Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bluetooth ziet geen enkele apparatuur  (gelezen 641 keer)

Offline Spider

  • Lid
Bluetooth ziet geen enkele apparatuur
« Gepost op: 2018/01/13, 15:23:08 »
Hallo,

Ik heb een bluetooth dongle en probeer te verbinden met een JBL Charge 3. Helaas ziet Ubuntu de speaker niet, ook mijn mobiele telefoon niet. Heb op meerdere sites gezocht, maar helaas zat de oplossing nergens bij.  :( Nu hopen dat jullie me wel kunnen helpen.

Dit is het resultaat van rfkill list all:

0: phy0: Wireless LAN
Soft blocked: no
Hard blocked: no
1: hci0: Bluetooth
Soft blocked: no
Hard blocked: no
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Re: Bluetooth ziet geen enkele apparatuur
« Reactie #1 Gepost op: 2018/01/13, 22:02:09 »
Die Bluetooth-dongle ziet wel andere apparaten, of heb je geen andere voorhanden? Mijn vrouw heeft net een nieuwe Samsung-telefoon, maar daar was de Bluetooth instabiel (verbinding viel na 30s weg) en hij kon sommige apparaten niet vinden. De (Aziatische klinkende) vrouw van de helpdesk van Samsung zei dat ik Bluetooth en andere draadloze verbindingen op de telefoon moest resetten naar fabrieksinstellingen. Na een paar keer werkte dat. Idee voor jou misschien?

Offline Spider

  • Lid
Re: Bluetooth ziet geen enkele apparatuur
« Reactie #2 Gepost op: 2018/01/14, 15:24:04 »
Die Bluetooth-dongle ziet wel andere apparaten, of heb je geen andere voorhanden? Mijn vrouw heeft net een nieuwe Samsung-telefoon, maar daar was de Bluetooth instabiel (verbinding viel na 30s weg) en hij kon sommige apparaten niet vinden. De (Aziatische klinkende) vrouw van de helpdesk van Samsung zei dat ik Bluetooth en andere draadloze verbindingen op de telefoon moest resetten naar fabrieksinstellingen. Na een paar keer werkte dat. Idee voor jou misschien?

Wonderbaarlijk genoeg heeft jouw tip inderdaad geholpen. Bedankt!  =D
"We Must Become the Change We Want to See."- Mahatma Gandhi

Re: Bluetooth ziet geen enkele apparatuur
« Reactie #3 Gepost op: 2018/01/14, 16:25:57 »
Heb jij mooi mazzel, want dat gesprekje met de Samsung helpdeskdame kostte ons €2,75 ! (Maar dat was het voor de verandering eens echt waard).