Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: defrag microSD card  (gelezen 1226 keer)

Offline johande

  • Lid
defrag microSD card
« Gepost op: 2013/06/23, 09:31:30 »
Ik probeer via Ubuntu 12.04 wat files op een micro SD card te kopieren (kaartmateriaal van openfietsmap.nl op het microSD kaartje van mijn Garmin Edge 800).

Nu een mislukte poging, delete ik de file van de SD kaart en probeer ik het opnieuw. Dan geeft hij de fout dat er te weing vrije ruimte is op de SD kaart. Ik denk dat jhij de vorige file niet helemaal gedelete heeft van de SD kaart.

Kan ik een soort van defrag op een sd Kaart doen zodat alle crije ruimte weer beschikbaar komt? Er staan nof andere files op de kaart, dus deze mag zeker niet gewoon geformateerd worden. De kaart heef tnu FAT32.

Offline johande

  • Lid
Re: defrag microSD card
« Reactie #1 Gepost op: 2013/06/23, 09:32:58 »
Ik probeer via Ubuntu 12.04 wat files op een micro SD card te kopieren (kaartmateriaal van openfietsmap.nl op het microSD kaartje van mijn Garmin Edge 800). De SD kaart steekt in mijn Garmin edge 800 en is aan de PC gekoppeld via een USB kabeltje.

Nu een mislukte poging, delete ik de file van de SD kaart en probeer ik het opnieuw. Dan geeft hij de fout dat er te weing vrije ruimte is op de SD kaart. Ik denk dat hij de vorige file niet helemaal gedelete heeft van de SD kaart.

Kan ik een soort van defrag op een sd Kaart doen zodat alle crije ruimte weer beschikbaar komt? Er staan nof andere files op de kaart, dus deze mag zeker niet gewoon geformateerd worden. De kaart heef tnu FAT32.

Met het disk utility dat standaard bij ubuntu zit, zegt hij bij "check filesystem" dat de SD kaart in gebruik is - busy, en ik kan er verder niets mee doen. Ik zie op de SD kaart ook geen hidden files, zoals in windows "000.trash" folders ofzo.

Re: defrag microSD card
« Reactie #2 Gepost op: 2013/06/23, 09:44:56 »
Heb je de files geDelete (=in de Prullenbak gooien, maar niet verwijderen) of verwijderd?
Heb je de prullenbak geleegd?

Als je het filesystem wilt checken moet je het kaartje eerst ontkoppelen.

Offline johande

  • Lid
Re: defrag microSD card
« Reactie #3 Gepost op: 2013/06/23, 10:22:07 »
Heeft de prullenbakop mijn desktop dan ook betrekking tot een microSD kaart die via USB is aangesloten?

Offline johande

  • Lid
Re: defrag microSD card
« Reactie #4 Gepost op: 2013/06/23, 10:24:07 »
Heeft de prullenbakop mijn desktop dan ook betrekking tot een microSD kaart die via USB is aangesloten? Zal het even proberen. Thx

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: defrag microSD card
« Reactie #5 Gepost op: 2013/06/23, 10:40:28 »
In de prullenbak gegooide bestanden "verdwijnen" altijd naar een verborgen prullenbakmap op het medium zelf; in dit geval dus een verborgen prullenbakmap op het SD-kaartje. De tip van VuurVosje zou ik dus zeker even opvolgen, want het lijkt er sterk op dat jouw probleem wordt veroorzaakt door een niet-geledigde verborgen prullenbakmap.  :)

Offline johande

  • Lid
Re: defrag microSD card
« Reactie #6 Gepost op: 2013/06/23, 10:52:00 »
In de prullenbak gegooide bestanden "verdwijnen" altijd naar een verborgen prullenbakmap op het medium zelf; in dit geval dus een verborgen prullenbakmap op het SD-kaartje. De tip van VuurVosje zou ik dus zeker even opvolgen, want het lijkt er sterk op dat jouw probleem wordt veroorzaakt door een niet-geledigde verborgen prullenbakmap.  :)
De file in kwestie is volop aan het kopieren (1.3 Gb) bedankt Vuurvos :-)