Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android en Ubuntu  (gelezen 1533 keer)

Android en Ubuntu
« Gepost op: 2012/02/15, 14:03:12 »
Hoi,

Ik heb op mijn netbook Windows xp geinstalleerd, en tevens Ubuntu 11.10

Nu wil ik graag Android voor op de pc proberen.

Dus heb ik ruimte vrijgemaakt, en Android geinstalleerd, naast Windows en Ubuntu.

Bij het installeren vraagt Android of grub geinstalleerd moet worden. Ik antwoord met ja, en ook Windows wordt gevonden. Ubuntu wordt echter niet gevonden.

Bij het opstarten ehb ik dus de keus tussen Android en Windows.

Als ik grub restore doe met een live USB, krijg ik weer mijn originele grub menu met Ubuntu en Windows. Echter, Ubuntu vindt Android niet.
Dus kan ik nu alleen maar opstarten met Ubuntu of Windows.

Hoe kan ik het zo oplossen, dat ik via een grub menu de keus heb uit alledrie de systemen?

met vriendelijke groet, Flip

Offline Wout55

  • Lid
Re: Android en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/15, 14:20:51 »
Ik denk dat het probleem erin zit dat die Android nog met Grub 1 werkt en Ubuntu met grub 2. Waar haal je die Android trouwens vandaan?
« Laatst bewerkt op: 2012/02/15, 14:22:54 door Wout55 »

Re: Android en Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/15, 15:00:33 »

Offline Wout55

  • Lid
Re: Android en Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/15, 15:24:14 »
http://www.android-x86.org/
Dank je, ik had die al gezien maar kon niet geloven dat het zo klein was.  ^-^ Draait in VB nu. O wat leuk.
« Laatst bewerkt op: 2012/02/15, 15:34:49 door Wout55 »

Offline Wout55

  • Lid
Re: Android en Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/15, 17:03:11 »
OK het is een geregistreerde bug: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/grub2/+bug/910245
Grub 1 kan Grub 2 installaties niet zien maar omgekeerd zou het wel moeten werken.
Ik heb al wat in de files van Android zitten neuzen maar ik kan daar grub (nog) niet vinden.

Re: Android en Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/15, 18:50:44 »
Ik ben al een weekje bezig met uitproberen van Android.

Werkt best lekker. Af en toe moet ik mijn netbookje een kwartslag draaien, maar alla. Het is gewoon leuk om te proberen.
De live USB deed het gelijk al goed, maar het installeren op USB of Harde schijf ging steeds mis.
Maar door bij de installatie te kiezen voor formateren als Fat 32, ging het goed. Eerst geprobeerd om een werkende versie op USB te krijgen. Dat ging, en daarna op de netbook zelf geinstallerd. Nu gaat dat ook goed.

Ik kan alles uitproberen. (niet alles werkt, maar dat is te verwachten).
Mail werkt, Dropbox werkt, Chatten werkt. Dus ik ben ook via Android gelinkt aan de hele wereld.
Ik heb het persoonlijk niet zo met tablets. (Ik kan er te weinig mee), maar ik heb die bij kruidvat besteld, en die wordt komende week geleverd.
Ik denk dat dat voldoende voor me is. Alles andere doe ik wel met mijn computers, Laptops of netbook.

mvg, Flip