Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Foutmelding over USB in virtual machine  (gelezen 2356 keer)

Foutmelding over USB in virtual machine
« Gepost op: 2008/03/24, 09:36:04 »
Hallo,


ik ben Els. Ik heb 2 virtual machines op mijn computer staan waar Windows XP in draait: namelijk eentje van VMware en een virtual machine van Innotek virtualbox.

In die machine van Innotek virtualbox kan je zorgen dat die machine USB herkent, als je er dan iets aan hangt met USB. Mijn broer heeft voor mij uitgevist hoe ik dat geactiveerd kreeg want standaard herkent een virtual machine blijkbaar geen toestellen die je aansluit met USB.

Wij hebben 1 toestel waarvoor je soms een update moet doen of de kaarten terug installeren of herstellen, namelijk een MIO C210 gps.
Dan is er ook nog mijn gsm, een Nokia 6070 waarvan ik heel graag de foto 's op de computer zou willen zetten.

Met allebei de toestellen zijn er problemen. In Linux willen geen van beiden werken, de Mio al helemaal niet, de Nokia kan ik met het programma Wammu wel zien maar ik kan daar geen foto 's mee op de computer zetten. Met het programma Gnokii in Linux ben ik ook niks, dat wil helemaal niet werken, zelfs niet starten ondanks pogingen van een aantal mensen om dat uit te leggen en aan de praat te krijgen.

Nu heb ik het klaar kunnen spelen dat de Innotek virtual machine mijn gsm ziet als ik die aankoppel, die USB zou daarvan moeten werken. Alleen wil natuurlijk dat programma van Nokia weer niet meewerken, Nokia PC suite. Dat moet je installeren om foto 's van je gsm en allerlei bestanden en berichten op de computer te kunnen zetten. Bij de installatie van PC suite krijg ik heel de tijd te lezen "dit besturingssysteem wordt niet ondersteund" hoewel het Windows XP is en dat wel zou ondersteund moeten worden. Bij een vriendin van mij die in Windows werkt lukt het wel om PC suite te installeren en de foto 's van gsm op computer te zetten.

Met de Mio C210 is het volgende een probleem. Daar is een cd-rom bij, Linux ziet die helemaal niet want dat is Windows ondersteund (rotzakken van Mio). In het virtual machine van Innotek zou dat wel moeten kunnen werken, alleen ziet die ook de cd-rom niet. Als ik de cd-rom erin steek en dan klik op "deze computer" en de cd-romlade aanduid, zegt hij "Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station D". Die cd-rom heb ik wel nodig om de USB driver te installeren en dan zou de virtuele machine de gps moeten kunnen zien. Als de virtual machine echter niet eens een cd-rom herkent kan ik ook niet verder.
Als ik op het programma "Mio updater" klik om na te gaan of de Mio een update nodig heeft, krijg ik te lezen "Cannot connect to your device. Install Mio USB driver and connect your device before start update". Om dat te installeren moet de virtual machine wel een cd-rom herkennen.

Wie kan mij helpen? Zijn er nog mensen met die problemen en weet er iemand hoe ik er iets aan kan doen? Ik zou zo graag via mijn virtual machine die Mio willen kunnen updaten en de foto 's van de gsm willen kunnen overzetten.

Ik heb geen zin om heel mijn computer terug te moeten installeren om Windows er nog eens apart op te zetten. Kan ik dat nu echt niet klaar krijgen met die virtual machine?

Alvast heel vriendelijk bedankt voor de hulp.

Vriendelijke groetjes,

Els

Offline SWAT

  • Administrator
Foutmelding over USB in virtual machine
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/24, 11:04:55 »
Met USB binnen een VM heb ik helaas weinig ervaring. VMware player zal hier waarschijnlijk minder problemen geven, maar dergelijke 'Windows' apparaten zijn nooit erg handig. Je kunt (mocht het in een VM niet lukken) altijd nog een dualboot houden, puur voor het updaten van je Mio. Ikzelf leen meestal een PC met Windows van een kennis voor dergelijke 'updates'. Bij je volgende aankoop even letten of het met Ubuntu zal werken of niet, dan weet je wat er op je afkomt ;)

Over de mobiele telefoons, als je een bluetooth adapter hebt, kun je natuurlijk de foto's etc. via bluetooth kopieren.

Foutmelding over USB in virtual machine
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/24, 11:48:47 »
Bedankt voor je uitleg SWAT.

Weet er misschien iemand hoe je de Infrarood van je gsm aan het werk kan krijgen? Mijn gsm, Nokia 6070 heeft ook infrarood en daarmee zou je ook moeten kunnen verbinden emt de computer en zo foto 's kunnen overzetten.
Moet je dan nog iets kopen daarvoor?

Groetjes,

Els

Foutmelding over USB in virtual machine
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/24, 11:50:05 »
O ja, als er iemand weet hoe je in VMware de USB enzo moet laten werken, gelieve het mij dan te laten weten. Ik heb nu net Innotek virtualbox ook geïnstalleerd op de laptop, daar herkent hij decd-rom al wel van Mio, alleen laat hij er niks van zien (grijs scherm als ik op de cd-rom klik).
Mijn gsm wil hij wel zien maar niet herkennen.

Groetjes,

Els

tim250

  • Gast
Foutmelding over USB in virtual machine
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/24, 21:46:54 »
Als XP is opgestart in Vbox, en de installatie cd in de pc zit: in het menu "Devices > Mount CD/DVD-rom > xxx", waarbij xxx staat voor de drive waar de installatie cd-rom inzit. Dan gewoon installeren zoals in Windows ...
Om de USB aan te sluiten: terug menu "Devices > USB Devices > ..." en daar aanvinken om ofwel de GSM of GPS aan te sluiten.



Zo werkt het althans bij men Digi Camera ... ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Foutmelding over USB in virtual machine
« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/08, 21:11:32 »
Citaat van: Els1980
"dit besturingssysteem wordt niet ondersteund" hoewel het Windows XP is
De installatie van PC Suite geeft deze melding als je geen service pack 2 hebt. Service pack 2 kan je downloaden via de windows update site.

Het lukte mij niet om mijn nokia e51 te gebruiken in virtualbox. Dit lijkt een bekende bug, zie http://www.virtualbox.org/ticket/470

Wat wel lukt is windows xp (met sp2) installeren in vmware player. In ubuntu 8.04 moet je vmplayer zelf downloaden en installeren. Via de bluetooth verbinding werkt alles, zelfs het bijwerken van contacten en versturen van sms.
Met de usb kabel werkt pc suite wel voor het overzetten van foto's maar niet voor telefoon-achtige functies (sms e.d.).

Voor het overzetten van foto's heb je geen PC Suite software nodig. Zowel via de usb kabel als via bluetooth werkt dat standaard in ubuntu 8.04.
Klik links bovenin op Documentatie