Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verslag Overleg meeting 14 maart  (gelezen 2895 keer)

Offline Double12

  • Lid
Verslag Overleg meeting 14 maart
« Gepost op: 2009/03/28, 22:16:20 »
Op 14 maart 2009 is het Overleg Toekomst Ubuntu NL in real life bij elkaar geweest. Door het plotselinge vertrek van Jan en Maarten als mediatoren op de dag vóór de meeting, was het overleg een beetje uit elkaar gevallen en waren veel mensen niet aanwezig. We hebben daarom geprobeerd om aan de hand van de agenda van het Overleg, het Ubuntu NL team en de werking daarvan nu al te verbeteren.
In het verslag zijn de genomen besluiten te lezen. Een deel van de besluiten is al uitgevoerd en een deel van de besluiten wordt binnenkort uitgevoerd.

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20090314

Vragen? Stel ze gerust. De leden van het overleg zullen ze zo goed mogelijk proberen te beantwoorden.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/29, 00:05:28 »
Dat verslag is wel een beetje aan de late kant :-X ;)

"Er komt een ombudsman, bestaande uit 1 of 2 personen. Deze personen zitten niet in het team"
Hier heb ik nog niets van gemerkt.

"Emailadressen zijn enkel voor teamleden. Resterende worden verwijderd door SWAT (met een mailtje vooraf dat deze opgezegd gaan worden)"
Vind ik persoonlijk wel een beetje jammer, aangezien ik zelf nog zo'n adres heb en dat adres op een aantal plaatsen vast nog staat ingeschreven. :rolleyes:
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/29, 09:40:17 »
Geen idee wat een VVe is, maar in de organisaties waarin ik actief ben (die groter zijn dan Ubuntu-NL) lukt het ons toch steeds om een verslag binnen een termijn van 3 dagen online te plaatsen (vaak zelfs nog dezelfde avond of de dag nadien) Geef toe, het is weinig werk.

Achja, dat e-mailadres maakt voor mij persoonlijk niet zóveel uit. Sinds ik een ubuntu.com-adres heb gebruik ik dat vaker voor Ubuntu-gerelateerde zaken dan mijn ubuntu-nl.org-adres, dus echt missen zal ik het nu wel niet doen.

edit: weet je toevallig ook hoe het zit met die "ombudsfunctie"?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/29, 09:42:04 door profoX »
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Double12

  • Lid
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/29, 12:21:42 »
VVE = vereniging van eigenaren, als je een huis bezit in een huizenblok moet zijn vereniging er zijn, zodat je samen zaken kunt afspreken over o.a. onderhoud.
Twee weken is natuurlijk formeel niks mis mee, maar het had inderdaad wat sneller gekund. We hebben het verslag eerst nog in het Overleg gegooid om ernaar te kijken en het is even blijven liggen. Onze excuses daarvoor.

We hebben in de vergadering besloten dat de ombudsman uit twee onafhankelijke personen zou bestaan van buiten het team. Ik denk dat dat binnenkort eens in gang gezet moet gaan worden. We moeten nog wel even kijken welke plaats we de vertegenwoordiger Community daarin geven, aangezien sommige werkzaamheden van de vertegenwoordiger Community lijken op die van de ombudsman.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/29, 12:30:19 »
VVE = vereniging van eigenaren, als je een huis bezit in een huizenblok moet zijn vereniging er zijn, zodat je samen zaken kunt afspreken over o.a. onderhoud.
Twee weken is natuurlijk formeel niks mis mee, maar het had inderdaad wat sneller gekund. We hebben het verslag eerst nog in het Overleg gegooid om ernaar te kijken en het is even blijven liggen. Onze excuses daarvoor.

We hebben in de vergadering besloten dat de ombudsman uit twee onafhankelijke personen zou bestaan van buiten het team. Ik denk dat dat binnenkort eens in gang gezet moet gaan worden. We moeten nog wel even kijken welke plaats we de vertegenwoordiger Community daarin geven, aangezien sommige werkzaamheden van de vertegenwoordiger Community lijken op die van de ombudsman.

Zeer bedankt voor je antwoord, en toelichting mbt de ombudsfunctie. Glashelder verhaal. Waarom werd dat in het draadje over diezelfde functie niet helder gemaakt? Een raadsel, maar dit is duidelijk, en is de invulling van dat orgaan/council wat mij betreft beter.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/29, 16:10:11 »
We moeten nog wel even kijken welke plaats we de vertegenwoordiger Community daarin geven, aangezien sommige werkzaamheden van de vertegenwoordiger Community lijken op die van de ombudsman.
Misschien geen slecht idee om die "vertegenwoordiger Community" op regelmatige basis te laten samenzitten met de ombudsmannen en/of -vrouwen? Evaluatie over de community, waarna de "vertegenwoordiger Community" (wat een moeilijke functiebenaming trouwens ;)) met het team vergadert indien nodig.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Double12

  • Lid
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/29, 16:12:52 »
We moeten nog wel even kijken welke plaats we de vertegenwoordiger Community daarin geven, aangezien sommige werkzaamheden van de vertegenwoordiger Community lijken op die van de ombudsman.
Misschien geen slecht idee om die "vertegenwoordiger Community" op regelmatige basis te laten samenzitten met de ombudsmannen en/of -vrouwen? Evaluatie over de community, waarna de "vertegenwoordiger Community" (wat een moeilijke functiebenaming trouwens ;)) met het team vergadert indien nodig.
Lijkt me een goed idee. :)

Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/30, 12:04:17 »
Dit lijkt me idd een heel goede oplossing, onafhankelijke ombudsmannen/vrouwen die het laatste woord hebben bij een conflict, een soort rechters. Die moeten natuurlijk onafhankelijk zijn. En daarnaast een vertegenwoordiger community die meer een bemiddelaars rol heeft, en betrokken is bij het team en de community. Volgens mij werkt dat prima, zeker als deze contact met elkaar hebben.

edit: werkt bemiddeling niet, dan naar de rechter is dan een beetje wat ik hier zo in zie.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/30, 12:06:48 door tommie74 »

Offline Kev

  • Lid
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/31, 23:35:33 »
Ik zou met plezier mijn email opzeggen, maar dan moet ik nog heel wat nest op orde zetten inclusief mijn hele adreslijst laten aanpassen, maar soit binnenkort krijg ik een email van het werk dus gewoon omzetten die handel.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

DarkEra

  • Gast
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/01, 11:48:32 »
Ik zou met plezier mijn email opzeggen, maar dan moet ik nog heel wat nest op orde zetten inclusief mijn hele adreslijst laten aanpassen, maar soit binnenkort krijg ik een email van het werk dus gewoon omzetten die handel.

Kev, mag ik vragen waar je het over hebt? Of zit je misschien in de verkeerde topic te plaatsen?
Laat het even weten!

femke98, het gaat erover uit wat er in het verslag staat. Met name dit stukje:

Citaat:

"Emailadressen zijn enkel voor teamleden. Resterende worden verwijderd door SWAT (met een mailtje vooraf dat deze opgezegd gaan worden)"

Offline Double12

  • Lid
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #10 Gepost op: 2009/04/01, 21:34:02 »
Vooralsnog behoudt iedereen met een Ubuntu-NL emailadres, zolang hij/zij de spirit van Ubuntu NL hoog houdt, het adres.

Offline Kev

  • Lid
Re: Verslag Overleg meeting 14 maart
« Reactie #11 Gepost op: 2009/04/07, 18:14:14 »
Vooralsnog behoudt iedereen met een Ubuntu-NL emailadres, zolang hij/zij de spirit van Ubuntu NL hoog houdt, het adres.

Wel dat is goed, want de periode dat ik minder actief was is aan zijn einde aan het komen, nu dat ik op weg ben om eindelijk een vaste job te hebben. Dan kan ik me terug op Ubuntu storten, want het maakt ook al is het maar een heel klein deeltje, het maakt deel uit van de competenties die ik moet kunnen voorleggen, dus dat zit wel snor.
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.