Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dringende oproep: testers van Xubuntu-iso's gevraagd!  (gelezen 1684 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Dringende oproep: testers van Xubuntu-iso's gevraagd!
« Gepost op: 2013/04/11, 12:31:22 »
Een Xubuntu-ontwikkelaar heeft een dringende oproep gedaan voor testers van de iso's van de dagelijkse bouwsels:
Citaat
guys, we release in two weeks. we really need to test and then fix the daily iso's. sorry to send emails like this so much but it seems we only have two people running testcases on a regular basis. If xubuntu is to continue to thrive we need to get this release done well.

Als je wil meehelpen, dan kun je dat als volgt doen:

- haal elke dag het nieuwe dagelijkse bouwsel op, vanaf deze locatie:
http://cdimage.ubuntu.com/xubuntu/daily-live/current/

- installeer het, en doe wat gebruiksproefjes;

- meld je ervaringen op deze verzendlijst:
https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/xubuntu-devel
(graag niet alleen melden wanneer je fouten/problemen ondervindt, maar ook wanneer je juist *geen* fouten/problemen hebt opgemerkt)

Let op: dus niet de updates binnenhalen, maar elke dag even opnieuw installeren met het iso van die dag. En niet melden op Launchpad, maar alleen via de verzendlijst.

Het doel is bij deze testen niet de kwaliteit van toepassingen als Firefox, want daar zorgen de ontwikkelaars van "moeder" Ubuntu wel voor. Maar wel het vinden van fouten in specifieke Xubuntupakketten (Xfce) en vooral het testen van de *algehele* stabiliteit: lukt de installatie soepeltjes, loopt de boel niet vast, enz. Het einddoel is uiteraard een stabiel iso dat op 25 april kan worden uitgebracht als definitieve versie.

Zelf heb ik helaas geen tijd, omdat ik te druk bezig ben met het omzetten van mijn beide handleidingenwebstekken (de Nederlandse en de Engelse) naar 13.04. Maar hopelijk zitten er hier op het forum wat mensen die wel tijd (en zin, natuurlijk) hebben....
« Laatst bewerkt op: 2013/04/11, 15:25:23 door Pjotr »

Re: Dringende oproep: testers van Xubuntu-iso's gevraagd!
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/11, 13:38:03 »
count me in / Elke dag een Xubuntu installeren  :P
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Dringende oproep: testers van Xubuntu-iso's gevraagd!
« Reactie #2 Gepost op: 2013/04/11, 15:23:27 »
count me in / Elke dag een Xubuntu installeren  :P
Alvast bedankt!  :)

Voor alle duidelijkheid: als je *geen* fouten/problemen hebt bij een bepaald iso, dan is het de bedoeling dat je dat ook even meldt op de verzendlijst....

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Dringende oproep: testers van Xubuntu-iso's gevraagd!
« Reactie #3 Gepost op: 2013/04/11, 17:39:34 »
Warning in file "/usr/share/applications/gnumeric.desktop": usage of MIME type "zz-application/zz-winassoc-xls" is discouraged ("zz-application/zz-winassoc-xls" should be replaced with "application/vnd.ms-excel")
Updating software catalog...this may take a moment.
INFO:softwarecenter.db.pkginfo_impl.aptcache:aptcache.open()
WARNING:softwarecenter.db.update:The file: '/usr/share/app-install/desktop/sonic-visualiser:x-sonicvisualiser-layer.desktop' could not be read correctly.
The application associated with this file will not be included in the software catalog.
Please consider raising a bug report for this issue with the maintainer of that application
WARNING:softwarecenter.db.update:The file: '/usr/share/app-install/desktop/workrave:workrave.desktop' could not be read correctly.
Please consider raising a bug report for this issue with the maintainer of that application
Software catalog update was successful.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.