Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dev partitie  (gelezen 510 keer)

Dev partitie
« Gepost op: 2012/04/03, 01:29:17 »
Beste forumleden,

Ik heb Ubuntu versie 11.04 geinstalleerd en ben er best tevreden over. Nu heb ik na een crash en vervolgens een recovery geen toegang meer tot mijn documenten.
(en ook andere applicaties en files)
Ik heb een nieuwe installatie 11.04 gemaakt "naast" gerecoverde Ubuntu versie. Hoe kan ik vanuit de verse, nieuwe installatie mijn oude dev. partitie benaderen om mijn daar opgeslagen bestanden terug te halen?

Alvast dank!

Offline axelv

  • Lid
Re: Dev partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/03, 10:54:57 »
Zie je de oude partitie in nautilus? Dan kan je gewoon bestanden kopiëren en plakken door op de naam van de partitie te klikken en te navigeren naar waar de bestanden staan. Als de bestanden niet op de /home staan zul je moeten kopiëren en plakken vanuit nautilus met root rechten.

Zie je de oude partitie niet in nautilus? Dan kan je handmatig de partitie mounten (kan je ook vanuit een livecd doen). Dit kan je als volgt doen:
sudo mkdir /mnt/ubuntu
sudo mount /dev/sdxy /mnt/ubuntu    # met x de schijf en y de partitie op schijf y
Nu zou je normaal moeten kunnen navigeren in de partitie via nautilus.

Een derde optie: je kan ook via de nieuwe installatie (of een livecd) proberen de oude installatie te redden,...


Re: Dev partitie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/07, 15:48:34 »
Zie je de oude partitie in nautilus? Dan kan je gewoon bestanden kopiëren en plakken door op de naam van de partitie te klikken en te navigeren naar waar de bestanden staan. Als de bestanden niet op de /home staan zul je moeten kopiëren en plakken vanuit nautilus met root rechten.

Zie je de oude partitie niet in nautilus? Dan kan je handmatig de partitie mounten (kan je ook vanuit een livecd doen). Dit kan je als volgt doen:

Een derde optie: je kan ook via de nieuwe installatie (of een livecd) proberen de oude installatie te redden,...


sudo mkdir /mnt/ubuntu
sudo mount /dev/sdxy /mnt/ubuntu    # met x de schijf en y de partitie op schijf y
Nu zou je normaal moeten kunnen navigeren in de partitie via nautilus.

AxelV,

De oude partitie was inderdaad niet zichtbaar in Nautilus, gek genoeg waren beide partities wel zichtbaar als ik Ubuntu vanaf de Live CD startte zonder te installeren.
Met het mounten van de partitie volgens jou aanwijzingen heb ik de oude files weer terug kunnen halen.
Bedankt voor de goede support!