Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alles lijkt OK, maar kan niet verbinden  (gelezen 772 keer)

ReConDoR

  • Gast
Alles lijkt OK, maar kan niet verbinden
« Gepost op: 2008/03/18, 21:23:08 »
Voor dat ik begin met mijn probleem wil ik ff zeggen dat ik gezocht heb in het forum etc. maar jammergenoeg niks gevonden :( .

Zoals de titel zegt heb ik wat problemen met het verbinden met mijn draadloze netwerk, ik kan zien welke netwerken in mijn buurt zijn(die van mijn buren), maar mijn eigen netwerk is niet te zien als hij(het netwerk) op WPA-PSK/WPA2-PSK staat. Ik kon met deze instellingen door te klikken op Verbinding maken met een ander netwerk wel proberen met mijn netwerk te verbinden... maar geen resultaat. Daarna heb ik geprobeert om in het netwerk te komen met WEP versleuteling. Het leek vrij goed te gaan ik kon mijn netwerk in de lijst met netwerken zien staan, toen heb ik geprobeert om erin te komen door op mijn netwerk te klikken en de sleutel in te voeren, maar alweer geen resultaat(alhoewel een van de bolletjes van dat icoontje deze keer groen werd). Hierna heb ik nog andere dingen geprobeert maar nog steeds geen resultaat. Iemand die raad weet met dit probleem, alvast bedankt.

ReConDoR

Offline Petervdw

  • Lid
Alles lijkt OK, maar kan niet verbinden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/18, 21:54:33 »
Aan ReConDoR
Het lijkt erop dat je dichtbij een oplossing zit. Maak je misschien een foutje met de sleutel invoeren. (Sleutels niet van hetzelfde type beveiliging, bijv.)
Je kan ook nog even controleren via Systeem>Beheer>Netwerk: wachtwoord
Draadloos>aanklikken>eigenschappen: zwervende modus aangevinkt.
Algemeen: Bij Hostnaam de naam van de computer op het netwerk
DNS: IP nummer van de gateway (modem intern)
Zoekdomeinen: lan
Hosts: 127.0.01 localhost 127.0.1.1 Netwerknaam computer
Sommige dingen worden vanzelf ingevuld. Met name: "lan" niet.
In een modem spreken ze meestal over WPA-PSK, via de netwerkmanager heet dat
WPA-persoonlijk.
Tja, probeer het nog eens, het lijkt op een oortje na gevild.
Vr.groet, peter

ReConDoR

  • Gast
Alles lijkt OK, maar kan niet verbinden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/18, 22:01:26 »
Bedankt peter voor het beantwoorden van mijn post, ik ben nadat ik dit gepost gewoon ff tv gaan kijken.... en geloof het of niet, na een hele dag " kloten"  met de internet verbinding zie ik hem gewoon staan (met WPA encryptie) ik prbeer het w8woord zoals ik wel vaker heb geprobeert en hij doet het.

Nogmaals bedankt,
ReConDoR

Offline Petervdw

  • Lid
Alles lijkt OK, maar kan niet verbinden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/18, 22:21:44 »
Aan ReConDoR
Gefeliciteerd. Je kan er geweldig mee zitten te tobben. Eigen ervaring. Ik heb ook wel ondervonden dat het soms lang kan duren eer de verbinding tot stand komt, maar toch nooit langer dan ca 30 seconden of zo.

Wil je het topic als opgelost markeren? (Eerste post, onderaan) Scheelt veel leeswerk.
Vr.groet, peter