Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)  (gelezen 2146 keer)

linefarmer

  • Gast
kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Gepost op: 2006/02/12, 22:36:59 »
hallo allemaal,

Het is al weer ruim 3 maanden geleden dat ik met Ubuntu begonnen bent.
En steeds verbaas ik me weer wat al die vrije programma`s te bieden heeft tegenover ms proggies. Ik heb nu een hoop alternatieven gevonden voor elk doel. Behalve 1.
En dat is de kilometerregistratie.Wie weet of er een gratis proggie bestaat voor linux.Nu gebruik ik een freeware proggie voor windows, en via wine wil ie niet opstarten. (helaas)

Verder heb ik nog een aantal vragen over ubuntu, maar die stel ik wel als dapper er eenmaal is.

Groetjes,

Rene

kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Reactie #1 Gepost op: 2006/02/13, 00:21:59 »
Kilometerregistratie valt prima bij te houden in OpenOffice calc of gnumeric ;)

swael

  • Gast
kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/13, 18:42:27 »
Goedenavond iedereen,
ik ben echt net nieuw hier, weer eens fouten in documenten gehad die onherstelbaar zijn etc. tijd voor ubuntu of één van de familieleden
op de laptop ipv. maar....

Nu gebruik ik zeer frequent AND  registratie voor mijn gereden kilometers. is er binnen Linux een goede oplossing voor?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/13, 22:01:17 »
Deze heb  ik gevonden:
http://www.translease.nl/content/kmregistratie/registratietool.htm
Het is een Excel-file die je dus ook in Open Office kunt openen. Maar of het dan helemaal werkt?

Helaas geen pakketten gevonden die ook op Linux werken (verrassend, gat in de markt?).

Je kunt natuurlijk altijd je favoriete pakket virtueel draaien met VMware of VirtualBox, eigenlijk werkt dat altijd, dat in tegenstelling tot wine waar alleen werkt als je geluk hebt.

Offline bwman

  • Lid
kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/14, 01:23:41 »
en wat houd dat progje van je allemaal bij?want zoiets kan je ook maken in open office calc. de gereden kilometers en voor wat moet het dienen om je onderhoud bij te houden of je kilometervergoeding bij te houden?

greets Chris
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

Offline charclo

  • Lid
kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/14, 10:13:52 »
Op http://www.autoverbruik.nl/ kan je ook je verbruik bijhouden en vergelijken met andere gebruikers.
Dit werkt heel goed
HP Pavilion dv6660eb - Intel Core 2 Duo T7250 2 GHz - 2 GB ram - Nvidia GeForce 8400M GS 128 MB --> Dualboot Ubuntu en Windows Vista
P4 2.6 GHz - 1GB ram - NVIDIA GS7600 - 20 inch Benq widescreen --> Dualboot Ubuntu en Windows XP

swael

  • Gast
kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/06/14, 10:35:25 »
Het programma berekent netjes de afstanden . het enige wat je opgeeft zijn je contacten , adres en postcode, en aan de hand van de opgegeven postcodes van A naar B worden de gereden kilometers berekend.
dit lever ik dan weer maandelijks in bij de baas voor de vergoeding
Citaat van: bwman
en wat houd dat progje van je allemaal bij?want zoiets kan je ook maken in open office calc. de gereden kilometers en voor wat moet het dienen om je onderhoud bij te houden of je kilometervergoeding bij te houden?

greets Chris

swael

  • Gast
kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Reactie #7 Gepost op: 2007/06/14, 21:30:55 »
Citaat van: markba
Deze heb  ik gevonden:
http://www.translease.nl/content/kmregistratie/registratietool.htm
Het is een Excel-file die je dus ook in Open Office kunt openen. Maar of het dan helemaal werkt?

Helaas geen pakketten gevonden die ook op Linux werken (verrassend, gat in de markt?).

Je kunt natuurlijk altijd je favoriete pakket virtueel draaien met VMware of VirtualBox, eigenlijk werkt dat altijd, dat in tegenstelling tot wine waar alleen werkt als je geluk hebt.
dank voor je reactie, ik heb even gekene maar je moet hierbij exact je eigen km. stand van display bijhouden.
wat ik zoek is datgene dat van postcode a naar postcode b precies weet wat de afstand is geweest.

ik zal VMWare in de gaten houden met installatie Ubuntu.
trouwens andere vraag: hoeveel geheugen vraagt ubuntu? t moet op een nx9020 laptop met ca. 700 mb Geheugen?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Reactie #8 Gepost op: 2007/06/15, 15:01:13 »
Citaat van: swael
trouwens andere vraag: hoeveel geheugen vraagt ubuntu? t moet op een nx9020 laptop met ca. 700 mb Geheugen?
Om te beginnen: als je een nieuwe vraag heb, graag een nieuwe draad openen, anders vervuilt het nogal.

Jouw vraag: ik draai zelf op een HP Pavillion laptop met een AMD 2800 processor in 512 MB. Draait op zich goed, alleen Eclipse werkt wat trager, zeker als ik in VirtualBox een XP-sessie open. Maar goed, mijn toepassing is nogal specifiek, voor huis-tuin-en-keuken gebruik is 700 MB meer dan genoeg.

swael

  • Gast
kilometerregistratieprogramma (45 punten woordwaarde)
« Reactie #9 Gepost op: 2007/06/15, 15:09:24 »
dank voor je uitleg.
Citaat van: markba
Citaat van: swael
trouwens andere vraag: hoeveel geheugen vraagt ubuntu? t moet op een nx9020 laptop met ca. 700 mb Geheugen?
Om te beginnen: als je een nieuwe vraag heb, graag een nieuwe draad openen, anders vervuilt het nogal.

Jouw vraag: ik draai zelf op een HP Pavillion laptop met een AMD 2800 processor in 512 MB. Draait op zich goed, alleen Eclipse werkt wat trager, zeker als ik in VirtualBox een XP-sessie open. Maar goed, mijn toepassing is nogal specifiek, voor huis-tuin-en-keuken gebruik is 700 MB meer dan genoeg.