Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen bij installatie 8.0.4  (gelezen 2696 keer)

booreiland

  • Gast
Problemen bij installatie 8.0.4
« Gepost op: 2008/05/09, 16:01:31 »
Hallo,

Net getracht om Ubuntu 8.0.4 te installeren. Ik raakechter telkens geblokkeerd op 15% tijdens het lezen van het file system... al enkele malen opnieuw geprobeerd, het resultaat blijft hetzelfde, ook tijdens een standaard installatie. Enig idee?

Offline joop905

  • Lid
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/09, 16:59:49 »
welkom.
Heb je de cd gecontroleerd op fouten?
(of: voordat je ging branden: de md5sum gecontroleerd?)

Zo niet: dan alsnog doen. Misschien dat de cd corrupt is.

geJoop905

booreiland

  • Gast
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/09, 17:15:15 »
Jaja check was ok

Offline joop905

  • Lid
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/09, 17:51:56 »
wat voor pc is het (videokaart/MB)
en probeer het eens met de Alternate-CD
http://nl.releases.ubuntu.com/8.04/

GrJ.

booreiland

  • Gast
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/09, 21:23:32 »
't is een ouwe ibm t30
P4 2Ghz
256Mb Ram
16MB RADEON 7500 ATI Mobility video chipset

wel raar dit: daarnet de check van de cd gedraaid. toen die voltooid was heb ik gekozen om te rebooten. dan ben ik de deur uit gegaan. 2u later terug thuis gekomen en mijn cd-rom en hdd vertonen constant activiteit. ik heb een zwart scherm met enkel een mousecursor op. ondertussen zijn we alweer een uur verder en dat toestel blijft maar voortdoen...

heb ondertussen ook de alternate-cd gedownload... als hij tegen 10u nog bezig is, dan kill ik hem en gaan we met de alternate aan de slag.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/09, 22:29:53 »
Citaat van: booreiland
't is een ouwe ibm t30
P4 2Ghz
256Mb Ram
16MB RADEON 7500 ATI Mobility video chipset

wel raar dit: daarnet de check van de cd gedraaid. toen die voltooid was heb ik gekozen om te rebooten. dan ben ik de deur uit gegaan. 2u later terug thuis gekomen en mijn cd-rom en hdd vertonen constant activiteit. ik heb een zwart scherm met enkel een mousecursor op. ondertussen zijn we alweer een uur verder en dat toestel blijft maar voortdoen...

heb ondertussen ook de alternate-cd gedownload... als hij tegen 10u nog bezig is, dan kill ik hem en gaan we met de alternate aan de slag.
Ik heb zelf een laptop met
1,8 GHz P4 Processor
256MB Ram
en ook de 7500 ATI Mobility kaart

Dit draait redelijk goed, al heb je ooit wel wat geduld nodig. Vooral bij het starten van OpenOffice.org. Ik heb bewust gekozen voor ubuntu i.p.v. Xubuntu, omdat deze fijner samenwerkt met gedeelde windows schijven, en een aantal andere dingen die voor mij belangrijk zijn in te stellen. Maar eigenlijk zou Xubuntu beter zijn.

Bij mij is de installatie bij de desktop CD ook 3x achter elkaar bij 15% blijven hangen. Omdat ik dan eigenlijk de alternate CD zou moeten downloaden welke bij vorige versies bij mij altijd goed werkte, heb ik toch eerst een CD van gparted gepakt (had die toch nog liggen), en daarmee eerst gepartitioneerd. Daarna verliep de installatie wel gewoon door.

Dus een alternatief voor de alternate CD zou de GParted CD kunnen zijn
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

booreiland

  • Gast
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/10, 11:35:07 »
met de alternate cd is de installatie inderdaad vlekkeloos verlopen. nu nog mijn wireless kaart aan de praat krijgen... daar heb ik ook problemen mee 't is een belkin wireless g notebook network card (f5d7011)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/10, 12:00:57 »
Citaat van: booreiland
met de alternate cd is de installatie inderdaad vlekkeloos verlopen. nu nog mijn wireless kaart aan de praat krijgen... daar heb ik ook problemen mee 't is een belkin wireless g notebook network card (f5d7011)
Het is een Broadcom chipset, wat er in die Belkin zit. Dat gaat wel lukken.   :-)

Zoek maar eens in het forum op Broadcom.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/10, 13:20:06 »
Aangezien er toch wel veel topic over broadcom op het forum staan en niet elk even recent, voor deze keer:

De firmware voor broadcom installeren kun je, na het installeren van alle updates doen in
Systeem -> Beheer -> Hardware Drivers

Daar het kaartje aanvinken, laten installeren (vergeet niet bij de installatie het hokje "firmware uitpakken" of iets dergelijks aan te vinken) en opnieuw opstarten, dat zou je kaartje het moeten doen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

booreiland

  • Gast
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/23, 21:23:43 »
Werkt perfect! fantastisch! Hartelijk bedankt!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/23, 23:09:09 »
Ik heb het gelijk maar even opgenomen in mijn docu, want dit komt inderdaad best vaak voor. Met dank aan Ronnie:
http://computertip.googlepages.com/broadcomdraadlozekaart

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/24, 13:22:20 »
pjotr123, bedank voor het opnemen van de howto :D

Er komen ook vaak verzoeken van mensen die geen netwerkkabel hebben. Daaroor heb ik hier een goede howto geschreven, misschien zou je die ook willen vermelden
http://forum.ubuntu-nl.org/message/221040#p221040
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/25, 15:53:27 »
Citaat van: Ronnie
pjotr123, bedank voor het opnemen van de howto :D

Er komen ook vaak verzoeken van mensen die geen netwerkkabel hebben. Daaroor heb ik hier een goede howto geschreven, misschien zou je die ook willen vermelden
http://forum.ubuntu-nl.org/message/221040#p221040
Je handleiding voor een situatie zonder bedraad internet is een goede. Maar toch heb ik die niet overgenomen.

Reden: het is bijna altijd mogelijk om even een draadje te steken in een laptop en dat te verbinden met een router. Ook al moet je dan misschien even "door de knieën" en een half uurtje een ongemakkelijke positie aannemen...... Verder vind ik die handleiding te "wijzigingsgevoelig". Qua download-locaties en zo. Dan raakt m'n docu te snel verouderd....

booreiland

  • Gast
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/04, 15:49:27 »
Citaat van: Ronnie
Ik heb zelf een laptop met
1,8 GHz P4 Processor
256MB Ram
en ook de 7500 ATI Mobility kaart
Heb jij de juiste settings of driver voor die video kaart? Ik heb even gekeken bij de packages, maar de ATI package ondersteund zowat elke videokaart behalve deze...

booreiland

  • Gast
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/04, 15:50:38 »
Citaat van: booreiland
Citaat van: Ronnie
Ik heb zelf een laptop met
1,8 GHz P4 Processor
256MB Ram
en ook de 7500 ATI Mobility kaart
Heb jij de juiste settings of driver voor die video kaart? Ik heb even gekeken bij de packages, maar de Radeon package ondersteund zowat elke videokaart behalve deze...

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/04, 18:26:25 »
Citaat van: booreiland
Citaat van: Ronnie
Ik heb zelf een laptop met
1,8 GHz P4 Processor
256MB Ram
en ook de 7500 ATI Mobility kaart
Heb jij de juiste settings of driver voor die video kaart? Ik heb even gekeken bij de packages, maar de ATI package ondersteund zowat elke videokaart behalve deze...
De standaard drivers voldoen goed. Compiz draait ermee. Niet zo snel vanwege die schamele 16MB, maar het draait
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

vandeuren

  • Gast
Problemen bij installatie 8.0.4
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/05, 22:14:50 »
ik heb hardy heron geinstalleerd op een nog oudere pc = pentiumIII - 500 mb geheugen  , en werkt zeer goed , veel beter dan de versie 7...