Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: van 11.04 naar 11.10 - Email / Agenda / Adresboek [solved]  (gelezen 698 keer)

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
van 11.04 naar 11.10 - Email / Agenda / Adresboek [solved]
« Gepost op: 2011/10/09, 14:03:16 »
Ik heb een upgrade gedaan vanmorgen en kreeg opeens Thunderbird voor de kiezen, niets mis mee en als 'default' gelaten.
Maar wat is nou de bedoeling, de klok verwijst nog steeds naar de Evolution agenda, ik heb nu twee adresboeken in de 'berichten' menu rechtsboven (enveloppe) en email staat er nu ook dubbel in ?

Dit maakt het weer rommelig, ik wil toch OF evolution OF Thunderbird......

Dus voor de agenda wordt nog steeds Evolution gebruikt concludeer ik dan maar en de 'entry' voor adresboek en 'bericht opstellen' van evolution moet ik rechtsboven uit het menu zien te slopen ? zoja, hoe doe ik dat, of moet ik genoegen nemen met alles dubbel....

komt dit door de upgrade naar 11.10 misschien ipv een verse installatie va 11.10?

Misschien ben ik een mierenn....... maar ik vind dit rommelig ogen :p
Alvast bedankt.

gr.,
Amp
« Laatst bewerkt op: 2011/10/09, 23:57:34 door AmpLiF1eR »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: van 11.04 naar 11.10 - Email / Agenda / Adresboek
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/09, 14:25:07 »
Dat is het nadeel van upgraden, sommige programma's veranderen of komen er standaard in.
Een verse instalatie is altijd beter.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: van 11.04 naar 11.10 - Email / Agenda / Adresboek
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/09, 14:36:20 »
Dat is het nadeel van upgraden, sommige programma's veranderen of komen er standaard in.
Een verse instalatie is altijd beter.

mee eens..... maar dat doe ik evengoed als de officiele release klaarstaat over een paar dagen.... maar was nu al nieuwsgierig ;)
ik heb evolution gewoon gedeinstalleerd en nu is het goed geloof ik, alleen de agenda is weg nu, of dat ook weg zou zijn bij een schone 11.10 install weet ik even niet... even googlen...

edit: Ik las iets over simpleagenda op  11.10.... deze zie ik niet bij mij dus die maar installeren....
« Laatst bewerkt op: 2011/10/09, 14:39:31 door AmpLiF1eR »

Offline vanadium

  • Lid
Re: van 11.04 naar 11.10 - Email / Agenda / Adresboek
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/09, 14:44:11 »
Ik vermoed dat ook voor de agendafunctie standaard Thunderbird zal voorzien zijn. De nodige plugin, lightning, zal wellicht standaard meegeïnstalleerd zijn in een verse Ubuntu installatie.

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: van 11.04 naar 11.10 - Email / Agenda / Adresboek
« Reactie #4 Gepost op: 2011/10/09, 14:45:10 »
Ik vermoed dat ook voor de agendafunctie standaard Thunderbird zal voorzien zijn. De nodige plugin, lightning, zal wellicht standaard meegeïnstalleerd zijn in een verse Ubuntu installatie.


thanks, ga ik dat even zoeken

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: van 11.04 naar 11.10 - Email / Agenda / Adresboek
« Reactie #5 Gepost op: 2011/10/09, 22:22:09 »
even de daily build 64bit toch maar schoon geinstalleerd, grijp ik weer achter het net qua flash, flashinstaller is van de repo af en ik krijg het niet opgelost  :o

Offline AmpLiF1eR

  • Lid
Re: van 11.04 naar 11.10 - Email / Agenda / Adresboek
« Reactie #6 Gepost op: 2011/10/09, 23:29:42 »
even de daily build 64bit toch maar schoon geinstalleerd, grijp ik weer achter het net qua flash, flashinstaller is van de repo af en ik krijg het niet opgelost  :o

update: om het beter uit te leggen.... de file vind je wel gewoon in de softwareinstaller, maar geeft een foutcode.... toen ik de bronnen van Nederlands naar Hoofdserver veranderde, installeerde deze wel gewoon en is het opgelost :P

(ik begreep al niet waarom de installatie steeds crashte van de daily build vandaag, die slaagde pas toen ik koos voor het niet verbinden met internet dus zonder updates installeren, zal er vast mee te maken hebben gehad)