Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan ik bij upgrade ook meteen van taal wisselen?  (gelezen 560 keer)

kan ik bij upgrade ook meteen van taal wisselen?
« Gepost op: 2011/05/04, 11:34:08 »
overweeg te upgraden van 10.10(Engels)naar 11.04 (Nederlands).
Kan dat zonder extra risico? of kan het helemaal niet; of doe dan zeker maar een verse installatie!
Ubuntu 11.10 op desktop Intel i5-2500K, zonder grafische kaart;
Ubuntu 11.04 op laptop Dell inspiron 13z.Intel Pentium.
Ubuntu 12.04@ op VMware

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: kan ik bij upgrade ook meteen van taal wisselen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/04, 11:39:23 »
Taalpakketten erbij installeren van een andere taal, is sowieso geen probleem.... Simpelweg na installatie van die taalpakketten de computer herstarten en inloggen in de nieuwe taal.

Maar overstappen naar een nieuwere Ubuntuversie doe je het beste zo:
http://sites.google.com/site/computertip/opwaarderen

Offline JvH

  • Lid
Re: kan ik bij upgrade ook meteen van taal wisselen?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/04, 11:45:53 »
Mocht je toch voor een upgrade kiezen, dan zou je, afgezien van evt. problemen die een upgraden zou kunnen opleveren, kunnen meemaken dat op sommige plekken de taal niet goed geswitcht wordt.

Dat is althans mijn ervaring in 10.10. Ik had 'm in het Engels geïnstalleerd, en zette er Nederlands bij om iets te testen. Toen merkte ik dat bijv. pakketbeschrijvingen in het Softwarecentrum niet mee terug veranderen als je terugswitcht naar de eerste taal.
Het GRUB-menu wordt ook pas teruggezet in de 'juiste' taal als het geüpgraded wordt.
Uiteindelijk heb ik toen heel het Nederlands maar verwijderd. Alleen de previewafbeeldingen onder Appearance lijken nu nog niet verengelst te zijn.
Maar misschien is dat nu met 11.04 beter geworden.