Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe maak ik een mailgroep in Thunderbird vanuit het To: veld  (gelezen 2185 keer)

Offline aartje

  • Lid
Er is een mailtje naar me toegestuurd met alle aliases/email-adressen in het To: veld
van mijn bridge-lesclub (22 leden). Hoe kan ik van  die lijst in mijn To: veld in één
keer een emailgroep/lijst maken? Het schijnt in Outlook wel te kunnen, maar dat heb ik niet  :rolleyes:

Ik kan ze natuurlijk ook  intypen, maar ik ben lui en erger me er een beetje aan dat het niet in
Thunderbird kan.

Frederik

  • Gast
Re: Hoe maak ik een mailgroep in Thunderbird vanuit het To: veld
« Reactie #1 Gepost op: 2014/06/22, 10:42:36 »
Klik in Thunderbird op de knop 'Adresboek'. Klik in het geopende adresboek op 'nieuwe lijst' en het wijst zich vanzelf.

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe maak ik een mailgroep in Thunderbird vanuit het To: veld
« Reactie #2 Gepost op: 2014/06/22, 11:20:34 »
Klik in Thunderbird op de knop 'Adresboek'. Klik in het geopende adresboek op 'nieuwe lijst' en het wijst zich vanzelf.
Ja, daarmee kan je een nieuwe lijst maken. Dwz alle 22 apart intypen en/of copy/pasten per adres. Maar ik vraag me
af of je die lijst in je To: veld met een trucje in één keer in een "Nieuwe lijst" kan zetten.

Achteraf zal ik wel zeggen dat ik dat beter wel had kunnen doen, maar ik kan er niet zo goed tegen dat het
in Outlook wel in enen schijnt te kunnen en in Thunderbird niet  :|

Ik hoorde van iemand van de club dat hij zijn lijst zo in enen had gemaakt (onder Windows) en ik durfde
niet te zeggen dat dat in Thunderbird (onder Mint) niet kon.......
« Laatst bewerkt op: 2014/06/22, 11:22:09 door aartje »

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe maak ik een mailgroep in Thunderbird vanuit het To: veld
« Reactie #3 Gepost op: 2014/06/22, 12:39:14 »
Wat is een t.o. veld?
Als dat hetzelfde is als het veld 'aan' of cc of bcc dan kun je eerst in je adresboek een nieuwe lijst adresboek aanmaken en dan vanuit het betreffende veld in het mailtje met je rechter muisknop kiezen voor 'ontvangers adresen opslaan' , vervolgens voor de optie 'alles' kiezen en dan de lijst het adresboek selecteren, waar je ze in wilt hebben.
Maar misschien bedoel je dat niet.

Edit: Waarschijnlijk gebruik je Thunderbird in het Engels en dan is 'to' 'aan'
Dan wordt het vanuit the to-field :D rechter muisknop Save recipients addresses -> as list (all)
« Laatst bewerkt op: 2014/06/22, 16:25:31 door Willy4 »
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Offline aartje

  • Lid
Re: Hoe maak ik een mailgroep in Thunderbird vanuit het To: veld
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/22, 21:34:21 »
Bedankt Femke98 en Willy4 voor de reactie. Ik bedoel  met het "To:  veld" eigenlijk alles wat achter "Aan:  "
komt.  Ik ga ze toch maar met de hand in een lijst invullen. Ik kan dan naar de naam van die lijst mailen (in het Bcc-veld), dan komen alle namen ook niet in het mailtje terecht. Ik den dat je niet alles in één handeling in een
lijst kan zetten. Ik beschouw dit maar als opgelost.

Bedankt voor het meedenken.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Hoe maak ik een mailgroep in Thunderbird vanuit het To: veld
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/23, 00:31:07 »
Bedankt Femke98 en Willy4 voor de reactie. Ik bedoel  met het "To:  veld" eigenlijk alles wat achter "Aan:  "
komt.  Ik ga ze toch maar met de hand in een lijst invullen. Ik kan dan naar de naam van die lijst mailen (in het Bcc-veld), dan komen alle namen ook niet in het mailtje terecht. Ik den dat je niet alles in één handeling in een
lijst kan zetten. Ik beschouw dit maar als opgelost.

Bedankt voor het meedenken.
Ik heb 't middels die rechter muisknop geprobeerd met een mailtje aan 30 mensen; Bij mij werkt 't gewoon. Wel krijg je in eerste instantie en lege lijst te zien, die pas na een 10-15 seconden wordt gevuld. ;)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)