Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: release date?  (gelezen 1351 keer)

release date?
« Gepost op: 2007/04/11, 09:24:07 »
Hallo

Ik ben van plan om ubuntu te instaleren.
Maar ik vroeg me af:

Is de release date van de final versie van ubuntu 7 nog steeds 19 april?
En wacht ik dan best tot dan of zou ik gewoon de beta instaleren? of toch versie 6?

SandervdV

  • Gast
release date?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/11, 09:29:48 »
even voor de goeie orde: de versies bestaan uit drie getallen: het jaartal (de 7 bijvoorbeeld) en de maand ( .04). De eerst volgende versie is dus 7.04 of zoals in de volksmond Feisty (Fawn)

De release staat nog steeds gepland op de 19e, en het is het verstandigst gewoon nog even te wachten, dan weet je tenminste zeker dat je iets compleets in huis haalt. Kan je echt niet wachten dan kan je de Beta downloaden, maar zet je schrap op dagelijkse updates en mogelijke 'foutjes'. Kijk verder op dit forum voor meer onderwerpen hierover

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
release date?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/11, 09:45:13 »
Als je voldoende bandbreedte hebt en je maalt niet om een probleempje dan kun je gerust de beta downloaden. Dan zou ik op 19 april ook nog eens de officiele versie afhalen en installeren. Zo kun je al een beetje stoeien met Ubuntu voor het je werkpaard wordt.

Moet het direct allemal werken raad ik je an nog ff te wachten. Versie 6.10 is ook een mogelijkheid maar verwacht je nu al aan meer dan 150mb aan updates bovenop de cd.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

release date?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/11, 10:15:56 »
ik ga wachten tot de 19e dan denk ik. zo lang is dat nu ook weer niet :)
en dan heb ik nog even tijd om mijn xp in orde te krijgen (gisteren vista getest, maar dat kon me niet boeien)

Offline patrick

  • Lid
release date?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/11, 10:21:45 »
Ik gebruik nu de beta versie, als de officiele versie er is kan ik dan gewoon een update doen of moet ik alles opnieuw inistalleren.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Guus

  • Gast
release date?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/04/11, 10:43:00 »
Citaat van: patrom
Ik gebruik nu de beta versie, als de officiele versie er is kan ik dan gewoon een update doen of moet ik alles opnieuw inistalleren.
Als je constant update upgrade je de betaa zelf naar de uiteindelijke versie

release date?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/04/11, 10:59:07 »
en gaat dat updaten makkelijk? (ik heb nog nooit met ubuntu gewerkt)
en heeft dat nadelen dan?

Anders kan ik gewoon de beta draaien voorlopig...

release date?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/04/11, 11:04:02 »
trouwens, morgen komt de RC uit zie ik?
toch een dagje wachten dan...

release date?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/04/11, 13:48:37 »
Citaat van: amkrisis
en gaat dat updaten makkelijk? (ik heb nog nooit met ubuntu gewerkt)
ja, erg gemakkelijk.

Updaten kan geen kwaad, integendeel :). Maar voor het upgraden naar een nieuwe versie (bv van 6.06 naar 6.10) kan je beter een clean install doen. Dat durft namelijk wel eens problemen geven.

Offline mcgyver

  • Lid
release date?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/04/11, 14:22:54 »
Updaten gebeurt in feite automatisch je moet gewoon ja zeggen als ie t vraagt. Soms moet je wel even een handje helpen. Hiemee zullen wij jou een handje helpen als het zover is.

Furcatus

  • Gast
release date?
« Reactie #10 Gepost op: 2007/04/11, 14:59:56 »
Ik heb 2 dagen geleden ook geupdate naar Edgy, en zodra Fiesty uit is zal ik deze ook zeker gaan volgen.

het ziet er allemaal net wat gelikter uit :P