Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netgear WNDA3100v2 USB WiFi driver?  (gelezen 1650 keer)

Offline Musqito

  • Lid
Netgear WNDA3100v2 USB WiFi driver?
« Gepost op: 2010/08/24, 17:59:11 »
Hoi

Ubuntu intereseert me al jaren, maar telkens ik probeer de sprong te wagen is er wel iets dat me weer naar Windows leidt binnen de kortste keren hoewel ik zeer geloof in het OS en het prachtig vind.

Het probleem dat ik tijdens het 'live' draaien al had, blijkt nu ook te blijven eenmaal volledig installed.
Ik werk met een Wifi USB stick, nl. de Netgear WNDA3100 v2. Ubuntu 10.04 blijkt deze niet te herkennen.
Ik heb alle updates geinstalleerd, op het net gezocht naar een oplossing in 9.10 maar deze blijkt ook niet te werken. Ik moest firmware inladen via de terminal en dan een windows driver proberen te installen wat me gelukt is. Maar als ik naar netwerkbeheer ga, zie ik geen hardware bij 'Wireless'. Met draad werk alles prima out of the box.

kan iemand met misschien dezelfde USB WiFi dongle me verder helpen? Of misschien iemand anders voor wie dit kinderspel is?

Alvast bedankt!
Musqito

Re: Netgear WNDA3100v2 USB WiFi driver?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/30, 13:17:25 »
Heb je Ubuntu 10.04 in 32 of 64-bits? Hieraan zou het kunnen liggen.
Verder heb ik ook slechte ervaringen met aparte wifi usb sticks onder Ubuntu...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo heel veel ervaring heb hiermee, maar als je wifi chip van Broadcom is dan kun je misschien in Google intypen 'broadcom ubuntu driver'

Offline Musqito

  • Lid
Re: Netgear WNDA3100v2 USB WiFi driver?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/30, 14:13:41 »
Broadcom is het inderdaad.
Ik draai ubuntu 64 maar begin m'n twijfels wat te krijgen doordat flash en silverlight ook niet zo super blijken te werken :/