Ondersteuning > Internet en draadloos

mobiel internet

<< < (2/3) > >>

partyrabbit:
Misschien iets om na te kijken?

Mag ik ook vragen waarom je de sim van je telefoon niet in je router krijgt? Is dit om verschil in formaat?
Tegenwoordig kun je bij een nieuwe sim zelf de gewenste grootte bepalen, door deze op een bepaalde manier uit de kaart te drukken.
Want als het verschil in formaat het probleem is kom ik bij het volgende ...

Bij providers kun je nog wel eens een kopie sim aanvragen (soms tegen kleine betaling).
Deze sims zijn dan hetzelfde nummer en zo maar kun je dan niet tegelijk gebruiken, maar alleen de ene of de anderen.
Maar dit kan misschien de oplossing zijn?
Zelf vroeger ook zo gewerkt met een telefoonsim en een kopie in mijn laptop om onderweg faxen te kunnen ontvangen.

Als dit niet het probleem is heb ik niets gezegd.  ^-^

peer:
wat info:
https://techwithtech.com/using-phone-sim-card-in-mobile-router/

soppel:
Mag je vragen hoor Partyrabbit. Ik heb niet veel geheimen.
De SIM kan ik wel in de router krijgen, moet alleen dan een raampje van een grotere SIM hebben. Heb ik vast wel 'ergens'.
Maar ik weet nog dat het een verschrikkelijk gepriegel was ooit om mijn SIMpje in mijn telefoon te krijgen. En dat laatje is wat fragiel. Dus als ik 'm kan laten zitten laat ik 'm liever zitten.
Daar komt bij dat ik er niets aan heb als deze SIM zou werken, want dat is een prepaid. Als ik dan bij een andere provider iets afsluit kan dat weer anders zijn. (zie ook de link van Peer)

Ik bedoelde het niet rot naar jou toe Peer, dat het wel kán.
Ik was meer verrast dat het kan. Ik heb diverse fora hier in Noorwegen afgestruind om het antwoord te vinden.
Ik had verwacht dat er wel meer Noren dat geprobeerd zouden hebben, maar kon er geen discussie o.i.d. over vinden.
Dat schrijvende bedenk ik dat het wel eens op facebook besproken zou kunnen zijn, en dat heb ik niet en wil ik niet.

Maar die link van je Peer, die is goud!
Het zijn dus niet alleen de kleine lettertjes waar ik op doelde, maar ook (of: vooral) de (hoofd)functie die de provider aan het telefoonnummer koppelt


peer:
hou ons op de hoogte. Ik vind het interessante vraag.

partyrabbit:

--- Citaat van: soppel op 2023/11/18, 18:40:22 ---Mag je vragen hoor Partyrabbit. Ik heb niet veel geheimen.
De SIM kan ik wel in de router krijgen, moet alleen dan een raampje van een grotere SIM hebben. Heb ik vast wel 'ergens'.
Maar ik weet nog dat het een verschrikkelijk gepriegel was ooit om mijn SIMpje in mijn telefoon te krijgen. En dat laatje is wat fragiel. Dus als ik 'm kan laten zitten laat ik 'm liever zitten.
Daar komt bij dat ik er niets aan heb als deze SIM zou werken, want dat is een prepaid. Als ik dan bij een andere provider iets afsluit kan dat weer anders zijn. (zie ook de link van Peer)

--- Einde van citaat ---

Dat was de reden dat ik dacht aan het aanvragen van een kopie sim.
Dan heb je 1/ weer de 'grotere' sim zoals ik begrijp in je router moet een dan zonder gepriegel,  en 2/ kun je hem laten zitten.


--- Citaat ---Duosimkaart

Een duosimkaart bestaat uit 2 simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende apparaten doen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je 2 apparaten waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart hoeft te wisselen.
Let op: je kunt 1 apparaat tegelijkertijd gebruiken. Je kunt namelijk de twee simkaarten NIET tegelijkertijd gebruiken. Je zet het ene apparaat dus uit (of op vliegtuigstand) om het andere te gebruiken.
https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm
--- Einde van citaat ---

Maar zoals ik al zei heb ik daar ervaring mee in een toch net wat andere setting en kan ik voor jouw setting niet volledig de oplossing zijn. Hoopte je slechts misschien een gedachtengang te hebben.

In elk geval succes.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie