Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan de desktop van een Ubuntu 18 systeem over genomen worden?  (gelezen 3676 keer)

Offline hansvl

  • Lid
Door de Corona crisis werk ik nu veel thuis vandaan.
Het zou handig zijn als ik thuis vandaan de desktop van mijn Ubuntu 18 systeem op mijn werk kan overnemen.
Ik heb TeamViewer geprobeerd maar het scherm wordt niet goed ge-update. Verschoven windows blijven ook op de oude plek zichtbaar.
Bij Chrome remote-desktop kan ik geen windows verplaatsen.

Wat is de beste tools om thuis vandaan de desktop van mijn Ubuntu 18 systeem op mijn werk over te nemen?


Offline rico70

  • Lid
Re: Hoe kan de desktop van een Ubuntu 18 systeem over genomen worden?
« Reactie #2 Gepost op: 2020/04/22, 11:14:17 »
Anydesk werkt ook goed
https://anydesk.com

Re: Hoe kan de desktop van een Ubuntu 18 systeem over genomen worden?
« Reactie #3 Gepost op: 2020/04/22, 11:43:00 »
Welk OS gebruik je thuis? Ook Ubuntu?

Offline hansvl

  • Lid
Re: Hoe kan de desktop van een Ubuntu 18 systeem over genomen worden?
« Reactie #4 Gepost op: 2020/04/24, 17:21:42 »
Thuis vandaan heb ik het zowel vanaf een Windows 10 als een Ubuntu 16 systeem geprobeerd.
Beide geven het zelfde resultaat. Het scherm wordt niet goed opgebouwd.
Het zou kunnen liggen aan het trage internet via ADSL dat ik thuis heb. Dat is +/- 10 MB download en 0,8 MB/s Upload.
In november van dit jaar krijgen we volgens de planning glasvezel. Maar daar heb ik nu nog niets aan.
Het opmerkelijke is dat TeamViewer thuis vandaan naar een Windows 10 systeem op mijn kantoor wel goed functioneert.
Dat gaat over de zelfde trage internet verbinding.
De laptop met Ubuntu 16, die thuis vandaan met TeamViewer geen goede scherm opbouw heeft naar het Ubuntu 18 systeem op het
kantoor, heb ik een keer mee genomen naar het kantoor.
Vanaf het snelle interne netwerk op ons kantoor is de schermopbouw via TeamViewer wel goed.
Dat is weer een aanwijzing dat het toch aan het trage internet thuis zou liggen.

Het veranderen van scherm opties in TeamViewer heeft het probleem ook niet opgelost.

Re: Hoe kan de desktop van een Ubuntu 18 systeem over genomen worden?
« Reactie #5 Gepost op: 2020/04/24, 17:32:46 »
Remminia al geprobeert? Staat bij mij standaard onder Ubuntu16 en ook in de repositories.
https://remmina.org

Overigens is mijn ervaring met 'werken op afstand' toch wel dat er vaak iets niet helemaal lekker werkt (bv geluid). Ook bij win2win.
Maar dat kan een foute ervaring aan mijn kant zijn.  :-[
« Laatst bewerkt op: 2020/04/24, 17:34:41 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline hansvl

  • Lid
Re: Hoe kan de desktop van een Ubuntu 18 systeem over genomen worden?
« Reactie #6 Gepost op: 2020/04/24, 20:44:43 »
Om met Remmina binnen te komen moet poort 3389 in de firewall open staan.
Bij ons bedrijf staan alleen die poorten open die echt noodzakelijk zijn.

Maar ik heb goed nieuws, ik heb het probleem opgelost.
Het was heel iets anders dan wat ik gedacht had.
Mijn Linux server op het kantoor is een desktop systeem.
Nu blijkt dat als ik het beeldscherm uitzet als ik naar huis ga, TeamViewer thuis vandaan geen goed beeld geeft.
Als ik het beeldscherm aan laat staan, dan geeft TeamViewer thuis vandaan wel een goed beeld.
De desktop constateert dus dat het beeldscherm uit of aanstaat.