Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestandslocatie aanpassen.  (gelezen 430 keer)

Offline maalderk

  • Lid
bestandslocatie aanpassen.
« Gepost op: 2012/09/12, 12:03:37 »
Hallo, Ik ben al een poosje aan het puzzelen maar het wil niet lukken.
Ik was onder windows altijd gewend om mijn dokumentenmap op een 2e partitie te hebben staan ivm eventuele crash of verlies van docs.
Na een nieuwe installatie hoefde ik dan alleen maar even de bestandslocatie te wijzigen en alles stond weer goed.
Dit wil ik ook graag in ubuntu doen met de mappen documenten en muziek maar het wil me niet lukken.
Ik hoop dat iemand hier iets mee kan.

Vr. Gr Jan

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: bestandslocatie aanpassen.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/09/12, 12:40:18 »
Dan wil je een aparte partitie voor /home. Het makkelijkste is, om dat tijdens de installatie al zo in te stellen. Maar ook achteraf kun je dat doen, al is dat iets moeilijker.

Overigens is het technisch veel beter en veiliger, om regelmatig kopieën van je documenten op een extern medium te zetten (externe harde schijf e.d.). Ik raad de schijnzekerheid van een aparte partitie voor /home dus af:
https://sites.google.com/site/computertip/faq#TOC-Heeft-het-zin-om-een-aparte-home-partitie-te-hebben-
(punt 31, rechterkolom)
« Laatst bewerkt op: 2012/09/12, 12:51:06 door Pjotr »

Offline maalderk

  • Lid
Re: bestandslocatie aanpassen.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/09/12, 20:05:50 »
Dat heb ik dus al. Al mijn dokumenten staan op een 2e partitie waarnaar ik wil linken zodat alle eventuele nieuw gemaakte dokumenten daar automatisch worden opgeslagen.

Offline redmar

  • Vertaalteam
Re: bestandslocatie aanpassen.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/09/13, 09:14:30 »
Dat kan je doen door met de rechtermuisknop op de map te klikken waar je naar wilt linken, en dan 'Verwijzing maken' kiezen. Dan krijg je een verwijzing naar die map in de huidige map, en die kan je dan naar je persoonlijke map kopiëren.