Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waar maple installeren?  (gelezen 1392 keer)

Waar maple installeren?
« Gepost op: 2006/09/23, 18:04:12 »
Ik heb een Linuxversie van maple vastgekregen. Ik heb de instructies gevolgd(./linuxinstaller.bin) en kreeg een installer te zien (cfr windows installer) Daar moest ik opgeven waar ik maple ging installeren. Dit vond ik vreemd, want het Linux filesystem zet toch normaal een programma niet in 1 mapje. Normaal worden alle lib's, bin,.. samen gezeten. Nu heb ik gewoon /home/[user]/.maple gepakt. Echter wil ik dat nu veranderen en het op de goede plaats zetten (in overeenstemming met de normale manier van denken /usr/local/share/maple).
In Synaptic vind ik maple niet terug om weg te gooien.
De vraag is echter: om maple weg te gooien, is het genoeg om mijn map .maple in de home te deleeten?
Iemand ervaring met maple linux? waar ik het beste kan zetten?

Vriendelijke groeten,
Arvid Van Essche

darudy

  • Gast
Waar maple installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/23, 19:31:10 »
Hallo Arvid,

Heb zelf ook pas Maple geinstalleerd, heb hem gezet in /home/rudy/Maple95. Om Maple weer te deleten: in de map (mijn situatie) /home/rudy/Maple95 staat ook nog een map Uninstall_Maple95, in deze map staat een uninstall script.

Groet

dArUdY

Waar maple installeren?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/23, 23:44:48 »
Bij maple10 staat er geen uninstaller. Wat doet dit script? kan je er in zien mbv vim/gedit waar hij alle bestanden gaat zoeken om te deleeten? Is dit enkel in de HOME directory?

Groeten,
Arvid

jpjacobs

  • Gast
Waar maple installeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/24, 00:58:07 »
maple zet niks buiten de map die jij op geeft (afaik), dus wil je maple verwijderen, gooi gewoon die map weg.
PS als het kan zou ik proberen de 9.5(.1) vast te krijgen, de bij de 10 hebben ze een hele hoop ambetantigheid in gewerkt , en je die heeft maar een beperkte 'houdbaarheidsdatum' (na verstrijken van licentie doet ie het niet meer).
Ook handig om te weten, op linux heb je van maple ook een niet grafisch stuk, wat wel eens handig is om over ssh te draaien ;)
JP

Waar maple installeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/24, 09:28:00 »
Oke bedankt,
Ik heb de 10omdat ze die bij de KULeuven gebruiken. Daar heb ik een gratis, jaarlijkse licentie als student.
De Com-Line van maple had ik ook al opgemerkt :) handig!

Bedankt,
Arvid Van Essche

jpjacobs

  • Gast
Waar maple installeren?
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/24, 12:28:39 »
ook aan de kul he :)
ja ik dacht maar dat ik die 9.5.1 maar neem omdat het best wel eens zou kunnen dat we der volgeende jaren mss geen licentie meer voor krijgen. *kuch*gekuntdieandersbijmijweleenskomenhalen*kuch*
JP