Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Draadloos netwerk onder OpenSuse 11.4  (gelezen 1272 keer)

[Opgelost] Draadloos netwerk onder OpenSuse 11.4
« Gepost op: 2011/11/11, 19:27:36 »
Er staat hier een computer met OpenSuse 11.4 als besturingssysteem. Deze computer dient online te gaan via een usb-stick. Als men links onderaan op het icoontje klikt, ziet men in het open geklapte menu staan dat de computer verbonden is met een draadloos netwerk. Als men echter FF opstart kan hij geen verbinding maken. De usb-stick werkt naar behoren (Onder W) en de correcte driver is bij mijn weten ook geïnstalleerd. Wat gaat er of wat doe ik fout? Nee, ik verwacht geen helderziende gave van u, u mag gerust bijkomende vragen stellen. Ik zal deze zo goed als mogelijk beantwoorden.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/11, 20:52:37 door Pattattezak »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos netwerk onder OpenSuse 11.4
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/11, 19:34:42 »
OK...

- Dat draadloze netwerk waarmee hij verbonden is, is dat het jouwe?

- Welke draadloze kaart is het precies?

Re: Draadloos netwerk onder OpenSuse 11.4
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/11, 19:49:13 »
Mijn draadloos netwerk heb ik inderdaad aangezet om deze computer draadloos online te kunnen krijgen. Mijn draadloos netwerk is onbeveiligd en ik ga het ook weer uitschakelen van zodra deze computer hier buiten is.

Het gaat om een Belkin usb-adapter. Het model is F5D8053 v6.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos netwerk onder OpenSuse 11.4
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/11, 19:56:52 »
Staat Firefox misschien op "Offline werken"? Controleer het eens via werkbalk FF - Bestand. Zo ja, haal het vinkje weg bij "Offline werken" en probeer het opnieuw.

Re: Draadloos netwerk onder OpenSuse 11.4
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/11, 20:11:12 »
FF staat goed. Zojuist heb ik de computer heropgestart en nu heb ik geen draadloos netwerk? Er is een fout geslopen in de configuratie, vermoed ik. Alleen beschik ik over te weinig kennis?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Draadloos netwerk onder OpenSuse 11.4
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/11, 20:46:54 »
Aanstaande woensdag zal openSUSE 12.1 verschijnen.... Probeer die eens? Ik raad als werkomgeving Xfce aan (of LXDE, indien je een extra lichtgewicht-editie zoekt).

Re: [Opgelost] Draadloos netwerk onder OpenSuse 11.4
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/11, 20:56:44 »
Het waren mijn netwerkinstellingen die mij parten speelden. Mijn bekabeld netwerk stond nog op NTFRoot of zoiets en dit heb ik gewijzigd naar "wanneer kabel aanwezig is". Nu heb ik traag draadloos internet, of toch traag in vergelijking met bekabeld internet. Pjotr, van harte dank om mee te helpen denken en zoeken. Dit geld ook voor alle anderen die aandacht hebben besteed aan mijn topic.  ;)