Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Clean state  (gelezen 411 keer)

Clean state
« Gepost op: 2013/10/06, 20:07:45 »
Hallo mensen.

Ik ben op zoek naar een tool voor ubuntu die, wanneer ik het systeem herstart automatisch maar een 'clean state wordt hersteld' zodat de 'changes' die gebruikers maken aan het systeem bij een reboot allemaal zijn verdwenen.

Ik weet dat er in windows bepaalde tools zijn voor een zogeheten 'steady state' maar ik ben binnen ubuntu niet echt bekend met tools die dit kunnen.

Ideeën?

Alvast bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Clean state
« Reactie #1 Gepost op: 2013/10/06, 20:14:29 »
Gewoon de gebruikers laten aanmelden in het bestaande Gast-account. Dat account heeft die instelling al.  :)

Je kunt dus simpelweg volstaan met Ubuntu te installeren met één enkele gebruiker, zoals normaal dus.... Vervolgens laat je het bij dat ene normale account, waardoor alle andere gebruikers alleen kunnen aanmelden met het standaard aanwezige Gast-account.

Dat ene normale account gebruik je dan zelf, voor het installeren van updates en voor systeembeheer.

Ik heb dat destijds zo gedaan met een publiekscomputer voor algemeen gebruik in een verblijfsaccommodatie. Ideale oplossing. Werkte prima, gaf nooit problemen. :)
« Laatst bewerkt op: 2013/10/06, 20:24:38 door Pjotr »

Re: Clean state
« Reactie #2 Gepost op: 2013/10/06, 20:31:14 »
Gewoon de gebruikers laten aanmelden in het bestaande Gast-account. Dat account heeft die instelling al.  :)

Je kunt dus simpelweg volstaan met Ubuntu te installeren met één enkele gebruiker, zoals normaal dus.... Vervolgens laat je het bij dat ene normale account, waardoor alle andere gebruikers alleen kunnen aanmelden met het standaard aanwezige Gast-account.

Dat ene normale account gebruik je dan zelf, voor het installeren van updates en voor systeembeheer.

Ik heb dat destijds zo gedaan met een publiekscomputer voor algemeen gebruik in een verblijfsaccommodatie. Ideale oplossing. Werkte prima, gaf nooit problemen. :)

Wat je net vertelde klopt inderdaad, ik dank u.
Eigenlijk is de uitdaging ook meteen weg haha

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Clean state
« Reactie #3 Gepost op: 2013/10/06, 21:04:21 »
Eigenlijk is de uitdaging ook meteen weg haha
In bepaalde opzichten zit Ubuntu zo goed in elkaar, dat het inderdaad.... soms gewoon wat saai is.  =D

Offline Bobbie

  • Lid
Re: Clean state
« Reactie #4 Gepost op: 2013/10/06, 21:17:16 »
Eigenlijk is de uitdaging ook meteen weg haha
In bepaalde opzichten zit Ubuntu zo goed in elkaar, dat het inderdaad.... soms gewoon wat saai is.  =D

Saai hé, het doet het gewoon  :laugh: