Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: encrypted by google op bepaalde sites  (gelezen 641 keer)

Offline yJi

  • Lid
encrypted by google op bepaalde sites
« Gepost op: 2015/09/01, 15:59:09 »
Bepaald voor mij belangrijke sites zijn sinds de laatste updates van de (nu minder geliefde) Firefox,
nu blijkbaar versleuteld door google en daardoor dus niet meer te openen op mijn oude BenQ Joybook R31E.
Daar ben ik dus helemaal niet blij mee en op Chrome precies hetzelfde verhaal.

Kan ik dat oplossen door mijn ooit aangemaakte account bij google helemaal te verwijderen?
Want het schijnt daar immers mee van doen te hebben.
Zo ja, leg me uit hoe dat dan moet.
Als het anders is kun je me dat ook uitleggen?
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline jan11000

  • Lid
Re: encrypted by google op bepaalde sites
« Reactie #1 Gepost op: 2015/09/02, 05:41:09 »
Begin eerst je verhaal duidelijker uit te leggen want je verteld niks, dus niemand kan je ook zo niet helpen.

Offline yJi

  • Lid
Re: encrypted by google op bepaalde sites
« Reactie #2 Gepost op: 2015/09/02, 12:24:02 »
neen, dit is alleen maar zo op mijn oude BenQ, op mijn nieuwere naamloze PC is dat dus niet zo.
daar kan ik wel alles net als van ouds bekijken (en ja ik snap wel dat jullie mij weer niet begrijpen).

dus ook www.galacticchannelings.com en denkmetjehart geven daar dan ook geen  enkel problemen.

wel heb ik ooit op mijn oudere Joybook R31E ooit een google account aangemaakt en volgens mij heeft
dat daarmee van doen, met dat google account.
dit is immers niet gebeurd op mijn wat nieuwere naamloze PC, daar een google account aan te maken.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Re: encrypted by google op bepaalde sites
« Reactie #3 Gepost op: 2015/09/02, 13:13:53 »
Het blijft voor mij toch nog een vaag probleem.

Als je toch eenmaal een google account hebt aangemaakt dan hoef je deze toch alleen maar te activeren op die "oude BenQ".
Overigens begrijp ik ook niet wat een google account te maken heeft met voor jou belangrijke sites die dan ook nog eens versleuteld c.q. niet meer te openen zijn.

Je geeft een voorbeeld van een site die geen problemen oplevert maar je kan beter een voorbeeld geven waarvan jij denkt dat die het niet goed doet dus waar je wel problemen ondervind wat Femke ook al heeft gevraagd.

Zelf heb ik ook een google account en daar worden al mijn bladwijzers/extensies bewaard.
Als ik Chrome op een nieuwe PC of laptop installeer  hoef ik me alleen maar aan te melden met mijn google account en  alle bladwijzers/extensies worden weer gesynchroniseerd  op die nieuwe PC of laptop.
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: encrypted by google op bepaalde sites
« Reactie #4 Gepost op: 2015/09/02, 20:24:55 »
(en ja ik snap wel dat jullie mij weer niet begrijpen).
Dat is een zeer genuanceerd antwoord! En inderdaad begrijp ik dat niet!

En waarom kan er niet een nieuw (of bestaand ) account  geactiveerd worden?
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline MKe

  • Lid
Re: encrypted by google op bepaalde sites
« Reactie #5 Gepost op: 2015/09/03, 10:47:54 »
Wat bedoel je met "versleuteld"? Welke melding krijg je? Een website kan niet zomaar door Google worden versleuteld. Data verkeer eventueel wel als die data door de google servers gaan en dat voor jou als proxy werkt.
Het enige wat ik me kan voorstellen wat je hebt is dat de ssl encryptie sleutels (https) op de bewuste sites verouderd zijn en dat Chrome en Firefox hiervan een melding geven. Dat is dan een fout van de bewuste site, niet van Google. Misschien dat jouw instellingen zo zijn dat de site dan geweigerd wordt, maar dat heeft niets met je account te maken.

Nogmaals, stuur eens wat url's door die problemen geven, dan kunnen we kijken wat er gebeurt en misschien een screenshotje van de melding die je krijgt in FF en Chrome?

edit: de sites die je doorgaf in een eerdere post zijn geen https, dus als die problemen geven is het geen ssl probleem. Mischien je ~/.mozilla folder eens hernoemen en de browser opnieuw starten?
« Laatst bewerkt op: 2015/09/03, 10:51:22 door MKe »
Mijn blokkendoos blog: http://mke21.wordpress.com/

Offline yJi

  • Lid
Re: encrypted by google op bepaalde sites
« Reactie #6 Gepost op: 2015/09/04, 15:39:48 »
hoe kan ik dat sturen wanneer dit alleen maar op mijn oudere BenQ gebeurt, 't is alleen maar een hele kleine melding links onderin,
tijdens het opstarten van die genoemde sites en alleen google schijnt dat dus wel te doen, volgens mij, staat immers in die melding.
dus dit gebeurt alleen maar bij mij met die melding, niet bij jullie, en te kopiëren is het ook al niet, dan is die melding al weg.
moet dus de cursor op die positie laten, verplaatsen van de aanwijzer dan is de melding ook gelijk weg.
mogelijk kan ik er nog een foto van maken, maar dan moet ik de BenQ weer actief maken.
heb de BenQ nu voorlopig maar op non-actief gezet  zit nu op mijn wat nieuwere PC.
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro

Offline MKe

  • Lid
Re: encrypted by google op bepaalde sites
« Reactie #7 Gepost op: 2015/09/04, 21:33:24 »
Het is heel vreemd. Zoals ik al zei, ik kan me niet voorstellen dat google iets zou versleutelen. Ik heb ook geen idee waarom dat gedaan zou moeten worden. Je melde dat je het zowel op Firefox als Chromium hebt. Dat betekent dat het niet browser-gerelateer is, of dat je iets gedaan hebt in beide browsers. Ik zou alleen niet weten wat. De reden waarom ik die links graag wilde hebben is omdat ik wil kijken of er mogelijk iets fout gaat met de SSL encryptie, maar de links die je al gaf hebben dat helemaal niet. De anderen wel?
Als je van Firefox de hele historie weggooid, dus cookies, inlog gegevens, cache, de hele reutmeteut, heb je het dan nog steeds? Zo ja, als je nou eens Firefox uitzet en de ~/.mozilla folder hernoemd naar iets heel anders (in de terminal: mv ~/.mozilla ~/oudemozilla) en vervolgens firefox weer start, heb je het dan ook nog steeds?

Offline yJi

  • Lid
Re: encrypted by google op bepaalde sites
« Reactie #8 Gepost op: 2015/09/05, 18:33:29 »
Je zou een screenshot kunnen maken, zodra die melding er is dan op Printscreen klikken.
Nu is het voor ons ook maar gissen.

Vraag me wel af, en dat lees ik niet.....of je die website dan wel gewoon kan bekijken als die melding weg is.

Zonder te weten wat die melding is, is het voor ons onduidelijk. Dan maar even dat netbook weer aanzetten ;)

op deze nieuwere pc, gaat het wel, daar is geen google account aangemaakt, op de oude joybook gaat het niet.
weet ook niet of dit misschien met Firefox van doen heeft.  gebruik het nu voor backup's de oude joybook met vrij nieuwe hdd.
die melding is ook niet met printscreen te kopiëren, dan gaat gelijk die melding weg...foetsie!
je dient de aanwijzer er immers op te houden. met elke andere handeling is ook dan die melding niet mee gekopiëerd.
prinscreen heeft dus ook geen zin. daarom begrijp ik hier ook niets van!
« Laatst bewerkt op: 2015/09/05, 18:35:10 door yJi »
Het Licht aan het einde van de tunnel bestaat voor mij niet
Desktop+480 GB SSD Schijf, Videokaart 128GB Intel quatroprocessor CD/DVD brander . Linux Mint 20.0
Lenovo Thinkpad 500 GB Hdd, Videokaart 128 GB, CD/DVD brander met Linux Mint 19.3 en Windows 10 Pro