Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Waarom geen uitzending gemist?  (gelezen 1649 keer)

Offline John K

  • Lid
Waarom geen uitzending gemist?
« Gepost op: 2011/12/14, 12:45:16 »
Ik probeer uitzending gemist te bekijken in Ubuntu 10.04, maar tijdens openen krijg ik een melding dat ik microsoft silverlight moet installeren. Gaat dat wel goed, in Ubuntu?

Groeten John

Re: Waarom geen uitzending gemist?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/14, 12:47:43 »
Ga naar: beta.uitzendinggemist.nl
Zoek naar "instellingen" en zet deze op Flash ipv Silverlight.

Offline John K

  • Lid
Re: Waarom geen uitzending gemist?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/14, 13:08:45 »
Dat werkt! Wel jammer dat de standaard 'uitzending gemist' er gemakshalve van uitgaat de kijker maar 1 besturingssysteem gebruikt.

Offline Tom

  • Lid
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Waarom geen uitzending gemist?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/14, 14:58:58 »
Dat werkt! Wel jammer dat de standaard 'uitzending gemist' er gemakshalve van uitgaat de kijker maar 1 besturingssysteem gebruikt.
Je gaat er gemakshalve van uit dan Silverlight voor 1 besturingssysteem is bedoeld, dit is echter niet waar. Als je op de "Silverlight installeren"-button klikt, leidt Microsoft je om naar de website van Moonlight, alwaar je Moonlight kunt installeren. Herstart je browser, open Uitzending Gemist, accepteer de installatie van de MS-codecs en het werkt.

Niet dat dit nou ideaal is (Flash werkt efficienter dan Moonlight heb ik het idee), maar het werkt wel degelijk.

Re: Waarom geen uitzending gemist?
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/14, 16:56:15 »
Cumulus +1