Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon MP210  (gelezen 8567 keer)

nom001

  • Gast
Canon MP210
« Gepost op: 2008/05/31, 21:36:12 »
Hallo allemaal,

Ik heb Ubunti 8.04 geinstalleerd met een Canon Mp210 printer.
Alleen, de printer wordt herkend als een standaard zwart/wit printer terwijl deze printer een zwart/wit+kleuren+scan functie heeft.
Ik heb op de site van Canon het programma Scangear al gedownload en geinstalleerd.....zonder resultaat.
Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?
Iemand ervaring met een canon MP210 printer?
Alvast bedankt!
Ron

Canon MP210
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/01, 00:29:23 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

nom001

  • Gast
Canon MP210
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/08, 13:54:42 »
Citaat van: Gijsbert
Deze link? http://groups.google.com/group/ubuntulinuxusersgroup/browse_thread/thread/86528f97840ceceb

Met vriendelijke groet,

Gijs
IS dit ook geschikt voor de 210 serie?
ik zie alleen maar 600/610 serie staan.
en welke drivers moet ik downloaden?
ik heb al die scangear drivers gedownload.

Offline nmaria

  • Lid
Canon MP210
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/22, 16:36:29 »
Hallo,
ik heb ze ook geinstaleerd maar mijn Canon MP210 doet het niet. Ik krijg het te zien te printen pagina maar verder gebeurt er niets. Iemand idee hoe ik het verder moet aanpakken, ik ben nieuw hier....in Linux

Alvast bedankt

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Canon MP210
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/22, 16:45:37 »
Citaat van: nmaria
Hallo,
ik heb ze ook geinstaleerd maar mijn Canon MP210 doet het niet. Ik krijg het te zien te printen pagina maar verder gebeurt er niets. Iemand idee hoe ik het verder moet aanpakken, ik ben nieuw hier....in Linux

Alvast bedankt
heb je de stappen exact uitgevoerd zoals ze staan op die pagina waar Gijs heen linkte? Heb je ook de juiste driver geïnstallerd? Het gaat zich om de "IJ Printer Driver Ver. 2.80 for Linux(debian Package for MP210series)".

Canon MP210
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/22, 16:58:08 »
Voor de link volg de posts onder HOWTO: Get Canon MP210 multifunction printer/scanner working on Ubuntu/Kubuntu/Xubuntu/gOS  lijkt me goed te zijn.
Alles gaat via de terminal, lukt er iets niet kopier/plak de tekst vanuit de terminal hier kunnen we mee kijken wat er eventueel fout gaat. Graag tussen code tags anders leest het zo rottig. Zie BBCode onder het tekstvlak waarin je je bericht typt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline nmaria

  • Lid
Canon MP210
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/23, 10:16:29 »
Hallo,
bedankt voor de snelle reacties. Ik heb alles gedownload, ook "IJ Printer Driver Ver. 2.80 for Linux(debian Package for MP210series)". Alles is probleemloos geinstaleerd met Gdebi omdat commandoś uit de handleiding gaven volgende foutmelding :
zoran@zoran-ubuntu:~$ sudo dpkg -i scan*.deb cnij*.deb
dpkg: fout bij afhandelen van scan*.deb (--install):
 kan archief niet benaderen: Bestand of map bestaat niet
dpkg: fout bij afhandelen van cnij*.deb (--install):
 kan archief niet benaderen: Bestand of map bestaat niet
Fouten gevonden tijdens behandelen van:
 scan*.deb
 cnij*.deb

ik snap het niet, wat doe ik fout?

Bedankt allemaal

Canon MP210
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/23, 18:43:36 »
Gewoon dubbel klikken op de gedownloade pakketten, dan opent zich de pakketmanager op installeren drukken en je wachtwoord invullen
Dit commando sudo dpkg -i scan*.deb cnij*.deb gebruik je als het pakket in de pakketbtronnen staat.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline nmaria

  • Lid
Canon MP210
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/27, 09:08:25 »
OK, ik probeer het opnieuw en hoop dat ik straks nog ga bedanken voor jullie hulp,

Grtz, Maria

Offline nmaria

  • Lid
Canon MP210
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/28, 14:30:48 »
Hallo,

ik heb opnieuw alles geinstaleerd, het heeft niet geholpen. Als ik iets probeer te printen , er wordt een venster geopend, voortgangsbalkje loopt tot 100% en verder gebeurt er niks. Enig idee wat ik nog verder kan proberen

Groeten

Canon MP210
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/28, 23:48:48 »
Heb je of is CUPS geïnstalleerd? Type dan in de adresbalk van je browser
http://localhost:631/ nu krijg je het scherm van CUPS te zien waar je een printer kan installeren etc., loop het allemaal even door. Wordt je printer gevonden en drukt deze de test pagina af?
Ik neem aan dat je geen fouten hebt gehad bij het installeren van de deb's?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline nmaria

  • Lid
Canon MP210
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/29, 11:43:12 »
Reuze bedankt, printer loopt als trein. Ik ben newbie in Linux maar ik hou hiervan, het is geweldig.
Nogmals bedankt, Maria