Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xgl install  (gelezen 1316 keer)

NoiK

  • Gast
Xgl install
« Gepost op: 2007/07/12, 11:41:05 »
hey,

ik heb gister mijn 3d desktop een beetje aan de praat gekregen, ik kon zo 1-2-3 nix vinden of het er al opstond, heb uiteindelijk deze site gevonden.

er stond een programmaatje op dat alles automatisch installeerde configureerde.
weten jullie wat meer van dit programaatje en is het okeej als ik het probeer te runnen om de 3d effects te krijgen?

Offline Soul-Sing

  • Lid
Xgl install
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/12, 11:47:47 »
Citaat van: NoiK
hey,

ik heb gister mijn 3d desktop een beetje aan de praat gekregen, ik kon zo 1-2-3 nix vinden of het er al opstond, heb uiteindelijk deze site gevonden.

er stond een programmaatje op dat alles automatisch installeerde configureerde.
weten jullie wat meer van dit programaatje en is het okeej als ik het probeer te runnen om de 3d effects te krijgen?
scripts die los staan van de off repositories worden hier afgeraden op het forum. dat is een algemene opmerking.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Xgl install
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/12, 11:51:58 »
In de link vind ik deze tekst:
Citaat
Installation of Xgl in Ubuntu 6.04 (Dapper Drake)

--------------------------------------------------------------------------------

This message and this guide is deprecated and old !
Look for other guides on the Ubuntuforums.org and http://www.compiz.net/viewtopic.php?id=911
Link zou ik dus niet volgen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

NoiK

  • Gast
Xgl install
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/12, 11:57:56 »
ohw joh dat haal je ff uit de text :P
lijkt me niet de bedoeling om oude dingen te installen ik gaat verder op zoek

NoiK

  • Gast
Xgl install
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/13, 12:21:33 »
hey is het dan wel veilig als ik bepaalde sources als

deb http://www.beerorkid.com/compiz dapper main
deb http://ubuntu.compiz.net/ dapper main

toevoeg?

dit zie ik nl. elke x voorbij komen als ik compiz wil installeren

Xgl install
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/13, 12:56:11 »
ehm welke versie draai je? Feisty 7.04, Edgy 6.10 of Dapper 6.06?
Plus in Feisty kun je Compiz in de repositories vinden.
Er zijn hier mensen op het forum met actuelere oplossingen, vraag ernaar en ga niet zelf als newbie zoeken.

tuxido_devito

  • Gast
Xgl install
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/14, 17:30:50 »
als je de nieuwste ubuntu hebt kun je gewoon je nvidia drivers 'aanzettten' en bureaublad effecten aanzetten. als je wat meer functies wilt kun je beryl via synaptic installeren.

NoiK

  • Gast
Xgl install
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/14, 19:22:15 »
ik draai op dit moment dapper 6.06,  ik denk dat ik over niet lang ff over stap op 7.04 aangezien ik daar steeds vaker tutorials/beschrijvingen van dingen zie, scheelt denk aan zoek werk

ik ben wel als newbie wezen zoeken heb alleen nog nix veranderd, kben alleen nog bezig met andere multimedia dingen(codecs voor filmpjes enzoo en muziek). die ik dankzij een topic waarin CORVUS_CORAX een antwoord gaf die me flink geholpen had, her en der vind ik ook wat op het forum en zo komt het allemaal wel goed

raden jullie me eigen feisty al aan , is hij ook zijn testfase al uit?(oftewel zijn er qua error en dergelijke, die je tegen kan komen, al genoeg oplossingen enzoo).

bedankt

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Xgl install
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/14, 20:17:14 »
Feisty is al een tijdje officieel uit hoor :)
Het is (bij mij in ieder geval, en bij veel anderen ook) heel stabiel.

Op dit moment is Feisty de versie die je wil draaien, tenzij je computer als server fungeert.[

Xgl install
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/14, 21:05:18 »
Feisty is zeker weten de aanrader!
Weet je wat nog gaver en makkelijker gaat? codecs installeren!
Zodra je een MP3 wil afspelen, of welke mediastream dan ook, en je hebt de codecs nog niet geinstalleerd, dan wordt automatisch gevraagd of Feisty het voor je moet installeren :) :D

Ook het instellen van restricted drivers voor je grafischekaart is heel eenvoudig gemaakt met de 'beperkt ondersteunde drivers' programmaatje welke standaard in feisty zit!

NoiK

  • Gast
Xgl install
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/15, 01:01:47 »
okeej nouja denk dat ut nog ff duurt voor ik over wil stappen, ben nl. met school al veel teveel bezig geweest met pc's en wilde nu maar ff een vakantie houden, ff een game tussendoor, of hier mezelf ff showen is leuk...

maja door een topic van jou (CORVUS..) had ik dapper al me films/mp3 laten werken....bedankt

nu alleen denk maar is ff w88 totdat ik weer een "nieuwe" OS probeer, het 3d desktop idee laat ik voor nu ook dan ff zitten en tussendoor ff me linux naar mijn idee verder instellen...


ik zit alleen nog met het idee over wat me main os nou wordt... win of linux.. door bepaalde dingen nog steeds neit achter..

maja! niet verder offtopic raken ik kijk verder in de volgende OS naar de 3d effecten