Interactief > Algemeen

Super tevreden met mijn Ubuntu installatie

<< < (2/2)

Pjotr:
Leuk om te horen! Zeker als je begint, is Linux net een gratis speelgoedwinkel.  :)

Ouwe rotten als ik (bijna 20 jaar geleden overgeschakeld) hebben hun wilde experimenteer-avonturen al achter de rug en blijven doorgaans hangen bij "makkelijk, betrouwbaar en vertrouwd".

Voor mij persoonlijk is dat trouwens Linux Mint. Maar Ubuntu is natuurlijk ook een prima keuze!

henkoegema:

--- Citaat van: ZijneBalorigheid op 2025/04/15, 13:12:55 ---Denk nu niet dat Ubuntu / Linux (altijd) het ultieme paradijs is.  Je gaat heus wel ooit tegen dingen aanlopen, waar je bijvoorbeeld dit forum voor hebt, maar je hebt o.a. veel meer autonomie. Anderzijds: mijn ervaring is dat het oplossen van problemen in (K)ubuntu uiteindelijk best leuk is.

--- Einde van citaat ---

Zo is het.   :)

asphyxia:
Topic uiteindelijk verplaatst naar Algemeen, omdat het geen hulpvraag betreft. Voordeel is wel, dat het hier iets langer blijft staan  ;)

Mooi dat je tevreden bent. Wie weet ga je nog wat 'zwerven', 'distrohoppen' noemen we dat ook wel eens. Uiteindelijk landt je toch waar je je het meest op je gemak voelt, en wat past bij wat je graag wilt. Het mooie van GNU/Linux is, dat je dit gewoon kan, en je zelf je systeem aan kan passen aan je wensen.

Btw, een welgemeend advies is om je Windows niet 'weg te gooien' of whatever daarmee bedoeld wordt. Of je het regelmatig gebruikt is een tweede.
(Ik heb zelf de gewoonte om de W11 die ik ongevraagd op mijn laptops heb, gewoon te onderhouden (eens per 2 maanden of zo), updates draaien, even nalopen op meldingen. Je zal het eens een keer nodig moeten hebben, dan heb je geen urenlang gepruts. Het is maar een idee  :) )

dcp:
Te laat die laptop ligt in stukken op het containerpark. :evil:

Ondertussen mijn Wifi printer die ik nooit geïnstalleerd kreeg in W...... geïnstalleerd op Ubuntu! Zalig gemakkelijk. Plug and play.

Eigenlijk is Ubuntu zoals W..... altijd al had moeten zijn. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie