Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beryl theme installeren  (gelezen 1526 keer)

beryl theme installeren
« Gepost op: 2007/03/09, 08:27:29 »
Hallo,

Ik heb van de site GNOME-look.org een beryl-theme gedownload, maar ik weet niet hoe ik deze moet installeren. Kan iemand mij helpen?

Bvd, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

Offline Soul-Sing

  • Lid
beryl theme installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/09, 08:45:26 »
Citaat van: frankje
Hallo,

Ik heb van de site GNOME-look.org een beryl-theme gedownload, maar ik weet niet hoe ik deze moet installeren. Kan iemand mij helpen?

Bvd, Frank
drag and drop in het thema-memu. maar dat zal anders zijn bij beryl?

breukkie

  • Gast
beryl theme installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/09, 08:49:48 »
@frankje,

Ik heb even gekeken voor je en een paar van die theme's aangeklikt .
Als je op de download klikt zie je dat het een .emerald bestand is deze kun je via de emarald theme manager inladen en zou het moeten werken.

beryl theme installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/09, 15:45:40 »
In emerald theme-manager kan ik nergens vinden waar ik de .emerald file naartoe zou moeten slepen. Iemand??


Bvd, Frank
Mac OS X  El Capitan  dualboot met Ubuntu 15.10

beryl theme installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/09, 15:53:34 »
Er is een button waar je op moet klikken om de thema's toe te voegen...
nee het gaat niet zoals de standaard thema's voor gnome, waar je alleen maar sleur en pleur hoeft te doen ;)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
beryl theme installeren
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/09, 15:57:45 »
heb je beryl wel geinstaleerd? Zo ja dan zou je met rechterklik op het rode diamantje in de "tray" en dan "emerald theme manager" kiezen.

Of "emerald-theme-manager" in de terminal

Tabblad "Thema Installingen" en dan tabblad "Thema's" en dan staat er rechts een knopje import
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

ubuntukluns

  • Gast
beryl theme installeren
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/26, 00:06:07 »
hallo allemaal, sinds gisteren is het mij gelukt ubuntu te installeren. Nu zit ik met het volgende probleem. eerst eb ik Beryl volgens een bepaalde tutorial geinstalleerd. Onwijs gaaf zo je bureaubladen met behulp van een cubus te laten draaien, niet te doen. Maar waar zijn die randen van rond mijn vensters naartoe???? ik kan bij emerald geen thema aanvinken die dan geinstalleerd w. Als ik bij het diamantje select window manager Beryl aanklik dan ben ik de randen kwijt, maar kan wel wel ronddraaien met die cubus. Stel ik het andere in (metacity (gnome window manager)) kan ik wel weer die randen rond de vensters zien, maar kan ik wel niet meer draaiziek worden van die cubus, want die marcheert dan nit meer.


Mvg

ubuntukluns

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
beryl theme installeren
« Reactie #7 Gepost op: 2007/03/26, 00:16:15 »
Je moet eens kijken naar de opties van window decorator, niet de window manager.
Als je ze allebij op beryl zet dan zu het moeten werken.

ubuntukluns

  • Gast
beryl theme installeren
« Reactie #8 Gepost op: 2007/03/26, 00:23:17 »
bij window decorator kan ik maar 1 optie kiezen en dat is


standard beryl decorator (emerald)

ubuntukluns

  • Gast
beryl theme installeren
« Reactie #9 Gepost op: 2007/03/27, 17:34:00 »
iemand die mij kan uitleggen hoe ik werkbalken enzo kan veranderen (screenlets ofzo)?


Mvg

Sven