Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: GNOMEbuntu  (gelezen 10480 keer)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #50 Gepost op: 2012/10/22, 15:21:19 »
Gnome gaat nog wat veranderingen doorvoeren en ik ben benieuwd of BSD moeite gaat doen om het voor hun platform te houden of dat ze het laten vallen.
Tevens ben ik benieuwd wat andere distro's gaan doen.
Gnome heeft niet voor niets een eigen distro gemaakt. Zo kunnen ze alles wat ze willen toch aanbieden zonder dat het aangepast word door andere distro's.

Gnome 3 doet het op zich nog goed.
Ze hebben wel tegenover wat ze met Gnome 2 hadden flink wat gebruikers verloren maar ze hebben desondanks toch nog een hoop gebruikers.
Uit een meting bij de kijkers van LAS was het zo dat dit de top 3 was.
Unity op1 gevolgd door Gnome 3 en met toch een grote achterstand was de nummer 3 KDE.
Daarachter zat weer een aardig gat en kreeg je Xfce en dergelijke.
Nou is dit natuurlijk niet echt een meting waar je alles aan vast kunt hangen maar het geeft wel aan dat Gnome 3 het nog niet zo slecht doet.
Dat Unity de grootste is, is niet vreemd aangezien Ubuntu ver weg de grootste distro is.

Re: GNOMEbuntu
« Reactie #51 Gepost op: 2012/10/22, 15:46:47 »
Dat lijkt me nogal sterk want in alle andere metingen staat KDE op nummer 2 onder Unity en GNOME 3 daarachter met E17 en Xfce licht stijgende.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: GNOMEbuntu
« Reactie #52 Gepost op: 2012/10/22, 16:10:12 »
Dat lijkt me nogal sterk want in alle andere metingen staat KDE op nummer 2 onder Unity en GNOME 3 daarachter met E17 en Xfce licht stijgende.

Het is gemeten naar wie er naar LAS kijken hoezo zou deze uitslag niet kloppen?
Ik had er niet voor niets dit bij gezet dat je er niets aan vast kan hangen. Blijkbaar is de LAS bij Gnome 3 gebruikers populairder dan bij KDE gebruikers.