Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?  (gelezen 7950 keer)

Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #25 Gepost op: 2016/03/04, 15:44:11 »
Hebben jullie dat nog niet opgezegd?  ^-^

Oh, ik wist niet dat dat kon  =D
Ik ben al 50 jaar geabonneerd. Dus het wordt nu wel tijd om er eens mee te stoppen.   ^-^
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Offline aartje

  • Lid
Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #26 Gepost op: 2016/03/05, 09:09:38 »
Wedden dat het eind maart veeeeeeeeel rustiger is.  ^-^ ^-^

ik heb geen haast om bij te leggen.  ;) ;)

groet,

Theo
Eind maart wordt het ook weer druk lijkt me. 1 april is een deadline, als je na 31 maart
je aangifte indient wordt er niet gegarandeerd dat je voor 1 juli (?) eventueel geld
terugkrijgt.
Half maart of begin april tot midden april lijkt me rustiger.

Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #27 Gepost op: 2016/03/05, 09:34:11 »
Wanneer u bericht van ons krijgt, hangt af van wanneer u aangifte over 2015 doet:

*Doet u aangifte vóór 1 april 2016? Dan krijgt u vóór 1 juli 2016 bericht van ons.
*Doet u aangifte tussen 31 maart 2016 en 1 mei 2016? Dan proberen wij u ook vóór 1 juli bericht te sturen.
*Doet u aangifte op of na 1 mei 2016? Dan doen wij ons best om u binnen 3 maanden bericht te sturen.

Meestal is het bericht dat u ontvangt een definitieve aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2015, en eventueel een definitieve aanslag Zorgverzekeringswet 2015. Soms krijgt u eerst een voorlopige aanslag 2015. Of u krijgt een brief waarin staat dat u voor 1 juli 2016 geen voorlopige en geen definitieve aanslag inkomstenbelasting van ons ontvangt.

Bron: Belastingdienst
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Offline jolo

  • Lid
Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #28 Gepost op: 2016/03/11, 12:16:21 »
Vandaag is het denk ik wat rustiger op de site van de belastingdienst. Ik heb vanmorgen kunnen inloggen en de Aangifte inkomstenbelasting 2015 om ongeveer elf uur kunnen ondertekenen en verzenden. Het ziet er in ieder geval leesbaarder uit, dan het belastingaangifteprogramma in Ubuntu.

Ik heb net als voorgaande jaren de verzonden aangifte afgedrukt. Daarvan had ik de indruk, dat deze er van het belastingaangifteprogramma in Ubuntu er beter uitzag.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #29 Gepost op: 2016/03/11, 18:54:45 »
Mede na aanleiding van prettige ervaringen van voorgaande jaren en door dit topic hier en soortgelijke berichten elders is het aangifteformulier afgelopen week in de bus gevallen. Toen velen vorig jaar in hun rats zaten door de eindeloze storingen waren onze allang de deur uit.
Nog even een goede pen zoeken en een paar uurtjes er voor in plannen en dan kan hij binnenkort weer de deur uit.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #30 Gepost op: 2016/03/16, 15:36:02 »
Vandaag is het denk ik wat rustiger op de site van de belastingdienst.

Bij de brievenbus was het ook erg rustig. Ik kon gewoon meteen als eerste binnen, door duwen en weg wastie.

Er stond overigens wel een klein foutje tussen de vragen. 2002 was blijkbaar een dag langer, mij destijds helemaal ontgaan...  ^-^
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #31 Gepost op: 2016/03/16, 23:14:13 »
Zo!Als je dan nog geld terug moet krijgen zit er nog een behoorlijke rente op.. =D
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline aartje

  • Lid
Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #32 Gepost op: 2016/03/21, 12:14:18 »
Vanochtend ingevuld en ik kon er meteen bij. Er zaten wat onduidelijkheden in en daardoor wilde ik
de belastingtelefoon bellen. Ik had het telefoonnummer niet bij de hand en daarom Googlede ik het
maar even. Als eerste Google-antwoord kreeg ik een site "Belastingtelefoon - Bel Nu Met de Belasting Telefoon"
daarop geklikt en een site met als titel: "Belastingdienst bellen?" met daaronder een heel vet 09-nummer
Ik dat bellen, krijg je als eerste mededeling: "Instaptarief 45 cent" verdere kosten "90 cent per minuut"
Wat een nep ! Doe dit dus niet !!!

Toen maar het echte nummer op de belastingsite gezocht (gratis) en kreeg een vlot en adequaat antwoord bij
een paar probleempjes (1 "bugje" en 1 onduidelijkheid).

Ik moet eerlijk zeggen, het viel me al met al reuze mee.
De layout van mijn uitdraai vond ik niet geweldig, veel te druk, bv veel te groot font voor de namen,
maar goed genoeg.

Offline Beekhof

  • Lid
Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #33 Gepost op: 2016/04/10, 16:26:23 »
Late reactie op Maik: je opmerking slaat dood: het gaat er om dat On-line werken betekent, dat:
1. het  inerternet geblokkeerd wordt (voor de klant) tijdens invullen, terwijl je bv. info wil ophalen van de bank of wat dan ook.
2. Je niet de rust krijgt om op je eigen te werken en pas het gekontroleerde resultaat op te kunnen sturen.
3. Het internet belast is tijdens je (langdurige) sessie.
4. Ook banken niet al te klantvriendelijk zijn, dus niet als voorbeeld kunnen genoemn worden.
Ik maak het mee dat o.a. ABN geconstateerde ICT fouten niet wenst te corrigeren omdat dat hen geld kost!!!

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #34 Gepost op: 2016/04/10, 20:11:29 »
Ik maak het mee dat o.a. ABN geconstateerde ICT fouten niet wenst te corrigeren omdat dat hen geld kost!!!
Misschien terecht en kunnen ze het geld beter gebruiken om klanten meer rente te geven op een spaarrekening of minder te laten betalen voor een betaalrekening.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #35 Gepost op: 2016/04/11, 00:17:24 »
Ik maak het mee dat o.a. ABN geconstateerde ICT fouten niet wenst te corrigeren omdat dat hen geld kost!!!
Misschien terecht en kunnen ze het geld beter gebruiken om klanten meer rente te geven op een spaarrekening of minder te laten betalen voor een betaalrekening.
Probeer je hier om behulpzaam te zijn, of ben je weer eens bezig om mensen zinloos te ergeren?

Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #36 Gepost op: 2016/04/29, 12:11:16 »
Is het veel moeite om ondanks de online verplcihte aangifte toch het offline programma aan te passen ?

Nl. tot dusver gebruikte ik het altijd om mijn papieren aangifte er mee te checken.

Vraag me af wat Wiebes er mee voor heeft deze onzinnige online dwang toe te passen, terwijl je bij offline dezelfde info krijgt en servers onnodig worden oververhit.

Las onlangs dat Duitse overheid spyware plaatst.

Vreemd dat Wiebes -n.b. opgetogen- vertelde dat velen zijn app hadden gebruikt ..

Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #37 Gepost op: 2016/04/29, 17:00:13 »
Het is best handig (en gebruikelijk) als je 'de computer' de schuld kunt geven als er iets niet goed gaat.  :rolleyes:


Wij doen ook nog aangifte op papier. En dat blijven we doen zolang het lukt. Dat heeft ons al vaker uit onprettige en ongewenste situaties gered.
Digitaal + officieel gaat naar mijn mening niet goed samen omdat het veel te vaak faalt. Maar wat doe je er aan want die kant gaat alles wel op. Kwaliteit en correcte dienstverlening is heden ten dagen van ver onderschikt belang.
En dan preken over 'normen en waarden'. Zwaar lachwekkend. =D
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore


Re: Komt er nog een belastingaangifteprogramma voor 2015 op Linux ?
« Reactie #39 Gepost op: 2016/05/03, 12:11:39 »
Elsevier is inmiddels m offline programma (28E excl BTW) gekomen en ING heeft ook iets maar dat lijkt erg op dat van Wiebes ..

http://www.elsevierfiscaal.nl/productservice/product/product/C5Q/els-belasting-aangifte-2016

https://www.ing.nl/particulier/financieel-fit/campagne/haal-het-maximale-uit-uw-belastingaangifte/ing-en-bokkz/index.html

Sorry, geloof toch niet zo offline als op eerste gezicht leek. Lees nu bij Elsevier dat ze alles in de cloud willen doen en die via ing lijkt uiteindelijki ook online ..