Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SVG embedding en browser compatibiliteit  (gelezen 1924 keer)

Offline MKe

  • Lid
SVG embedding en browser compatibiliteit
« Gepost op: 2013/11/18, 13:30:47 »
Hoi een vraagje voor een Django site waar ik mee bezig ben. Ik wil graag plaatjes maken via SVG op de site. Het is een interactieve svg met ook wat script erin. Ik heb hem daarom ingebed in een object tag. Hierdoor krijg ik ook automatisch scrolbars als het plaatje groter is dan de ruimte die er is:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN"
 "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
...
<body>
...
    <div id="mapviewer" >
        <object data="/mMap/61/?t=10,25" type="image/svg+xml" height='640px'></object>
    </div>
...
</body>
Dit werkt prima in Firefox, Chrome, Midori, Qupzilla en Safari, maar niet in IE9. IE8 ook niet, maar die heeft geen SVG ondersteuning, dus dat klopt.
Onder IE9 krijg ik keurig de gereserveerde ruimte te zien met scrolbars, maar geen plaatje. Inline svg werkt wel, maar dat werkt niet met scrolbars en scripts.
Iemand een idee wat er fout gaat?
« Laatst bewerkt op: 2013/11/18, 16:12:02 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Re: SVG embedding en browser compatibiliteit
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/19, 08:31:10 »
Heb je hier iets aan? Een lijst met welke browsers welke SVG dingen supporten: http://caniuse.com/#cats=SVG
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: SVG embedding en browser compatibiliteit
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/19, 11:20:09 »
Heb je hier iets aan? Een lijst met welke browsers welke SVG dingen supporten: http://caniuse.com/#cats=SVG

Leuke site, alleen is het aantal browsers erop maar beperkt. En wat er staat is ook niet helemaal correct. Zo is SVG in CSS backgrounds bij mij helemaal niet "blurry" in Opera Mini en werken SVG SMIL en SVG Fonts bij mij prima in IE11 ondanks dat de site zegt van niet.

Vind het dus geen aanrader want beperkt aantal browsers en niet 100% correcte informatie.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/19, 11:25:18 door Vistaus »

Offline MKe

  • Lid
Re: SVG embedding en browser compatibiliteit
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/19, 16:05:42 »
Op zich wordt svg gesupport door IE9. Hij kan hem ook gewoon weergeven zonder object. Beetje jammer dat IE altijd zo slecht met standaarden is. Misschien moet ik IE ondersteuning maar laten vallen.

Re: SVG embedding en browser compatibiliteit
« Reactie #4 Gepost op: 2013/11/19, 21:16:51 »
Op zich wordt svg gesupport door IE9. Hij kan hem ook gewoon weergeven zonder object. Beetje jammer dat IE altijd zo slecht met standaarden is. Misschien moet ik IE ondersteuning maar laten vallen.

Je bedoelt slecht *was*. IE11 op Windows 8.1 haalt hier bij mij 100/100 in de ACID3-test van het enige echte W3C.

Offline MKe

  • Lid
Re: SVG embedding en browser compatibiliteit
« Reactie #5 Gepost op: 2013/11/19, 21:42:41 »
Op zich wordt svg gesupport door IE9. Hij kan hem ook gewoon weergeven zonder object. Beetje jammer dat IE altijd zo slecht met standaarden is. Misschien moet ik IE ondersteuning maar laten vallen.

Je bedoelt slecht *was*. IE11 op Windows 8.1 haalt hier bij mij 100/100 in de ACID3-test van het enige echte W3C.
Da's goed nieuws. Helaas gebruikt een groot deel van de gebruikers nog een oudere versie.

Re: SVG embedding en browser compatibiliteit
« Reactie #6 Gepost op: 2013/11/21, 10:28:51 »
Op zich wordt svg gesupport door IE9. Hij kan hem ook gewoon weergeven zonder object. Beetje jammer dat IE altijd zo slecht met standaarden is. Misschien moet ik IE ondersteuning maar laten vallen.

Je bedoelt slecht *was*. IE11 op Windows 8.1 haalt hier bij mij 100/100 in de ACID3-test van het enige echte W3C.

MSIE 9 haalde 100/100 maar had een rendering-bug (geen drop shadows). In MSIE 10 is die bug gefixt en slaagt MSIE dus in de Acid3 test, wat betekent dat alle belangrijke browsers nu in Acid3 slagen.

De nieuwe test is http://html5test.com/, waar MSIE11 nu 377 scoort en de laagste is van de top-5 browsers.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: SVG embedding en browser compatibiliteit
« Reactie #7 Gepost op: 2013/11/21, 11:09:06 »
Ja, maar html5test vind ik nog erger dan die site die je eerder opgaf. Ze doen heel moeilijk over het accepteren van browsers in hun resultaten. Er zijn minder bekende browsers die hoger scoren dan 400... Terwijl ze bij Mobiles wél anderen accepteren, zelfs die zonder marktaandeel (SalfishOS bijv.)! Het is erg raar dat hun houding tegenover desktopbrowsers zo arrogant is (ook na vriendelijk vragen of ze een andere willen opnemen) terwijl ze bij Mobiles een stuk opener zijn... waarom ze dan bij desktop zo moeilijk doen is mij een raadsel...

Maar goed, we hadden het over SVG embedding en niet over HTML5.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/21, 11:18:59 door Vistaus »

Re: SVG embedding en browser compatibiliteit
« Reactie #8 Gepost op: 2013/11/21, 11:17:30 »
Ja, maar html5test vind ik nog erger dan die site die je eerder opgaf. Ze doen heel moeilijk over het accepteren van browsers in hun resultaten. Ik vind het eerlijker als ze meer browsers zouden opnemen dan alleen degene die zij willen opnemen want er zijn minder bekende browsers die hoger scoren dan 400...

Zelfs al staan de browsers niet bij de officiële resultaten, kan je je browser nog steeds gewoon testen op hun site.
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: SVG embedding en browser compatibiliteit
« Reactie #9 Gepost op: 2013/11/21, 11:20:45 »
Ja, maar html5test vind ik nog erger dan die site die je eerder opgaf. Ze doen heel moeilijk over het accepteren van browsers in hun resultaten. Ik vind het eerlijker als ze meer browsers zouden opnemen dan alleen degene die zij willen opnemen want er zijn minder bekende browsers die hoger scoren dan 400...

Zelfs al staan de browsers niet bij de officiële resultaten, kan je je browser nog steeds gewoon testen op hun site.

Klopt, maar het geeft zo naar mijn mening een oneerlijk beeld want bij Mobiles nemen ze zelfs browsers zonder marktaandeel op (SailfishOS, Ubuntu Touch) maar bij desktop weigeren ze zelfs na vriendelijk vragen om een browser met enigszins marktaandeel op te nemen. Beetje vreemd allemaal..