Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Jam - Nijmegen  (gelezen 10093 keer)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #25 Gepost op: 2011/04/10, 18:00:17 »
De mensen die zich "persoonlijk" hebben aangemeld had ik op de lijst op de wiki gezet:

Niet erg handig om twee lijstjes te hebben. Maar ach, we zien nu in ieder geval hoeveel er ongeveer komen :).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Jam - !Belangrijke info voor de mensen die komen!
« Reactie #26 Gepost op: 2011/04/15, 16:53:50 »
De hoofdingang is morgen denk ik dicht, dus zal ik de deur voor jullie open moeten doen.
Zet daarom even het nummer van kantoor in je telefoon:
024 - 348 35 70

Zie ook: http://first8.nl/contact/

Tot morgen!
Rachid.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #27 Gepost op: 2011/04/15, 17:26:53 »
Is gewoon aanbellen niet makkelijker?
Wel altijd handig om dat nummer te hebben natuurlijk, daar niet van.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #28 Gepost op: 2011/04/15, 20:08:21 »
Je kunt volgens mij niet aanbellen. En als het wel kan, zijn wij niet echt te bereiken.
Het is een groot pand waar meerdere bedrijven zitten. Doordeweeks is er een receptie voor dit soort dingen.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #29 Gepost op: 2011/04/17, 18:50:16 »
Erg genoten van deze bijeenkomst, het was erg gezellig. Een aantal oude bekenden weer gezien, maar ook weer een aantal mensen achter de namen voor het eerst irl gezien, en een heel aantal mensen die nooit op het forum komen, maar wel actief zijn met Ubuntu ontmoet. Nu weet ik ook hoe mijn moeder zich voelt als ze mij achter de computer bezig ziet. Zo voelde ik me bijvoorbeeld toen ik Rachid aan de slag zag. ;) Gelukkig heeft hij wat 'tricks' uitgelegd, bijvoorbeeld hoe je met shortcuts in de url balk van Firefox snel vertalingen kan vinden op verschillende sites. Al met al was er heel wat kwaliteit in de ruimte opeengehoopt. :D

Ik heb o.a. geleerd hoe te helpen met het maken van vertalingen. Dat is aan de ene kant een stuk makkelijker dan ik had verwacht, en aan de andere kant is het soms ook heel erg moeilijk. Makkelijker dan verwacht omdat de tools en de gebruiksomgeving waarin je vertalingen invoert erg handig zijn, en er veel ondersteuning mogelijk is van het vertaalteam. Je hoeft niet alle handleidingen, boekwerken over goed Nederlands e.d. door te werken alvorens aan de slag te gaan. Zo is er om een voorbeeld te geven de site http://en.nl.open-tran.eu/ waar je vertalingen kan zoeken van woorden die al in de verschillende distro's worden gebruikt. Moeilijker dan verwacht omdat je soms best ingewikkelde situaties tegenkomt, bijvoorbeeld waar leg je de grens tussen vaktaal die je niet vertaalt, en wat je wel vertaalt. Uiteindelijk zijn voor dergelijke beslissingen afspraken binnen het vertaalteam van belang om consistent in het vertalen te zijn. Gelukkig krijg je feedback op je vertalingen zodat je dat al doende leert.

Verder is er ook weer een stukje progressie gemaakt met het ontwerp van de website nieuwe stijl. We hebben bijvoorbeeld nagedacht over hoe een goede structuur op te zetten zodat de verschillende tools, media (wiki, forum, irc, mailinglijsten e.d.) op een duidelijke manier verweven worden in één site zodat je over heel het domein Ubuntu-NL als bezoeker met een eenduidige en duidelijke site te maken krijgt. Ook is er nagedacht over hoe Ubuntu-NL nieuwsitems onder de aandacht van bezoekers te brengen, dat valt nog niet mee om daar iets voor te verzinnen. Ook heeft Ronnie een aantal van zijn projecten laten zien die hij heeft bijgedragen aan Ubuntu. Impressive!

Al met al was het voor mij in ieder geval een productieve en leuke dag.

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #30 Gepost op: 2011/04/17, 20:06:18 »
Ik vond het ook een erg gezellige en geslaagde dag! Hier staat mijn lange verhaal: http://rachidbm.com/2011/04/ubuntu-jam-nijmegen-nabeschouwing/

Ik heb We hebben ook erg veel ideeën opgedaan voor een volgende keer. Hier zal ik later nog op terugkomen :)
« Laatst bewerkt op: 2011/04/17, 22:18:33 door Rachid »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #31 Gepost op: 2011/04/17, 21:12:43 »
Ik vond het ook voor herhaling vatbaar. Misschien dat ik tegen die tijd wel ff een behoorlijke laptop wil regelen waar Ubuntu in volle glorie op kan draaien.
Op een zelf ingerichte PC werkt het toch het fijnst vind ik.

Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #32 Gepost op: 2011/04/17, 23:34:47 »
Ik vond het ook een erg gezellige en geslaagde dag! Hier staat mijn lange verhaal: http://rachidbm.com/2011/04/ubuntu-jam-nijmegen-nabeschouwing/

Goed verhaal. :)

Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #33 Gepost op: 2011/04/18, 23:09:07 »
Als zulke evenementen eens wat dichter bij huis worden georganiseerd i.p.v. 150 km verderop, kom ik met alle plezier... :P

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #34 Gepost op: 2011/04/18, 23:30:10 »
Als zulke evenementen eens wat dichter bij huis worden georganiseerd i.p.v. 150 km verderop, kom ik met alle plezier... :P

Wat houd je tegen om zo'n evenement in jouw buurt te organiseren?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #35 Gepost op: 2011/04/19, 11:58:32 »
Als zulke evenementen eens wat dichter bij huis worden georganiseerd i.p.v. 150 km verderop, kom ik met alle plezier... :P
Welke stad/regio zit je dan? Misschien zijn er wel meer mensen in jouw buurt die daar hetzelfde over denken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline burger.ga

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #36 Gepost op: 2011/04/20, 11:06:44 »
Hey hallo allemaal, zeker leuke ervaring die Ubuntu Jam, ben ook wel benieuwd naar de releaseparty nu! Naar wat ik heb begrepen op de Jam vindt alles zon beetje op dit forum plaats dus heb me ook maar eens even aangemeld :P

Offline JvH

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #37 Gepost op: 2011/04/20, 14:25:17 »
Welkom :)

Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #38 Gepost op: 2011/04/20, 14:41:43 »
Idd. welkom. :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu Jam - Nijmegen
« Reactie #39 Gepost op: 2011/04/20, 16:40:51 »
Hey hallo allemaal, zeker leuke ervaring die Ubuntu Jam, ben ook wel benieuwd naar de releaseparty nu! Naar wat ik heb begrepen op de Jam vindt alles zon beetje op dit forum plaats dus heb me ook maar eens even aangemeld :P

Hoi, en welkom. Ubuntu-nl biedt ook support via #ubuntu-nl via freenode IRC, en veel ideeën en initiatieven worden ook besproken via #ubuntu-nl-mwanzo via IRC.
irc via: http://chat.ubuntu-nl.org/ of webchat: http://webchat.freenode.net/?channels=#ubuntu-nl-klas,#ubuntu-nl-mwanzo
Ook daar van harte welkom!