Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Ubuntu 11.10 loopt vast bij taal instellen  (gelezen 648 keer)

[opgelost]Ubuntu 11.10 loopt vast bij taal instellen
« Gepost op: 2012/03/03, 18:26:37 »
Hey,

Vanmiddag was ik begonnen met installeren van Ubuntu 11.10. Gelukkig al m'n bestanden op internet gezet want bij de installatie loopt hij vast.
Alles ging goed tot en met instellen van tijdzone, vervolgens drukte ik op verder. Daarna ging ik naar beneden om pannenkoeken te bakken.
So far so good. Na een uur kom ik weer terug en druk even de spatiebalk in. Scherm licht op, bureaublad komt ervoor en hij is nog steeds aan het installeren. Alleen nu staat hij bij het instellen van de taal, wat ik al heb gedaan voooor de tijdzone (of ik word/ben achterlijk). En ik heb geen muis meer, maar een ronddraaiend dingetje,  de zandloper zeg maar. Nu ben ik een uur verder en hij doet nog niks. Ik kan wel alles doen behalve verder met de installatie.

Oja, ik installeer hem ipv Windows Vista (op een Compaq Presario CQ70) dus als Ubuntu het niet doet hebi k even geen besturingssysteem meer  :'(

Ik heb ook al op internet gekeken of er soort gelijke problemen waren maar die kon ik niet vinden, hopenlijk kunnen jullie mij helpen!

Greets Marianne
« Laatst bewerkt op: 2012/03/04, 08:56:58 door xmarianne1993 »

Offline Mikkel

  • Lid
Re: Ubuntu 11.10 loopt vast bij taal instellen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/03, 19:27:34 »
Vanmiddag was ik begonnen met installeren van Ubuntu 11.10.

Alles ging goed tot en met instellen van tijdzone, vervolgens drukte ik op verder. Daarna ging ik naar beneden om pannenkoeken te bakken.

Pannenkoeken bakken....? Zó lang duurt het (normaal gesproken) niet om Ubuntu te installeren, hoor. :D Minuut of twintig, niet veel langer. En tijdens die installatie moet je het een en ander intypen en kiezen, dus even iets anders gaan doen is er bij een Ubuntu-installatie niet bij.  ;)

Vertel even iets over de pc/laptop waarop je Ubuntu 11.10 wilt installeren. De grootte van de harde schijf, welke videokaart, hoeveel geheugen, enzovoort.......... Die gegevens helpen bij het oplossen van het probleem.

Re: Ubuntu 11.10 loopt vast bij taal instellen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/03/03, 19:54:36 »
Inmiddels is het opgelost  =D

Helemaal vanaf het begin af aan bij gezeten terwijl aan het saxofoon spelen was en hij doet het helemaal.


Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntu 11.10 loopt vast bij taal instellen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/03/03, 20:04:11 »
Saxofoon, mooi instrument, maar dat terzijde.
Zou je, aangezien je vraag opgelost is, je eerste post willen bewerken en [opgelost] in de topic titel willen zetten? Alvast bedankt.