Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Jolicloud  (gelezen 1135 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Jolicloud
« Gepost op: 2013/01/07, 20:00:14 »
Ik kwam in de webstore van Google, Jolicloud tegen. Inmiddels al diverse keren geprobeerd en ik ben verrast door deze Ubuntu versie. Het is uitermate geschikt voor een beginner die op een eenvoudige en mooie manier kennis wil maken met Linux maar vooral gesjameert is van Cloud computing. 
Ik ken genoeg mensen die hun pc alleen gebruiken om te internetten, mailen, Social media, spelletjes  en af en toe een briefje typen. Jolicloud is super snel en zeer eenvoudig te gebruiken.. en zeer veel apps zijn extra toe te voegen
http://www.jolicloud.com/jolios

Re: Jolicloud
« Reactie #1 Gepost op: 2013/01/07, 20:15:43 »
Heb het al eens eerder geprobeerd en gisteravond weer maar het kan mij persoonlijk niet bekoren. Maar eenvoudig is het inderdaad wel :)

Offline RikRik

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #2 Gepost op: 2013/01/07, 20:25:55 »
Heb het al eens eerder geprobeerd en gisteravond weer maar het kan mij persoonlijk niet bekoren. Maar eenvoudig is het inderdaad wel :)
Ik zou het niet op mijn computer willen hebben, het is mij te eenvoudig  =D
En toch, ik ben het wel eens met:
Jolicloud enables you to easily access cloud-based services at the speed of light and simply never gets in your way.

Offline daido

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #3 Gepost op: 2013/01/07, 21:59:55 »
Hoelang is de opstarttijd?

Offline RikRik

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #4 Gepost op: 2013/01/07, 23:41:57 »
Hoelang is de opstarttijd?
De opstarttijd is natuurlijk afhankelijk van je pc configuratie en internetsnelheid. Je kan een live-dvd sessie doen met Joli OS 1.2. Op mijn (verouderde ) pc  en  inloggen via facebook ongeveer 30 s.
Uit de serie Mum tries out:
http://www.youtube.com/watch?v=Jb-ydiNATDE

Edit: ik typ dit nu ook vanuit Jolicloud. Toch wel een toppertje, Jolicloud ;-)
« Laatst bewerkt op: 2013/01/07, 23:45:26 door RikRik »

Offline daido

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #5 Gepost op: 2013/01/08, 18:17:04 »
 Bedankt voor het antwoord en de link! Ik had sneller verwacht. Chrome schijnt  een stuk sneller op te starten.

Re: Jolicloud
« Reactie #6 Gepost op: 2013/01/08, 20:21:35 »
Bedankt voor het antwoord en de link! Ik had sneller verwacht. Chrome schijnt  een stuk sneller op te starten.

Maar daar zit ook een verschil in. ChromeOS is ten eerste op Chromebooks op een SSD, wat voor elk OS al veel sneller is. Ten tweede is ChromeOS een vrij kale Linux met daarbovenop een grafische schil terwijl Jolicloud Ubuntu als basis heeft.

Offline daido

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #7 Gepost op: 2013/01/08, 21:28:00 »
Dat is een duidelijk antwoord, bedankt!

Offline RikRik

  • Lid
Re: Jolicloud
« Reactie #8 Gepost op: 2013/01/08, 21:40:06 »
Dat is een duidelijk antwoord, bedankt!
Probeer het anders zelf eens. De iso van Jolicloud op een USB branden en proberen maar. Vanaf mijn USB is de opstarttijd ongeveer 30 s inclusief inloggen via m'n facebook account.
Jolicloud is speciaal gemaakt voor een netbook , maar op een normale pc is het ook uitermate geschikt,  kinderlijk eenvoudig van opzet  :)