Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Direct doen na installatie MINT 16  (gelezen 750 keer)

Direct doen na installatie MINT 16
« Gepost op: 2014/05/02, 17:58:07 »
Hallo allemaal ik zit met een heel vervelend probleem na een heleboel jaren wel/niet linux heb ik nu uiteindelijk echt voor linux gekozen en wel voor Mint.Nu ben ik al een dag of 3 bezig om de dingen te doen direct na de installatie en ik heb nu gemerkt dat het probleem wat ik heb zich voordoet bij het punt optimaliseer uw SSD.Het probleem dat zich voordoet is dat ik na punt 8.2 de pc moet herstarten en daar gaat het fout dat doet ie dus niet meer heeft iemand enig idee hoe dat kan komen,ik kan mijn pc alleen maar herstarten als ik de bios flash wat dus niet erg fijn is om dat elke keer te doen.
De hardware die ik gebruik is de volgende;
Mobo:MSI-G41M-P33 Comb
CPU:Core 2 duo 6400 op stock 2.13Ghz
SSD:Samsung 840 pro 128 Gig
Geheugen: Geil ddr2 PC2 8500 1066MHz 5-5-5-15

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Direct doen na installatie MINT 16
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/02, 20:03:21 »
Ramon Beele?  =D

Kun je nog wel de computer afsluiten? Zo ja, doe dan dat. En zet hem daarna weer aan.

Re: Direct doen na installatie MINT 16
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/04, 10:35:40 »
Allereerst bedankt voor jullie reacties en sorry voor het verkeerd plaatsen van mijn topic,moet even wennen aan het omgaan met fora.Maar goed het vervelende is dat het probleem zich nog steeds voordoet namelijk dat ik na bepaalde handelingen volgens het lijstje ´direct doen na installatie´ en dan met name bij het gedeelte optimaliseer uw SSD voor linux ik nog steeds niet normaal kan herstarten en dat de oplossing van Pjotr maar 2 keer gewerkt heeft het is nu zo dat ik de bios instellingen op default heb staan(want ook dat maakt niets uit heb ik gemerkt,OC of default instellingen) ik moet dus nog steeds mijn bios flashen om  het machientje weer op te kunnen starten persoonlijk zou ik haast zeggen dat het toch aan de hardware ligt maar helaas moet ik ook zeggen dat ik op deze machine ook ´proest'Windows heb gedraait en daar dit soort problemen niet had,ik ben het spoor een beetje bijster.Ik wil nog wel even kwijt dat ik de laatste firmware voor mijn SSD nog niet geinstalleerd heb.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Direct doen na installatie MINT 16
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/04, 10:52:04 »
Gebruik eens leestekens, spaties en witregels? Je tekst is nu gruwelijk moeilijk leesbaar....  :o
ik moet dus nog steeds mijn bios flashen om  het machientje weer op te kunnen starten
Je haalt vermoedelijk dingen door elkaar. BIOS flashen = een nieuwe BIOS-versie op een moederbord gooien. Wat je waarschijnlijk bedoelt, is dat je "hard" moet herstarten met de Reset-knop.

Citaat
Ik wil nog wel even kwijt dat ik de laatste firmware voor mijn SSD nog niet geinstalleerd heb.
Doe dat eens alsnog. En kijk gelijk ook even, of er een nieuwer BIOS beschikbaar is voor je moederbord. Zo ja, flits je BIOS: https://sites.google.com/site/computertip/biosflitsen