Als bijvoorbeeld Firefox een website totaal blokkeerd als onveilig dan ga ik (dus jij ook?) er maar vanuit dat er met die website écht iets mis is. Hij wordt niet voor niets geblokkeerd.

Maar om een of andere reden vertrouw ik die dingen niet.

Terecht denk ik.

Ik begrijp niet dat een groot bedrijf geen serieus antwoord kan geven. Gewoon onbeschoft !

Ja klopt. Maar dan wil ik toch ook wat nuanceren.
Wij gebruikers, met zijn allen, hebben dat gedragen jarenlang met open armen ontvangen. Denk aan de grote social media en andere grote diensten.
Van begin af aan had ik er al mijn bezwaren tegen, maar er had werkelijk niemand oren na. Ik ben bijna behandeld als alu-hoedje als ik mijn bezwaren uitte. En de niet-digitale wereld is er net zo hard in gesprongen en heeft ons net zo hard dat mijnenveld opgejaagd.

Het is niet iets wat men graag hoort, maar ik ben van mening dat 'wij' gebruikers het zelf zo ver hebben laten komen. Als iedereen van begin af aan gewoon geluisterd had, zijn bezwaren geuit had, en in het uiterste geval dat soort diensten genegeerd had hadden deze geen poot aan de grond kunnen krijgen en waren zijn zoals nu nooit zo oppermachtig geworden waar er amper nog een weg terug is.
Wat dan soms nog frustrerend is is dat nu ineens iedereen in paniek raakt en bijdehand gaat lopen doen over dingen die ik 15 jaar en meer terug al zei maar wat iedereen als belachelijk weg wuifde.
Ik ben half voor gek versleten omdat ik FB of Tw weigerde en niet mijn dagboek online gooide.  :rolleyes:

En nu iedereen lekker bijdehand klaagt over privacyschending gaat iedereen gewoon lekker en maar wat graag verder door gebruik te maken van derden-betaaldiensten (uuuhh PSD2?!  :evil:). En nog veel meer van dat soort onveilige zaken...
Gwn old school rekeningnummer hier, zonder gebruik van derden die PSD2 rechten krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2020/02/02, 13:18:47 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore