Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Android staat slechts 1 vpn connectie per keer toe  (gelezen 791 keer)

Offline Noidem

  • Lid
Android staat slechts 1 vpn connectie per keer toe
« Gepost op: 2021/05/10, 17:23:19 »
Op mijn smartphone heb ik een vpn draaien. Wanneer ik de firewall Netguard (https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.faircode.netguard) en/of de ad-blocker Blokada (https://f-droid.org/en/packages/org.blokada.fem.fdroid/) installeer en gebruik, dan wordt mijn vpn uitgeschakeld, omdat deze apps ook gebruik van een soort vpn-tunnel :(.

Ik begrijp dat Android maar 1 vpn connectie per keer toestaat, zodat ik deze apps niet tegelijkertijd met mijn vpn kan gebruiken, terwijl ik dat wel wil. Waarom is dit en is er een eenvoudige manier iom dit tocjh voor elkaar te krijgen? (Ik wil mijn telefoon niet rooten oid).

Offline atomos

  • Lid
Re: Android staat slechts 1 vpn connectie per keer toe
« Reactie #1 Gepost op: 2021/05/10, 20:11:04 »
Op Android kan er maar 1 vpn actief zijn.Netguard ondersteund wel een SOCKS5 proxy, waarmee je dus wel een soort vpn kunt opzetten.
Zoek op zo een proxy aanbieder of anders zet er 1 zelf op.
Ik gebruik ook o.a. de pay versie netguard van deze ontwikkelaar.. maar heb deze proxy nog? niet nodig gehad.
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Noidem

  • Lid
Re: Android staat slechts 1 vpn connectie per keer toe
« Reactie #2 Gepost op: 2021/05/11, 17:13:19 »
Op Android kan er maar 1 vpn actief zijn.Netguard ondersteund wel een SOCKS5 proxy, waarmee je dus wel een soort vpn kunt opzetten.
Zoek op zo een proxy aanbieder of anders zet er 1 zelf op.
Ik gebruik ook o.a. de pay versie netguard van deze ontwikkelaar.. maar heb deze proxy nog? niet nodig gehad.
Hier snap ik niets van sorry. Kun je dit ook stap-voor-stap uitleggen in voor de leek begrijpelijke taal ;-)? dank,

Offline atomos

  • Lid
Re: Android staat slechts 1 vpn connectie per keer toe
« Reactie #3 Gepost op: 2021/05/11, 17:34:30 »
Nou, ik kan je daarmee niet helpen.Als je de helpfiles op je telefoon oproept van netguard dan staat daar wat dingen in over de socks5 verbinding. En anders zou je de ontwikkelaar kunnen bereiken.. hij is Nederlander.

Verleden jaar ben ik er een keer ingedoken omdat me het wel leuk leek een vpn op mijn telefoon te gebruiken..
Er zijn wel VPN aanbieders die de socks5 aanbieden.. weet alleen niet meer welke en een eigen server online brengen leek mij te veel werk toen met een raspberry pi (moet kunnen trouwens :)

dus als je iets wilt opzetten..
☺Asuswrt-Merlin on Netgear R7000 ⚛
☺☞Ubuntu 20,00 ,x64.☜⚛
☺ Raspberry pi B+,2B, 3B, 4 , arduino mega,nano,uno,ethernetshield, etc ☺
CP/N,dos,msdos,win2,win3.11,win95,win98,NT3.5,NT4,win2000,winXP,win-vista,win10,netwerken,virtualmachines  (2006)Linux

Offline Noidem

  • Lid
Re: Android staat slechts 1 vpn connectie per keer toe
« Reactie #4 Gepost op: 2021/05/21, 13:59:40 »
Geprobeerd om Netguard via socks5 proxy te laten werken, maar kon niet enabled worden >:(. Ik stop maar met dit issue want het is niet aan de gang te krijgen op een simpele manier. Helaas...