Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Monitor in de slaapstand bij opstarten Ubutu  (gelezen 2925 keer)

Offline paul05

  • Lid
Monitor in de slaapstand bij opstarten Ubutu
« Gepost op: 2010/06/21, 13:36:31 »
Ik Ubutu geinstalleerd, daarna moest de PC opnieuw opstarten en voordat Ubutu opstart gaat de monitor in de slaapstand. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Offline joop13

  • Lid
Re: Monitor in de slaapstand bij opstarten Ubutu
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/21, 14:05:15 »
Dan lijkt het alsof de videokaart niet wordt geactiveerd. Misschien zit dit los in zijn voet in de kast?

Met alt-F2 kun je tijdens het opstarten kijken wat er gebeurd met de video...
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Re: Monitor in de slaapstand bij opstarten Ubutu
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/21, 14:10:21 »
hallo paul05

gisteren iets gelijkaardigs meegemaakt
via wubi installer netbook ubuntu 10.04 geinstalleerd op mijn hp mini 2133 met vista basic
tijdens de installatie heb ik mijn mini verlaten en bij terugkomst zie ik een zwart scherm
zelfs bij hard reset is er geen harde schijf activiteit meer en kan ik zelfs niet in de bios.

ook voor mij een raadsel

Offline paul05

  • Lid
Re: Monitor in de slaapstand bij opstarten Ubutu
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/21, 14:24:16 »
Als ik opstart met de CD krijg ik wel het opstartscherm en als ik dan verder wil gaat ie in de slaapstand. Ook als ik kies voor ubuntu installeren. Ik trouwens met mijn stomme kop ubuntu schoon geinstalleerd, dus alles eraf. Na dit geëmmer wilde ik weer windows7 installeren en dat lukte ook niet meer, w7 kan bepaalde bestanden niet meer vinden op de harde schijf.

« Laatst bewerkt op: 2010/06/21, 14:26:33 door paul05 »

Offline joop13

  • Lid
Re: Monitor in de slaapstand bij opstarten Ubutu
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/21, 14:30:00 »
Als ik opstart met de CD krijg ik wel het opstartscherm en als ik dan verder wil gaat ie in de slaapstand. Ook als ik kies voor ubuntu installeren. Ik trouwens met mijn stomme kop ubuntu schoon geinstalleerd, dus alles eraf. Na dit geƫmmer wilde ik weer windows7 installeren en dat lukte ook niet meer, w7 kan bepaalde bestanden niet meer vinden op de harde schijf.


Welke videokaart heb je? Want de videokaart is dus niet het probleem, wel de driver die hem aan zou moeten sturen.
Door gebrek aan visie gaat het volk ten onder, een keur van raadgevers brengt het tot bloei.

Twee laptops 16.04 Ubuntu, 1 laptop Linux Mint,

Offline paul05

  • Lid
Re: Monitor in de slaapstand bij opstarten Ubutu
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/21, 14:34:43 »
NVIDIA GeForce 9600GS