Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xara Xtreme  (gelezen 1087 keer)

Dan

  • Gast
Xara Xtreme
« Gepost op: 2008/03/22, 11:55:57 »
Hallo,

voor het eerst een programma via package geinstalleerd (xara xtreme) . In menu zichtbaar, na aanklikken verschijnt er ook een beginscherm, en nadat dit verdwenen is ................ niets meer.
Dien ik nog een handeling te verrichten?

Offline jan11000

  • Lid
Xara Xtreme
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/22, 19:15:16 »
Indien je iets in ubuntu start en je ziet niks, of geen foutmelding, dan start je het programma in de terminal. Kopier de start icoon naar bureablad en zie eigenschappen van icoon, daar vind je de commando om te starten. (icoon kun je later weggooien)

Dan

  • Gast
Xara Xtreme
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/22, 19:44:11 »
hoi Jan,

bedankt voor de tip. Hij mekkert nu om een lock bestand als ik xtreme wil openen die ik eerst moet verwijderen. Verborgen mappen weergegeven (cntrl H), via zoeken hele systeem doorgezocht, maar kan het lock bestand niet vinden.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Xara Xtreme
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/24, 11:02:00 »
Citaat van: Dan
hoi Jan,

bedankt voor de tip. Hij mekkert nu om een lock bestand als ik xtreme wil openen die ik eerst moet verwijderen. Verborgen mappen weergegeven (cntrl H), via zoeken hele systeem doorgezocht, maar kan het lock bestand niet vinden.
Ik denk dat je hem als root moet starten, zet in de terminal voor het start commando van het programma "SUDO" (zonder quotes)

Dan

  • Gast
Xara Xtreme
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/18, 11:20:47 »
kan je mij svp de gehele regel geven?

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Xara Xtreme
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/18, 16:20:32 »
Citaat van: Dan
kan je mij svp de gehele regel geven?
Ik weet niet wat het commando is om dat programma te starten, maar voor het commando moet je "SUDO" zetten.