Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audio,windows xp VS Ubuntu(stap voor stap)  (gelezen 1360 keer)

Offline gwatte

  • Lid
Audio,windows xp VS Ubuntu(stap voor stap)
« Gepost op: 2011/10/19, 14:01:31 »
Bij xp opende ik het diskette station met de liedjes.De map voor muziek stond ernaast.Gewoon het liedje naar de map slepen en voila met envellopjes gooide hij het liedje in de andere map.
Als ik nu bij Clementine liedjes toevoegen wil doen dan geraak ik niet bij de audiocd.Slepen gaat ook niet meteen.Op de titels komt een slotje tevoorschijn.Moet ik zelf invullen dus.
Iemand weet mss meer.?

Re: Audio,windows xp VS Ubuntu(stap voor stap)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/19, 22:28:49 »
Ik begrijp werkelijk niet wat je precies voor elkaar wilt krijgen. Je wilt een cd rippen, kopiëren, branden...?

Offline gwatte

  • Lid
Re: Audio,windows xp VS Ubuntu(stap voor stap)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/19, 22:34:18 »
Ik zal de vraag anders opstellen.Hoe krijg ik de cd met titels in mijn muziekmap.Sound juicer geeft geen "opslaan als".Daarna kan ik nog altijd rippen.Dus eerst in de C schijf krijgen

Offline gwatte

  • Lid
Re: Audio,windows xp VS Ubuntu(stap voor stap)
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/19, 23:13:35 »
Na een halve dag gefriemel gaat het nu.Gewoon bij locaties muziek openen.CD plaatsen,tracks komen dan tevoorschijn.Het liedje dan slepen naar muziek.Van daaruit zal ik dan kunnen rippen.
Die muziekspeler,kun je die instellen zodat de tags zichtbaar zijn?

Re: Audio,windows xp VS Ubuntu(stap voor stap)
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/19, 23:38:19 »
Sound Juicer slaat de nummers van een CD bij het rippen automatisch op onder de map Artiest/Albumtitel (uiteraard aangepast aan de bewuste artiets en albumtitel van het album dat je ript) tenzij je iets anders opgeeft onder Edit > Preferences.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Audio,windows xp VS Ubuntu(stap voor stap)
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/20, 11:55:13 »
Er is nog iets.Bij geopende AudioCD-map(locaties).Als ik de cd dicht doe dan begint Clementine te spelen.Zet ik de muisaanwijzer op het 5° dan speelt dat ook .
@Erik Je opent Sound juicer,plaatst de cd en ript naar mp3 dan zou het opgeslagen worden in map album/artiest.Voor zover ik begrijp.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Audio,windows xp VS Ubuntu(stap voor stap)
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/22, 00:23:35 »
Moovida Media Center doet moeite maar vindt mijn diskettestation niet.Weeral nieuw speelgoed.Het ziet er wel proffessioneel uit.
Na een crash verleden wknd heeft Summer of 69 hem gerepareerd(thanks)maar heeft 'm ook geblokkeerd(var/bin...)
Morgen komt mijn Mustang-maat (informaticus-expert) het eens bezien.Anders wordt het bruin goed.

Offline gwatte

  • Lid
Re: Audio,windows xp VS Ubuntu(stap voor stap)
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/22, 20:50:03 »
Muziek-cd 's kopieeren (sound-juicer) is de enige bij mij die geen lege doos is.Het was de zoveelste die ik invulde bij systeem-voorkeuren-standaardtoepassingen-multimediaDe cd erin..De titels leest hij,artiesten niet..mp3 maken doet hij ook tijdens kopieeren naar je muziekmap als album.Album moet ik dan wel openen en de .mp3 naar mijn muziek slepen.
De laatste gefaalde installatie was Zortam mp3 media studio 12.30.Nu de rest terug verwijderen.
Die musicBrainz wat die doet weet ik niet.