Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet werkt niet via server wel via desktop  (gelezen 1897 keer)

Draadloos internet werkt niet via server wel via desktop
« Gepost op: 2011/04/02, 22:59:17 »
Goedenavond,

Ik moet zeggen dat ik nieuw ben met ubuntu. Heb enkele jaren geleden met fedora gewerkt. Maar ben dus een newbie.

Omdat ik voor mijn werk een server wil maken, heb ik gisteren op mijn eigen laptop ubuntu server 10.10 geinstalleerd om eens te proberen. Installeren was allemaal geen probleem alleen kreeg ik mijndraadloze verbinding niet tot stand.
Ik heb al van alles gezocht, op deze forum staan ook enkele tips. Maar het wil maar niet werken.
Vandaag rond 21:00 uur was ik het een beetje beu. Via de serverterminal en dan sudo tasksel heb ik toen maar Ubuntu Desktop geinstalleerd. Nu ga ik via System > Preferences > Network Connections en probeer daar een draadloze verbinding te maken. En dat werkt meteen!! Hoe kan dat nou?
Waarom lukt het via server niet en via desktop wel?
Wat extra info:
UPC internet.
Draadloze router (Linksys WRT54G)
SSID heb ik zelf gekozen en werkt dus ook
Security mode WPA2 Personal
WPA Algorithms: TKIP+AES
WPA shared key: zelf gekozen en werkt

<edit> interne netwerkkart is een rt2500

Nu is het dus de bedoeling dat mijn draadloze verbinding via server werkt, want uiteindelijk heb ik de desktop niet nodig.
Nu ik via de desktop werk, kan ik nu via een andere windowslaptop ook niet meer op de Apacheserver (Die pagina met HET WERKT er op)

Wat moet ik doen want ik kom er niet meer uit.

Groeten Johan
« Laatst bewerkt op: 2011/04/02, 23:07:05 door johanrombouts »

Re: Draadloos internet werkt niet via server wel via desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/03, 02:18:19 »
Ik heb dit een tijdje geleden eens geprobeerd, maar het is te lang geleden en ik herinner mij niet meer helemaal hoe het moet.

Ik denk dat dit de tutorial is die ik gebruikt hebt, het is in ieder geval een tutorial met zeer veel goede reacties.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=202834
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Draadloos internet werkt niet via server wel via desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/03, 09:22:40 »
Welkom Johan,

A)
De server-editie is niet ontworpen om draadloos te werken.
Maw veel pakketten die met WiFi te maken hebben zullen ontbreken.
Begin eerst deze te installeren zoals beschreven in de tutorial die Ward aangeef.

B)
De netwerk-verbinding op en desktop worden geregeld op gebruikers-niveau.
Op een server heb je geen 'gebruiker'. Dit wordt beschreven vanaf punt 2 in de tutorial.

Succes.




MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556