Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet  (gelezen 882 keer)

Offline jhrich

  • Lid
Geen internet
« Gepost op: 2008/02/14, 11:46:21 »
Met versie 6.06 geinstalleerd heb ik geen internet, wel contact met de router. Ping router OK, kan ook binnenkomen.
Internet werkt niet.
Versie 7.10 kan niet gebruikt worden daar mijn monitor max 800-600 aankan en op zwart gaat op het eind van de installatie.
Ethernetkaart werkt OK gezien het voorgaande. Ik heb zowel statisch als DHCP geprobeerd, resultaat identiek.
Verdere mogelijke actie?
Dank,
Jan.

Offline driesv

  • Lid
Geen internet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/14, 11:52:20 »
Heb je internet op een ander PC? => Anders je router nakijken (aangezien hij je router wel vindt)

Offline jhrich

  • Lid
Geen internet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/14, 12:34:46 »
Ja, verder normaal, anders had ik de vraag niet kunnen stellen. De router is een oudje (Speedtouch 501) en heeft geen firewall of andere beperkingen. Met 7.10 op de andere computer werkt alles OK.

Offline Petervdw

  • Lid
Geen internet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/14, 13:37:37 »
Aan jhrich
Al een paar keer ondervonden dat opnieuw opstarten uitkomst kan bieden. Dus helemaal af, spanning eraf, en dan opnieuw opstarten. Wie weet.
Vr.groet, peter

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Geen internet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/14, 13:38:39 »
Citaat van: jhrich
Ja, verder normaal, anders had ik de vraag niet kunnen stellen. De router is een oudje (Speedtouch 501) en heeft geen firewall of andere beperkingen. Met 7.10 op de andere computer werkt alles OK.
Installeer eens 7.10 via de Alternate CD (dus niet via de Desktop CD):
ftp://ftp.tudelft.nl/pub/Linux/releases.ubuntu.com/7.10/ubuntu-7.10-alternate-i386.iso

Gewoon schone installatie doen, dus met formatteren en al.

Offline rja

  • Lid
Geen internet
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/14, 20:05:03 »
Citaat van: jhrich
mijn monitor max 800-600 aankan en op zwart gaat op het eind van de installatie.
Een nieuwe analoge monitor van Marktplaats halen.

De mijne kost, 10 euro, toen ik m'n oude monitor 15 inch te klein vond  op m'n tweede computer.

Iedereen wil die analoge monitors kwijt, omdat ze een LCD willen hebben.

Geen internet
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/14, 20:59:45 »
jhrich, heb je toevallig een dual boot met Windows? Zo ja voordat je Windows afsluit eerst bij uitvoeren cmd intoetsen dan opent zich het zwarte dos achtige schermpje.
Daar toets je het commando ipconfig /release. ENTER drukken en er verschijnen wat mededelingen en dan de PC weer opstarten.
Zo nee moeten we verder zoeken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jhrich

  • Lid
Geen internet
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/15, 11:17:06 »
Dank allemaal voor de hulp. Ik vermoed dat inderdaad een andere monitor de enige oplossing is om 7.10 te kunnen gebruiken. Om draadloos internet te gebruiken moet de Sweex kaart (Atheros?) herkenbaar worden en tevens wpa te installeren zijn. Als beginner heb ik wel de wpasupplicant kunnen installeren maar niet in de installatie van de kaart (alleen WEP nmogelijk) kunnen voegen.
Ook de 7.10 dual met WinXP installatie op de laptop met een AsusWL100-g is draadloos niet aan de gang te krijgen.
Het is me wat. Maar ik blijf studeren.
Grietjes,
Jan