Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe naar een map verwijzen?  (gelezen 833 keer)

Octothorp

  • Gast
Hoe naar een map verwijzen?
« Gepost op: 2008/04/09, 19:55:37 »
Ik heb een add-on in firefox genaamd 'super drag and go' die URL'S opent in een nieuw tabblad als ik ze versleep. In Xp maakte ik ook gebruik van de functie om afbeeldingen te downloaden, even over de afbeelding slepen deed ze downloaden naar de ingestelde map.
Daar zit het probleem, in Xp verwees ik op die manier: C:\Vuurvos\pics
Nu heb ik geprobeerd om te verwijzen naar de map Vuurvos op mijn bureaublad op die manier:
/home/pieter/Bureaublad/Vuurvos/
Echter krijg ik steeds de foutmelding dat deze map niet bestaat, verwijs ik op de verkeerde manier?

Offline vanadium

  • Lid
Hoe naar een map verwijzen?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/09, 20:18:31 »
Probeer eens zonder de "trailing slash" (= laat / op het einde weg), en controleer zeer goed of de pathnaam heel juist is (inclusief hoofdletters/kleine letters)

Octothorp

  • Gast
Hoe naar een map verwijzen?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/09, 20:27:09 »
geprobeerd, lukte niet...
Maar het lukt ook niet als ik gewoon "/" gebruik, dus volgens mij is deze add-on voor windows geschreven...

Offline lizardman

  • Lid
Hoe naar een map verwijzen?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/09, 20:42:53 »
Heb ff de add-on geinstalleerd en uitgeprobeerd. Hij kan inderdaad de aangewezen map niet vinden.
Wel kun je de system download manager gebruiken, die werkt wel, maar dan schiet je natuurlijk het doel een beetje voorbij, want dat kun je ook met de rechterklik.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Octothorp

  • Gast
Hoe naar een map verwijzen?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/09, 21:00:20 »
Idd, ik zoek wel iets anders... Bedankt voor de moeite ;]

Octothorp

  • Gast
Hoe naar een map verwijzen?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/02, 22:16:35 »
Voor de geinteresseerden:
Easy DragToGo doet de klus voortreffelijk!

Hoe naar een map verwijzen?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/02, 23:47:25 »
Kan het niet gewoon zijn omdat je Bureaublad intern in Ubuntu wel Desktop noemt ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...