Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] irfanview onder Linux  (gelezen 12110 keer)

Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2013/12/28, 23:22:35 »
@Femke98: Mooi gezegd en respectvol. Top.

Jawel, maar ook duoboot Windows/Linux is een optie, zeker voor iemand die net aan Linux is begonnen. Sterker nog, ik denk dat vrijwel iedere Linux gebruiker zo begonnen is om vervolgens Windows langzaam maar zeker minder te gaan gebruiken als je eenmaal merkt dat er vaak genoeg manieren zijn om toch alleen met Linux te gaan werken, alleen de manier van werken en software is wat anders.
Ubuntu 20.04 LTS

Offline h2o

  • Lid
Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #26 Gepost op: 2013/12/30, 09:23:34 »
@Markba: Dit is precies wat Eller zoekt. Ik heb het even uitgeprobeerd en dit werkt prima. lichtgewicht en volledig Linux.

@Eller: Ik snap jouw probleem ook wel. Denk alleen bij de woordkeus even op wat je schrijft. Het is hier en daar al aangehaald. Hier zijn vrijwilligers aan het werk die met Ubuntu (of een ander distributie) hun hobby hebben en er soms zeer professioneel mee om gaan.
Uiteraard staat het voor ieder vrij (daarom is het ook vrije software) om het systeem in te richten zoals je dat zelf wil hebben. Dat de een dat met volledig of bijna volledig met Linux spullen doet, dat kan voor iedereen een verschillende reden zijn.
Voor de een is dat een soort van 'zuiverheid' (lees stabiliteit). Voor de ander kan dat een geldkwestie zijn. Voor weer een ander is dat weer een ethische kwestie.
Vooral ex-Microsoft gebruikers willen nog wel eens fel van leer trekken en neigen om door te slaan. Die willen met alles wat in hun vermogen ligt van de Microsoft spullen af. De meesten worden na verloop van tijd wel een heel stuk genuanceerder en gaan na verloop van tijd ook wel zien dat spullen 'van de andere kant' ook wel eens willen werken.
Ook dan staat het vrij om een zo goed mogelijk alternatief te vinden en gebruiken. Geduld doet in dezen veel en je ziet dan zelf wel dat 'felle leeuwen' vanzelf een stuk rustiger worden.

Anderen (zoals jijzelf) hebben een meer hybride systeem. Linux als hoofdmotor en hoofdsysteem met Wine (of Virtualbox) als escape route voor/naar Microsoft spullen. Ook nu geldt: Dat is voor ieder persoonlijk. Soms kun je moeilijk van een bepaald goed werkend programma afscheid nemen. Zo heb ik in mijn Linux begintijd Wine gebruikt omdat ik Eudoramail was gewend. Het heeft voor mijzelf ook een tijdje gekost om Icedove goed onder de knie te krijgen. Nu heb ik Wine al een tijdje van mijn systemen verwijderd omdat ik  voor 'andere kant spullen' Virtualbox met een uitgeklede Windows XP en Windows 7 gebruik. Gaat ook goed en je houdt je eigen straatje schoon.

Om een lang verhaal kort te houden. Het zou je sieren om uitspraken die je in het begin van dit topic hebt gebezigd terug te nemen. Je hebt dit in het openbaar geschreven. Verwacht dan niet dat je dan het met een PM af kunt handelen.
Maar dat is mijn mening.
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #27 Gepost op: 2013/12/30, 09:32:42 »
Punt is ook dat als je overstapt van Windows naar Linux dat mensen gelijk een panklare en volledige vervanger van Windows verlangen. Beide systemen hebben hun voor- en nadelen, maar vrij snel als je met Linux gaat werken zie je al een aantal zeer belangrijke voordelen: volledig veilig en razendsnel. Met de nadelen van Linux (niet volledig of anders compatible) gaan de meesten workarounds zoeken. Meestal kan dat d.m.v. extra te installeren software, soms door zowel Linux als Windows op het systeem te zetten, heel af en toe via Wine en ook online software tooltjes gebruiken is een hele mooie oplossing. Ik zelf gebruik Linux nu een jaar of 4 en ook ik ben soms nog wel eens aan het zoeken, maar het lukt me uiteindelijk keer op keer. Hou je daar aan vast, kraak Linux niet af, want daar is veel te mooi voor.
Ubuntu 20.04 LTS

Offline Eller

  • Lid
Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #28 Gepost op: 2013/12/31, 17:38:11 »
h2o
Je bijdrage drie keer gelezen en tot de conclusie gekomen dat je helemaal gelijk hebt.
Ik liet me inderdaad "opnaaien" door uitspraken als "veel plezier met je windows programma's" en wat meer van dat soort benaderingen.
Als iemand zó kortzichtig is dat er alleen nog Linux bestaat, dan is dat niet het systeem waar ik me in thuis voel.
Maar gepikeerd of niet, ik had inderdaad beter op mijn woorden moeten letten.
Met een aantal bijdragen dat ik hier niet meer zal halen, ben ik geen nieuweling op gebied van forumbezoek. Bij het inmiddels beëindigde seniorweb forum en daar ergerde ik me vaak aan botte uitspraken. Terwijl ik me nu zelf liet verleiden tot bot taalgebruik.

@allen:
Voor wie zich dat heeft aangetrokken, direct of indirect:
Aanvaard alsjeblieft mijn excuus, ik probeer beter op mijn woorden te letten en neem terug wat ik eerder verkeerd heb gezegd. 
 
'k Zie je weer...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #29 Gepost op: 2013/12/31, 17:44:22 »
Klasse!  Wat mij betreft: excuus aanvaard en zand erover.  :)

Offline h2o

  • Lid
Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #30 Gepost op: 2013/12/31, 19:36:22 »
@Eller: Ik vind het heel sportief en moedig dat je deze stap hebt genomen. Uiteraard ook voor mij naar jou toe wat Pjotr al aanhaalde: Klasse man, excuses aanvaard en zand erover!!!
Even een korte vraag: Heb je de door Markba aangedragen oplossing al uitgeprobeerd? Ik heb het geïnstalleerd en denk dat jij dit heel goed in kunt zetten voor wat jij anders met Irfanview doet.
« Laatst bewerkt op: 2013/12/31, 19:59:47 door h2o »
Werk laptops + werkstation: Debian Testing
Privé laptops: Debian Testing/Unstable
Test laptop: Diverse andere Linux distribities
Chromebooks: ChromeOS Flex

Offline wowo

  • Lid
Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #31 Gepost op: 2013/12/31, 19:55:22 »
Voor jouw doel zou je ook eens kunnen kijken naar shutter: http://shutter-project.org/preview/screenshots/
Bedankt Markba voor deze tip.
Ik gebruik Shutter al heel lang maar ik had de "pijltjes" mogelijkheden nog niet ontdekt.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #32 Gepost op: 2014/01/03, 12:37:44 »
@Eller

Ik zie dat jij IrfanView anders gebruikt dan ik deed. Het is dan ook een veelzijdig programma. Zelf gebruikte ik IrfanView met name voor batchbewerking van foto' s: grote hoeveelheden (HD)  foto' s omzetten naar een webvriendelijker formaat vanwege laadtijden van pagina' s.




Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #33 Gepost op: 2014/01/05, 21:29:18 »
Daar is Phatch Foto Batch Processor weer goed voor te gebruiken onder Ubuntu.
Ubuntu 20.04 LTS

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #34 Gepost op: 2015/08/29, 17:51:51 »
Gesloten en opgeschoond. Wij kijken hier nog even naar, maar op de man spelen wordt NIET GEWAARDEERD. Staat heel mooi in de forumregels.

Re: [Opgelost] irfanview onder Linux
« Reactie #35 Gepost op: 2015/08/29, 21:49:17 »
We hebben ook een fraaie en mooie MELDKNOP om eventuele geschillen te melden.

Maar op de man spelen weten jullie al te goed dat dit niet kan !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort