Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Krijg Java na precies een week niet aan de praat.  (gelezen 761 keer)

Offline Ferry3

  • Lid
Krijg Java na precies een week niet aan de praat.
« Gepost op: 2008/07/25, 22:27:09 »
Veel websites zoals Spelpunt, Zylom etc werken alleen na behoren met de juist geinstaleerde Java versie u wellicht bekend.
Beide site`s melden mij structureel dat ik geen of niet de juiste versie op mij computer heb en stellen mij vervolgens in de gelegenheid om via hun de Java toepassing te installeren, wat ik via wine zonder succes geprobeerd heb.
Middlels synaptic pakketbeheer heb ik het volgende geinstalleerd;

ia32-sun java6-bin
Java Common. versie 0.28ubuntu3
Sun-java6-bin versie 6.060ubuntu1
Sun-java6-jdk versie 6.060ubuntu1
Sun-java6-jre versie 6.060ubuntu1
tzdata-java

Pakketten via de terminal met sudo opdrachten extra geprobeerd te installeren zinloze actie uiteraard alles stond er al op.
Via de officiele website van Java de laatse versie gedownload en geinstalleerd, Java laten controleren door de site echter werkt niet na behoren volgens java.
Veel tips gelezen en uitgeprobeerd zoveel dat ik het spoor beister bent, mozilla plugins nagelopen.
Ik zou graag willen weten wat ik nu fout doe, immers ik zoek het altijd eerst bij mezelf en probeer met de linux gedachte zelf naar oplossingen te zoeken echter ben ik nu in een vicieuze cirkel aanbeland hetgeen het leer proces stagneert. Verder Loopt alles als een
zonnetje en ben ik enthousiast aan de volgende curses begonnen http://tille.garrels.be/training/ubuntu/pr01s07.html  maar ik wil wel af en toe ook een potje kunnen klaverjassen :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Krijg Java na precies een week niet aan de praat.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/25, 22:42:04 »
Bij mij werkt Sun Java als een zonnetje, en ik speel graag een spel schaak op Yahoo Games. Spelpunt bevalt me minder.   :-)

Ik denk dat je de juiste plugin nog niet hebt. Volg deze handleiding eens:
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Overigens is je installatie misschien al zo vervuild door de vele mislukte pogingen, dat het wellicht beter is om een schone herinstallatie te overwegen en daarna deze lijst even af te werken:
http://computertip.googlepages.com/directdoen

Offline Ferry3

  • Lid
Krijg Java na precies een week niet aan de praat.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/25, 23:12:30 »
Dank voor de snelle reactie en gegeven tip cq advies Pjotr123, echter zoals eerder vermeld heb ik zo ontzettend veel geprobeerd dat ik haast niet meer weet wat. De multimedia tip die u aanbeveeld heb ik ook volledig uitgevoerd waren het niet dat de wizzard "media player
connectivity" niet werkt en tijdens zijn zoek sessie  de pc vast laat lopen? Zou opnieuw installeren echt de enigste optie zijn?
Heb pas alles zo keurig op orde op de pc, nou ja geen java dan.

Krijg Java na precies een week niet aan de praat.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/26, 01:11:03 »
java zeker niet in wine installeren, hoe verzin je het :P

En ook niet alles door elkaar installeren.
Uninstall eerst alles wbt java en begin met een schone lei.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D