Interactief > Algemeen

DeepSeek

(1/3) > >>

henkoegema:
Zijn er forum leden die AI tool DeepSeek al getest hebben met een locale installatie (local install)?     :D

asphyxia:
Topic is verplaatst naar Algemeen, omdat het een algemene vraag betreft en geen hulpvraag.

Als input kan ik wel melden dat ik Deepseek LLM in Alpaca (Ollama client, https://flathub.org/apps/com.jeffser.Alpaca ) heb geimporteerd en wat eerste vragen heb gesteld, het valt tot nu toe niet tegen.

Ik vind wel dat AI in het algemeen erg wordt gehyped, het is knap in patroonherkenning maar niet zaligmakend.
Deepseek is ook niet per se beter dan bestaande modellen, maar probeer je eens voor te stellen dat je een smartphone kan kopen voor 1000 euro, en je een aanbieding ziet voor een model wat hetzelfde kan voor 30 euro. Dat is meer de consternatie die er nu leeft, denk ik zo.

peer:
vandaag heb ik deepseek geïnstalleerd en uitgeprobeerd. Er zijn meerdere tutorials voor het installeren in linux.
Ik stelde een vraag in het nederlands (geef bezienswaardigheden van Rugen) maar kreeg een antwoord in het engels. Volgens deepseek lag Rugen in de provincie Utrecht maar ik bedoelde het eiland Rügen in Duitsland. Toen heb ik de vraag in het engels gesteld en wat precieser: 'What is there to see on the island Rügen in Germany?' Ik kreeg een antwoord waarin kastelen in duitsland werden beschreven. Ook niet helemaal waar ik naar op zoek was.
Inmiddels heb ik deepseek maar weer verwijderd

maasnet:
Ik heb de app geïnstalleerd op mijn android tablet en krijg verrassend goeie antwoorden zowel in het Engels als Nederlands.

erik1984:

--- Citaat van: asphyxia op 2025/01/29, 13:20:11 ---...
Als input kan ik wel melden dat ik Deepseek LLM in Alpaca (Ollama client, https://flathub.org/apps/com.jeffser.Alpaca ) heb geimporteerd en wat eerste vragen heb gesteld, het valt tot nu toe niet tegen.
...

--- Einde van citaat ---

Je hebt het model dus lokaal draaien? Hoe krachtig moet je systeem zijn om dat een beetje fatsoenlijk te kunnen draaien?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie