Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Distributie Python modules  (gelezen 1816 keer)

Offline EdwinPP

  • Lid
Distributie Python modules
« Gepost op: 2011/04/12, 22:26:18 »
Hoi,

Weet iemand hoe je een python module kan publiceren? Ik probeer dit ahv boek "Head First Python" van Paul Barry, maar ik loop vast.

Als ik een terminal window open, krijg ik de root:  "naam@naam - laptop:$" te zien. Hoe schakel ik nu om naar $? Of naar mijn python folder waar de modules zich bevinden. Ik werk met Python 3.1.

Hartelijk dank alvast
E
  ;)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Distributie Python modules
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/12, 22:42:02 »
Weet iemand hoe je een python module kan publiceren? Ik probeer dit ahv boek "Head First Python" van Paul Barry, maar ik loop vast.
Dat zou ik niet weten, maar...

Als ik een terminal window open, krijg ik de root:  "naam@naam - laptop:$" te zien. Hoe schakel ik nu om naar $? Of naar mijn python folder waar de modules zich bevinden. Ik werk met Python 3.1.
De eerste vraag is niet boeiend denk ik. Ze gebruiken denk ik $: als voorbeeld, maar bij jou ziet het er waarschijnlijk anders uit.
Om in de Terminal naar een map te gaan kun je de opdracht cd gebruiken. Dus bijvoorbeeld: cd /map/naar/python/modules
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline EdwinPP

  • Lid
Re: Distributie Python modules
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/13, 07:40:54 »
Rachid - ik had dit al geprobeerd, maar zonder succes   ???

Dank in ieder geval

Edwin

Offline MKe

  • Lid
Re: Distributie Python modules
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/13, 07:49:04 »
Hoi,

Weet iemand hoe je een python module kan publiceren? Ik probeer dit ahv boek "Head First Python" van Paul Barry, maar ik loop vast.

Als ik een terminal window open, krijg ik de root:  "naam@naam - laptop:$" te zien. Hoe schakel ik nu om naar $? Of naar mijn python folder waar de modules zich bevinden. Ik werk met Python 3.1.

Hartelijk dank alvast
E
  ;)
Wat bedoel je precies met 'publiceren'? Wil je een package maken met daarin modules gebundeld en die toegevoegd kan worden aan de standaard library van python? Of heb je gewoon een module waar een programma gebruik van maakt en die dus in de folder van dat betreffend programma gezet kan worden?

Een package is niet zo moeilijk.
- Maak een directory en zet die op een plek die in de sys.path(PYTHONPATH) variabele staat. Het makkelijkste is dus in zelfde map als waar het script maakt die er gebruik van kan maken, maar je kan ook een map maken en die vervolgens aan de PYTHONPATH toevoegen.
je sys.path kun je als volgt zien:
import sys
print sys.path
- Zet je module in de map (nogal logisch natuurlijk ;)
- maak een bestand aan die '__init__.py' heet.
- zet in __init__.py een import naar je module (de filenaam zonder de .py extentie): import module- in je programma kun je nu de module als volgt importeren :
import mapnaam.module, waar mapnaam de naam is van de map waar de module in staat.

Offline EdwinPP

  • Lid
Re: Distributie Python modules
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/13, 20:07:16 »
MKE

Dank - ik zal je adviezen opvolgen......
Het gaat om het opladen van pythonmodules naar PyPi

Cheers
EDwin